ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ / INTRODUCTION TO PSYCHOLINGUISTICS
ΚωδικόςΓΛΩ388
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000652

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 2
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Γλωσσολογίας Κατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600165822
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να ενημερωθούν οι φοιτητές/τριες για το περιεχόμενο της ψυχογλωσσολογίας και τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται καθώς και για τα ευρύτερα θεωρητικά ζητήματα τα οποία τίθενται σε αυτό το πλαίσιο, να είναι σε θέση να εντάξουν τις διαφορετικές απαντήσεις στα θεωρητικά παραδείγματα από τα οποία εκπορεύονται και να μπορούν να αιτιολογήσουν την απάντησή τους, να μπορούν να διακρίνουν το είδος της παθολογίας από ένα συγκεκριμένο δείγμα λόγου, να είναι σε θέση να αναγνωρίσουν σε ποιο στάδιο της νοητικής εξέλιξης μπορεί να αποδοθεί συγκεκριμένο δείγμα παιδικού λόγου, να μπορούν να καθορίσουν σε ποιο στάδιο της παραγωγής λόγου επισυμβαίνουν δείγματα γλωσσικών παραδρομών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εισάγει σε βασικές περιοχές της ψυχογλωσσολογικής έρευνας και στον προβληματισμό που αναπτύσσεται σε αυτές. Μετά από μια περιήγηση στην ιστορία του κλάδου και τα ζητήματα τα οποία τίθενται σε αυτόν σε σχέση με τις γλωσσολογικές θεωρίες καθώς και στις μεθόδους που χρησιμοποιούνται, συζητούνται ειδικότερα: τα βασικά χαρακτηριστικά της γλώσσας σε σχέση με τις απόπειρες διδασκαλίας σε πρωτεύοντα• η γέννηση και η ανάπτυξη της γλώσσας• η σχέση εγκεφάλου και γλώσσας και οι αφασίες• η θεωρία του Piaget για την ανάπτυξη της νόησης και της σχέσης της με τη γλώσσα σε συνδυασμό με τις αναπτυξιακές διαταραχές• γλώσσα και σκέψη· η παραγωγή ομιλίας.
Λέξεις Κλειδιά
ψυχογλωσσολογία, θεωρίες έμφυτου, κονστρουξιονιστικές θεωρίες, αφασίες, παθολογίες του λόγου, παραγωγή ομιλίας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις843
Εξετάσεις843
Σύνολο1686
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι μαθητές αξιολογούνται με βάση α) γραπτή πρόοδο στη μέση του εξαμήνου 20% β) τελική γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου 80%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βογινδρούκας,Ι, Οκαλίδου, Α. & Σ. Σταυρακάκη 2010. Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Aitchison, J. [1976] 2008. The Articulate Mammal: An Introduction to Psycholinguistics. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Routledge. Βlumenthal, A. 1970. Language and Psychology: Historical Aspects of Psycholinguistics. Νέα Υόρκη: Wiley. Caron, J. 2001. Precis de psycholinguistique. Παρίσι: PUF. Field, J. 2003. Psycholinguistics: A Resource Book for Students. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Routledge. Field, J. 2004. Psycholinguistics: The Key Concepts. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Routledge. Forrester, M.A. 1996. Psychology of Language: A Critical Introduction. Λονδίνο: Sage. Gareth Gaskell, M. & J. Altmann. 2007. The Oxford Handbook of Psycholinguistics. Οξφόρδη: Oxford University Press. Garman, M. 1990. Psycholinguistics. Cambridge: CUP. Gleason, J. & N. Bernstein Ratner, επιμ. 1998. Psycholinguistics. Orlando, FL: Harcourt Brace College Publishers. Harley, T. 2001. The Psychology of Language: From Data to Theory. Νέα Υόρκη: Psychology Press. Skovell, Th. 2002. Psycholinguistics. Οξφόρδη: Oxford University Press. Steinberg, D.D. & N. V. Sciarini [1993] 2006. An Introduction to Psycholinguistics. Harlow: Pearson Education Ltd. Steinberg, D.D., Nagata H. & D. Aline. 2001. Psycholinguistics: Language, Mind and World. Λονδίνο: Longman.
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-02-2016