ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ VI

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ VI / WORKSHOP IN FILM-DIRECTION VI
Κωδικός6ΕΣΘ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΠηνελόπη Μπούσκα
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007544

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 114
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό6310

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ VI
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία6
Class ID
600154880

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Κινηματογράφου
Όροφος-
ΑίθουσαΠΛΑΤΩ 1ου ΟΡΟΦΟΥ (581)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 16:45 έως 21:15
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Αν και προς το παρόν δεν υπάρχει προαπαιτούμενο, στο μέλλον θα εξεταστεί αν θα υπάρξει.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να: 1.Κατανοήσουν και χρησιμοποιήσουν τα ειδικότερα Σκηνοθετικά "εργαλεία", που μελετώνται στην διάρκεια του εξαμήνου. 2. Κατανοήσουν τη λειτουργία πιο ειδικών παραμέτρων της εικόνας και να τις χρησιμοποιήσουν. 3. Κατανοήσουν τη λειτουργία πιο ειδικών παραμέτρων του ήχου και να τις χρησιμοποιήσουν. 4. δουλεύουν σε ομάδες 5. πραγματοποιήσουν μικρά προτζεκτ 6. συνεργάζονται με τον μοντερ και τον τεχνικό ήχου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο εργαστήριο αυτό, όπως και στο εργαστήριο του χειμερινού εξαμήνου (5ΕΣΘ2),μελετώνται σε βάθος "ειδικότερα" εργαλεία της σκηνοθετικής πρακτικής. Σε αποσπάσματα ταινιών ή σε ταινίες ολόκληρες, εντοπίζονται και αναλύονται τα "εργαλεία" αυτά και μελετάται η χρήση τους. Παραδείγματα: Λάϊτ μοτίφ, μάστερ πλάνο, μικρή/μεγάλη αφήγηση, συναισθηματική συνέχεια, μεταβάσεις, οπτική γωνία,έλλειψη/εμβάθυνση,περιγραφική λειτουργία/δραματουργική αξία κλπ Στη συνέχεια δίδονται ασκήσεις με συνθήκες παρόμοιες αυτές των ταινιών και ζητείται από τους φοιτητές να εφαρμόσουν τα εργαλεία που διδάχθηκαν. Στόχος είναι πρώτα να κατανοήσουν σε βάθος τα εργαλεία αυτά και τον ρόλο τους στην αφήγηση μιάς ιστορία/ταινίας, στην συνέχεια να διευρύνουν το πεδίο των εκφραστικών τους μέσων. Επίσης, η διέγερση της φαντασίας τους.
Λέξεις Κλειδιά
Σκηνοθεσία, έλειψη, ανάπτυξη, μάστερ πλάνο, ντεκουπάζ, σασπένς, έκπληξη, οφ ήχος, μουσική, λάΪτ μοτίφ, παράλληλη δράση, ηχητικός σχεδιασμός, μοντάζ, τζαμπ κατ, κοντράτ.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Στη διδασκαλία χρησιμοποιούμε τεχνολογίες προβολής κινούμενης εικόνας και ήχου. Για την πραγματοποίηση των εργαστηριακών ασκήσεων οι φοιτητές χρησιμοποιούν προγράμματα λήψης, επεξεργασίας και μοντάζ κινούμενης εικόνας και ήχου. Με τους φοιτητές επικοινωνούμε και διαδικτυακά.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια150,5
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο632,1
Καλλιτεχνική δημιουργία963,2
Εξετάσεις60,2
Σύνολο1806
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται με βάση τα εξής κριτήρια: - Κυρίως το συνολικό αποτέλεσμα τεσσάρων εργασιών που έγιναν στα εργαστήρια (4Χ20%). - Την παρακολούθηση των εργαστηρίων και τη συμμετοχή τους σε αυτά (20%). * Κάθε μία εργασία αξιολογείται και βαθμολογείται ανάλογα με τη δυσκολία της.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. ΑΓΓΕΛΙΔΗ Α., ΜΑΧΑΙΡΑ Ε., ΚΥΡΙΑΚΟΣ Κ., Γραφές για τον Κινηματογράφο: Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις Νεφέλη, Αθήνα, 2005 2. ΜΠΑΣΕΛΑΡ Γκ., Η εποπτεία της στιγμής, μτφρ. Κ.Παπαγιώργης, Καστανιώτης, Αθήνα, 1997 3. ΤΑΡΚΟΦΣΚΙ Α., Σμιλεύοντας το Χρόνο, μτφρ. Σ.Βελέντζας, Νεφέλη, Αθήνα, 1987 4. ΑΓΓΕΛΙΔΗ Αντ, επιμ. Σ. Θεοδωράκη, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης & Αιγόκερως, Αθήνα, 2005 5. ΚΑΖΑΝ Ελία, Μιά Ζωή, μτφρ. Πιερρής Ευγένιος, εκδ. Ελληνική Ευρωεκδοτική 1988 6. ΤΡΥΦΩ Φρανσουά, Χίτσκοκ - Τρυφώ με την συνεργασία της Έλεν Σκοτ, μτφρ. Ιωαννίδης Γιάννης Επιμ μετφ. Κυριακίδης Αχιλλέας, εκδ. Υψιλον/βιβλία 1986. 7. CHION M., Ο ήχος στον κινηματογράφο, Πατάκης, Αθήνα, 2010
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μετά το τέλος κάθε εργαστηρίου, δίδονται σημειώσεις με τα θέματα του εργαστηρίου, ώστε να μπορούν οι φοιτητές να ανατρέξουν σε αυτά, όποτε χρειαστεί. Επίσης, κάποιες φορές στις σημειώσεις αυτές γίνεται περαιτέρω ανάλυση και μελέτη κάποιων θεμάτων. Ανάλογα με τα θέματα που εξετάζονται, δίδεται πρόσθετη βιβλιογραφία.
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-06-2020