Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές έχουν κάνει ένα ακόμη βήμα στην προετοιμασία τους για το επάγγελμα του σκηνοθέτη. Ειδικότερα, είναι σε θέση:
1. να κατανοούν μια διαλογική θεατρική σκηνή και τις σκηνικές απαιτήσεις της (στόχοι θεατρικών προσώπων, διακυβεύματα).
2. να διευθύνουν και να καθοδηγούν όσο γίνεται καλύτερα τους ηθοποιούς τους
3. να κάνουν σωστή χρήση του σκηνικού χώρου
5. να αντιμετωπίζουν διαφορετικά θεατρικά είδη.
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Ασκήσεις σκηνοθεσίας με αφετηρία σκηνές από θεατρικά κείμενα ή συγκεκριμένα θέματα. Οι φοιτητές, πέρα από τις πρόβες που κάνει ο καθένας τους με την ομάδα του, παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους ενώπιον των υπολοίπων σε τακτά χρονικά διαστήματα και τη συζητούν με τον διδάσκοντα και τους συμφοιτητές τους.
2. Φέτος θα δοθούν σκηνές από: αρχαίο δράμα (Αριστοφάνης), καμπαρέ (Καρλ Βαλαντάιν), συμβολιστικό θέατρο (Μαίτερλινκ), θέατρο "σκληρότητας" ή θέατρο "στα μούτρα" (Φασμπίντερ, Καίην...), θέατρο "καθημερινότητας" (Βιναβέρ)... Θα ζητηθεί επίσης η οργάνωση ενός χάπενινγκ ή μιας περφόρμανς.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ
-ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΔΩΛΟ ΤΟΥ, ΑΡΤΩ
-βιντεοσκοπημένες παραστάσεις μεγάλων Ελλήνων και ξένων σκηνοθετών: Κουν (Ορέστεια), Βιτέζ (Ηλέκτρα), Γκρούμπερ (Βάκχες), Μπρουκ (Βυσσινόκηπος)...