Αραβικά I Α1

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑραβικά I Α1 / Arabic I A1
ΚωδικόςΥ105
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΘεολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΕυθυμία Δημητριάδου μπαντάουι
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600012622

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμ. Θεολογίας - Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών (ΕΚΜΣ 2016-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 83
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό114

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑραβικά Ι Α1
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600165635
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές που θα ολοκληρώσουν επιτυχώς το μάθημα θα είναι σε θέση να: -κατονομάζουν και αναπαράγουν τα γράμματα του αλφαβήτου σε όλες τους τις μορφές -αναγνωρίζουν τα διακριτικά σημάδια και εξηγούν την σωστή λειτουργία τους -περιγράφουν και επιχειρούν να διακρίνουν και προφέρουν τους ήχους που είναι ιδιαίτεροι στα αραβικά -αναγνωρίζουν και χρησιμοποιούν ορθά απλά γραμματικά φαινόμενα της Αραβικής Γλώσσας - ταξινομούν απλές συντακτικές δομές -διαβάζουν και γράφουν απλές λέξεις και σύντομες προτάσεις -κάνουν απλούς προφορικούς διαλόγους (συστάσεις, χαιρετισμούς) -επιδεικνύουν μια αρχική κατανόηση της αρχής των τριγράμματων ριζών στην αραβική -αναγνωρίζουν ένα λεξιλόγιο περίπου 200 λέξεων και χρησιμοποιούν γραπτά ή προφορικά ένα σημαντικό ποσοστό από αυτό
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι φοιτητές εισάγονται στο αραβικό αλφάβητο και τις βασικές συντακτικές και γραμματικές δομές της Σύγχρονης Πρότυπης Αραβικής γλώσσας (Modern Standard Arabic) της γλώσσας που χρησιμοποιείται στις εφημερίδες, τις ειδήσεις, τις ακαδημαϊκές διαλέξεις και την λογοτεχνία. Στις αραβικές χώρες υπάρχει το κοινωνιογλωσσικό φαινόμενο της γλωσσικής διμορφίας (diglossia στα αγγλικά), οι Άραβες μαθαίνουν τα Σύγχρονα Πρότυπα αραβικά στο σχολείο και συνεχίζουν να τα χρησιμοποιούν ως τη μόνη γραπτή τους γλώσσα και προφορικά σε επίσημες εκδηλώσεις. Παράλληλα στην υπόλοιπη καθημερινότητα τους χρησιμοποιούν την καθομιλούμενη αραβική (al-āmiyya/κοινή) της χώρας που γεννήθηκαν που παραμένει αυστηρά προφορική. Είναι καλό οι φοιτητές να είναι ενήμεροι πως μαθαίνουν μια γλώσσα που δεν είναι η μητρική προφορική γλώσσα κανενός ζώντος ανθρώπου, και που η προφορική χρήση της διατηρείται μόνο για ορισμένους τομείς της καθημερινής ζωής. Είναι ωστόσο η επίσημη γλώσσα όλου του Αραβικού κόσμου, και αν και το στυλ και λεξιλογικά στοιχεία διαφέρουν από την κλασσική γλώσσα, η μορφολογία και το συντακτικό παραμένουν τα ίδια. Οι ίδιοι οι Άραβες δεν ξεχωρίζουν μεταξύ Σύγχρονων Πρότυπων Αραβικών και Κλασσικών Αραβικών, αναφερόμενοι και στα δυο ως al-fuṣḥā/η καθαρότερη γλώσσα, ενώ αναφέρονται στις καθομιλούμενες γλώσσες ως lahjāt/διαλέκτους. Επομένως με τη σπουδή των Σύγχρονων Πρότυπων Αραβικών οι φοιτητές παίρνουν τα κατάλληλα εφόδια για να μελετήσουν την Αραβική ως τη γλώσσα του Ισλάμ στη διαχρονία της, καθώς βυθίζονται σε αυτήν από την πρώτη μέρα και κατά τα τρία πρώτα χρόνια των σπουδών τους με την παράλληλη φοίτηση στα μαθήματα της Ισλαμικής Ιστορίας και Θεολογίας, της Μουσουλμανικής Παράδοσης και των μαθημάτων του Κορανίου και των Ερμηνειών όπου τα αραβικά αποτελούν ένα σημαντικό στοιχείο της διδασκαλίας Περιεχόμενο του μαθήματος Το αραβικό αλφάβητο Τα διακριτικά σημάδια Προφορά جملة إسمية ονομαστικές προτάσεις الضمائر τα επιρρήματα الفعل المضارع ενεστώτας ρήματα α συζυγίας الإضافة γενική κτητική
Λέξεις Κλειδιά
Aραβική γλώσσα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Στην εξ αποστάσεως διδασκαλία οι φοιτητές έχουν την ευκαιρία να εξασκήσουν την κατανόηση και παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου. Tο πρόγραμμα και η ύλη του μαθήματος αναρτάται στο elearning
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301,2
Σεμινάρια301,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων381,5
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1004
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές. Γραπτές εργασίες μπορεί να μετρήσουν για ένα ποσοστό του συνολικού βαθμού, πάντα σε συνδυασμό με μια προφορικη εξέταση στην οποία οι φοιτητές θα δείχνουν κατανόηση του περιεχομένου
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1.Νταούντ Αλσουέις, (2016), Η όμορφη γλώσσα μας-Μαθήματα διδασκαλίας της Αραβικής γλώσσας, Μάρκου Ι. Γεώργιος & ΣΙΑ ΕΕ, Θεσσαλονίκη 2. Ellethy Yaser(2008), H Αραβική γλώσσα για τους Έλληνες, Ζήτρος, Θεσσαλονίκη 3. SUHAD NIERAT (2012), Μαθαίνω Αραβικά (A), Διαθέτης (Εκδότης): ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Schulz Eckehard, Krahl Gunther, Reuschel Wolfgang, Standard Arabic. An Elementary-Intermediate Course, Cambridge University Press, 2000 (ISBN 9780521774659)
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-11-2020