ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΧΟΡΟΣ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΧΟΡΟΣ Ι / DANCE-MOVEMENT I
ΚωδικόςΕΣ0101
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΣτυλιανή Μιχαηλίδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000414

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 7
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Δραματολογία-ΠαραστασιολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης325
ΥποκριτικήΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης325
Σκηνογραφία-ΕνδυματολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης325
ΣκηνοθεσίαΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν325

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΧΟΡΟΣ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600163293
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΣ0101 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ
  • ΥΣ0107 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ (ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/ριες θα έχουν: - αναπτύξει και βελτιώσει την κιναισθητική τους αντίληψη - αποκτήσει μεγαλύτερο έλεγχο του σώματος και επίγνωση των εντάσεων και των μπλοκαρισμάτων του. - διευρύνει τις δυνατότητες σωματικής και καλλιτεχνικής έκφρασης, αρθρώνοντας με καθαρότητα, μέσω της κίνησης, σκηνικές δράσεις. - αντιληφθεί τις συνήθειες τους στην κίνηση και τη δράση
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στην Κινησιολογία Ι οι φοιτητές, μέσα από ασκήσεις, παιχνίδια και αυτοσχεδιασμούς ερευνούν, βελτιώνουν και διευρύνουν τη σχέση τους με το χώρο (θέση στο χώρο, σχήμα του σώματος και της κίνησης, προσανατολισμός) και το χρόνο (ρυθμός, ταχύτητα, διάρκεια) καθώς και με τη βαρύτητα, την ενέργεια , την ένταση, τη χαλάρωση και την ισορροπία. Εργάζονται ατομικά, ομαδικά και σε ζευγάρια. Μαθαίνουν να επικοινωνούν μεταξύ τους και να ανταποκρίνονται σε ερεθίσματα της στιγμής ώστε οι σχέσεις τους να είναι ζωντανές και αληθινές. Αρχίζουν να συνειδητοποιούν τις συνήθειες τους στην κίνηση και τη δράση καθώς και την οργανική σχέση της κίνησης με την αναπνοή, τον ήχο και το λόγο. Στο τέλος του εξαμήνου παρουσιάζουν σύντομες δικές τους χορογραφίες – δράσεις. Όλων των επιπέδων τα μαθήματα της Κινησιολογίας (I-VI) περιέχουν ασκήσεις για την βελτίωση της φυσικής κατάστασης (δύναμη, ευλυγισία, αντοχή) και παιχνίδια εμπιστοσύνης, ετοιμότητας, ρυθμού, έκφρασης, αντίληψης και ενεργοποίησης της φαντασίας.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Προβολή video: Αποσπάσματα από παραστάσεις των: DV8, Pina Bausch, Odin theater, Gardzienice, Taneus Kantor, Sasha Wals, Vim Vandekeybus, Jasmine Vardimon, Akran Khan, Butoh κ.α
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια30,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων160,6
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο401,6
Εκπόνηση μελέτης (project)220,9
Καλλιτεχνική δημιουργία441,8
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση είναι συνεχής λαμβάνοντας υπόψη τη συμμετοχή, τη δημιουργική ανταπόκριση, την πρόοδο, τη συνεργασία με τα μέλη της ομάδας και την εφαρμογή που παρουσιάζουν οι φοιτητές στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ροζέ Γκαρωντύ «Ο χορός στη ζωή» 2.Τόμας Ρίτσαρντς «Για την δουλειά μου με τον Γκροτόφσκι πάνω στις σωματικές δράσεις» 3. Μοσέ Φελντενκράις «Συνειδητοποίηση δια μέσου της κίνησης»
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Morgentroth Joyce «Dance improvisation» University of Pittsburgh Press, 1987 2. Anne Bogart - «Tina Landou The Viewpoints Book », Theater Communications Group New York, 2005. 3. Alison Hodge «Twentieth Century Actor Training», Routledge ,1999 4. Nicole Potter, «Movement for Actors » , Allworth Press, 2002 5. Jean Newlove «Laban for actors and dancers» Routledge, 1998
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-01-2021