Θέματα στη Γλωσσολογία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘέματα στη Γλωσσολογία / Issues in Linguistics
ΚωδικόςΓλ 521
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016480

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 10
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘέματα στη Γλωσσολογία
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600155283
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα αναπτύξουν καλύτερη κατανόηση των παρακάτω σημασιολογικών και πραγματολογικών θεμάτων της γλώσσας: το πεδίο της σημασιολογίας σε αντιδιαστολή με αυτό της πραγματολογίας, τη φύση της έννοιας, τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της λεξικής και προτασιακής έννοιας, της λογικής σημασιολογίας, τις σχέσεις μεταξύ των επιπέδων των εννοιών, καθώς επίσης και τα φαινόμενα της δείξης, της σημασιολογικής προϋπόθεσης, του υπονοήματος και των πράξεων του λόγου. Επίσης, οι φοιτητές θα αναπτύξουν την ικανότητα να ερευνούν τις περιοχές αυτές αυτόνομα και να παρακολουθούν τις ερευνητικές εξελίξεις στη σύγχρονη θεωρητική και εφαρμοσμένη σημασιολογία και πραγματολογία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποσκοπεί στη συστηματική και στην εις βάθος διερεύνηση συγκεκριμένων θεμάτων που άπτονται της θεωρητικής γλωσσολογίας. Ενδεικτικές περιοχές υπό εξέταση αποτελούν επιμέρους αντικείμενα της φωνολογίας, μορφολογίας, σύνταξης και σημασιολογίας. Οι φοιτήτριες/τές θα εκτεθούν στη χρήση διαφορετικών μοντέλων και θεωριών και μέσα από την εφαρμογή τους στα αντικείμενα υπό συζήτηση, θα μπορέσουν να αξιολογήσουν τις συνέπειες για τη γλωσσολογική θεωρία γενικότερα. Ένας από τους κυριότερους στόχους του μαθήματος είναι η περαιτέρω ενίσχυση της αναλυτικής σκέψης, που αποτελεί θεμέλιο λίθο για την κατασκευή επιχειρημάτων και την ανάπτυξη της φορμαλιστικής συλλογιστικής, την αναγνώριση θεωρητικών σχημάτων καθώς και την επίλυση προβλημάτων.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301,1
Σεμινάρια90,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων782,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών903,3
Εξετάσεις682,5
Σύνολο27510
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές θα αντιμετωπίσουν την παρακάτω διαδικασία αξιολόγησης: α) Παρουσίαση ύλης (20% της τελικής βαθμολογίας) β) Συμμετοχή σε σεμινάρια (20% της τελικής βαθμολογίας) γ) Τελική εργασία ή/και εξετάσεις (50% της τελικής βαθμολογίας) δ) Συμμετοχή στο μάθημα (10% της τελικής βαθμολογίας)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
-Semantics: Meaning in Language by Eliza Kitis (2012, Thessaloniki: University Studio Press)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Pragmatic Meaning and Cognition by Sophia Marmaridou (2000, John Benjamins Publishing Company) -Chierchia, Gennaro & Sally McConnell-Ginet (1900). Meaning and Grammar: An Introduction to Semantics. Cambridge Mass.: MIT Press. -Carston, Robyn (2002). Relevance Theory: the Pragmatics of Explicit Communication. Malden, MA : Blackwell Publishing. -Levinson, Stephen (2000). Presumptive Meanings: a theory of generalized conversational implicature. Cambridge, Mass. : MIT Press. -Levinson, Stephen (1983). Pragmatics. Cambridge University Press. -Lyons, John (1977). Semantics,vol.1. Cambridge University Press. -Lyons, John (1977). Semantics,vol.2. Cambridge University Press. -May, Jacob (1993). Pragmatics: An Introduction. Blackwell Publishing. Saeed, John (2003). Semantics (2nd ed.). Blackwell Publishing.
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-12-2024