Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-τριες θα είναι σε θέση να:
1. αντιλαμβάνονται ολοκληρωμένα τα χαρακτηριστικά διαφορετικών φάσεων της δικής τους παραγωγής.
2. σχεδιάζουν και υλοποιούν μικρά εργαστηριακά προγράμματα τηρώντας αρχές συνδιαμόρφωσης
3. σχεδιάζουν και να συντονίζουν σε πρώτο βαθμό δραστηριότητες κριτικής προσέγγισης της τέχνης
4. εκτιμούν τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση και να αξιολογούν κριτικά τα βασικά ευρήματα ερευνών που σχετίζονται με τη μάθηση και τη διδασκαλία
5. αποκτήσουν ικανότητες ανάπτυξης και εποπτείας της εξατομικευμένης εικαστικής τους έρευνας
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διαλεκτικά ζεύγη.
Μέσα από μια σειρά ολοκληρωμένων έργων στούντιο των φοιτητών-τριών που πληρούν σε ορισμένο βαθμό τις σχετικές προϋποθέσεις εξετάζονται θεμελιώδη ζητήματα που αναδείχθηκαν στην τέχνη του 20ου αιώνα και τα οποία σήμερα ανακύπτουν με ανανεωμένη ένταση όπως είναι : η διχοτομία παράστασης / αφαίρεσης, το σώμα και η αυτοέκφραση, η διάσταση ψηφιακής / αναλογικής εικόνα και κυρίως η σχέση της ζωγραφικής με την κληρονομιά της και τα άλλα εκφραστικά μέσα. Ο στόχος αυτού του κύκλου δραστηριοτήτων είναι να επεκτείνουν οι φοιτητές –τριες την κυριαρχία τους πάνω στο ιδιοδεικτικό μέσο της τέχνης τους (πχ σχέδιο, ζωγραφική, ψηφιακά μέσα κ.τ.λ), και να εξελίξουν την πρακτική τους προσοχή αλλά και τον θεωρησιακό προσδιορισμό της ζωγραφικής τους προς την κατεύθυνση του επαγγελματισμού. Στις εργασίες που θα γίνουν στο στούντιο θα ασκηθούν οι φοιτητές στην δημιουγική αντιπαράθεση με πρότυπα έργα από άλλα εκφραστικά μέσα: δυσδιάστατα (2-D), τρισδιάστατα (3-D) ακόμη και τετραδιάστατα (4-D). Με την ιδιοποίηση και την μετατροπή των έργων αυτών σε δικό τους εκφραστικό όχημα θα καταφέρουν εξετάζοντας τις δυνατότητες τους να αποκτήσουν εποπτεία των μέσων, να εκφράσουν και να διαχειριστούν τις πραγματικές φυσικές ιδιότητες του υλικού των έργων αναφοράς και της ζωγραφικής ύλης εν γένει. Το μάθημα προετοιμάζοντας ένα τελικό σχέδιο δράσης που στηρίζεται στα προϊόντα αυτής της δραστηριότητας και το οποίο θα χρησιμεύσει στους φοιτητές –τριες στην κατεύθυνση απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας. θα εγκαινιάσει ταυτόχρονα ως πρόπλασμα και μοντέλο τον κύκλο των διπλωματικών τους εργασιών.