ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ V

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ V / HISTORY OF THE THEATRE V
ΚωδικόςΣΤ0105
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΔαναη Θεοδωριδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000535

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό115

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ V
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600156861
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η κατανόηση του δραματουργικού και σκηνικού γίγνεσθαι στο β΄ μισό του 20ου αιώνα και της διαλεκτικής σχέσης μεταξύ τέχνης και κοινωνίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η επισκόπηση της σκηνικής πράξης κατά το β΄μισό του 20ου αιώνα ως «μεγάλο σκηνικό παιχνίδι», ως μια σειρά ανταλλαγών «ανάμεσα σ΄ένα κείμενο και σε μία παράσταση, ανάμεσα σε κάποιους ηθοποιούς και σε ένα σκηνοθέτη, ανάμεσα σε μια σκηνή και σε μια αίθουσα, ανάμεσα σ΄ένα θέατρο και σε μία κοινωνία» (Bernard Dort). Τι, άραγε, είναι η Ιστορία του Θεάτρου. Μεθοδολογικά ζητήματα Σχέση Ιστορίας του Θεάτρου και Γενικής Ιστορίας. Σύνδεση του μεταπολεμικού θεάτρου με τις προηγούμενες περιόδους. Σχέση Ευρωπαϊκής και Νεοελληνικής Σκηνής. Μοντέρνο-Μεταμοντέρνο. Θεατρικά Σχήματα και Εργαστήρια. Σκηνοθετικές τάσεις. Δραματουργικές αναλύσεις κορυφαίων έργων των: Σαρτρ, Ουΐλλιαμς, Άρθουρ Μίλλερ, Μπρέχτ, Μπέκετ, Ιονέσκο, Πίντερ, ΄Αλμπυ, Μπέρνχαρντ, Χάϊνερ Μύλλερ, Κολτές, Καίην, Καμπανέλλη, Αναγνωστάκη, Κεχαΐδη, Ρίτσου κ.ά. Το μάθημα εστιάζειεπίσης στην κρίση του δράματος μέσα από τη μελέτη έργων της σύγχρονης δραματουργίας, αλλά και μεταδραματικών παραστάσεων: κρίση του δραματικού προσώπου, του μύθου, της πλοκής. Μεταδραματικό Θέατρο - Performance Art – Happenings – Χοροθέατρο.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις401,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων562,2
Εξετάσεις291,2
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου. Κατ΄οίκον εργασία.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Σακελλαρίδου Ε., Θέατρο-Αισθητική-Πολιτική, εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2012 Τεοντόρ Αντόρνο, Αισθητική Θεωρία, Μτ. Λ.Αναγνώστου, Αλεξάνδρεια, Αθήνα 2000. Σάββας Πατσαλίδης, Θέατρο, Κοινωνία, Έθνος, τ. Α & Β, University Studio Press, 2009. Erika Fischer-Lichte, Ιστορία του θεατρικού δράματος 2. Από τον ρομαντισμό έως σήμερα, Πλέθρον, Αθήνα 2012. Matei Calinescu, Πέντε όψεις της νεωτερικότητας, ΑΣΚΤ-ΕΛΚΕ, 2011. Eric Hobsbawm, Η Εποχή των Άκρων,Θεμέλιο, 2010.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Corpus κριτικών άρθρων.
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-04-2020