ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 7

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 7 / Painting VII
ΚωδικόςΥΚΖΩ71
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΧαράλαμπος Βενετόπουλος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006721

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 10
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό7422

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 7
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία5
Ώρες Συνολικά65
Class ID
600157557
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΚΖΩ11 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 1
  • ΥΚΣΧ11 ΣΧΕΔΙΟ 1
  • ΥΚΖΩ21 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 2
  • ΥΚΣΧ21 ΣΧΕΔΙΟ 2
  • ΥΚΖΩ31 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 3
  • ΥΚΖΩ41 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 4
  • ΥΚΖΩ51 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 5
  • ΥΚΖΩ61 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 6
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-τριες θα είναι σε θέση να: 1. αντιλαμβάνονται ολοκληρωμένα τα χαρακτηριστικά διαφορετικών φάσεων της δικής τους παραγωγής. 2. σχεδιάζουν και υλοποιούν μικρά εργαστηριακά προγράμματα τηρώντας αρχές συνδιαμόρφωσης 3. σχεδιάζουν και να συντονίζουν σε πρώτο βαθμό δραστηριότητες κριτικής προσέγγισης της τέχνης 4. εκτιμούν τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση και να αξιολογούν κριτικά τα βασικά ευρήματα ερευνών που σχετίζονται με τη μάθηση και τη διδασκαλία 5. αποκτήσουν ικανότητες ανάπτυξης και εποπτείας της εξατομικευμένης εικαστικής τους έρευνας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διαλεκτικά ζεύγη. Μέσα από μια σειρά ολοκληρωμένων έργων στούντιο των φοιτητών-τριών που πληρούν σε ορισμένο βαθμό τις σχετικές προϋποθέσεις εξετάζονται θεμελιώδη ζητήματα που αναδείχθηκαν στην τέχνη του 20ου αιώνα και τα οποία σήμερα ανακύπτουν με ανανεωμένη ένταση όπως είναι : η διχοτομία παράστασης / αφαίρεσης, το σώμα και η αυτοέκφραση, η διάσταση ψηφιακής / αναλογικής εικόνα και κυρίως η σχέση της ζωγραφικής με την κληρονομιά της και τα άλλα εκφραστικά μέσα. Ο στόχος αυτού του κύκλου δραστηριοτήτων είναι να επεκτείνουν οι φοιτητές –τριες την κυριαρχία τους πάνω στο ιδιοδεικτικό μέσο της τέχνης τους (πχ σχέδιο, ζωγραφική, ψηφιακά μέσα κ.τ.λ), και να εξελίξουν την πρακτική τους προσοχή αλλά και τον θεωρησιακό προσδιορισμό της ζωγραφικής τους προς την κατεύθυνση του επαγγελματισμού. Στις εργασίες που θα γίνουν στο στούντιο θα ασκηθούν οι φοιτητές στην δημιουγική αντιπαράθεση με πρότυπα έργα από άλλα εκφραστικά μέσα: δυσδιάστατα (2-D), τρισδιάστατα (3-D) ακόμη και τετραδιάστατα (4-D). Με την ιδιοποίηση και την μετατροπή των έργων αυτών σε δικό τους εκφραστικό όχημα θα καταφέρουν εξετάζοντας τις δυνατότητες τους να αποκτήσουν εποπτεία των μέσων, να εκφράσουν και να διαχειριστούν τις πραγματικές φυσικές ιδιότητες του υλικού των έργων αναφοράς και της ζωγραφικής ύλης εν γένει. Το μάθημα προετοιμάζοντας ένα τελικό σχέδιο δράσης που στηρίζεται στα προϊόντα αυτής της δραστηριότητας και το οποίο θα χρησιμεύσει στους φοιτητές –τριες στην κατεύθυνση απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας. θα εγκαινιάσει ταυτόχρονα ως πρόπλασμα και μοντέλο τον κύκλο των διπλωματικών τους εργασιών.
Λέξεις Κλειδιά
προσωπική πλαστική αναζήτηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις200,7
Εργαστηριακή Άσκηση2508,3
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο1003,3
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων200,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301
Καλλιτεχνική δημιουργία2006,7
Εξετάσεις401,3
Σύνολο66022
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πρόοδος, κατ΄οίκον εργασία, προφορική παρουσίαση εργασίας, εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις,γραπτή εργασία, εξέταση καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών/τριων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [16943]: Ιστορία της ασχήμιας, Ουμπέρτο Έκο Βιβλίο [12867111]: από τη μινιμαλιστική στην εννοιολογική τέχνη, Νίκος Δασκαλοθανάσης
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αλληλεπίδραση των χρωμάτων, Josef Albers Τέχνη του Χρώματος, Itten Johannes H εικαστική σκέψη. Τα μαθήματα στη σχολή Μπαουχάους, Πάουλ Κλεε
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-11-2020