Δομή και Ιδιότητες Ξύλου

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔομή και Ιδιότητες Ξύλου / Wood Structure and Properties
Κωδικός23Υ
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΔασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019411

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 120
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό215

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔομή και Ιδιότητες Ξύλου
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600165958

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
ΌροφοςUnknown
ΑίθουσαΕξ αποστάσεως (900)
ΗμερολόγιοMonday 11:00 to 14:00
Κτίριο
ΌροφοςUnknown
ΑίθουσαΕξ αποστάσεως (900)
ΗμερολόγιοMonday 16:00 to 18:00
Κτίριο
ΌροφοςUnknown
ΑίθουσαΕξ αποστάσεως (900)
ΗμερολόγιοMonday 18:00 to 20:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα έχουν αποκτήσει: γνώση της δομής και των φυσικών, μηχανικών και χημικών ιδιοτήτων του ξύλου, γνώση των ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ των ειδών, ικανότητα διερεύνησης της δομής του ξύλου και της μεταβλητότητάς της, ικανότητα προσδιορισμού των ιδιοτήτων με τις κατάλληλες τεχνικές, συσκευές και μικροσκόπια, ικανότητα αναγνώρισης των σφαλμάτων του ξύλου σε ιστάμενα δέντρα και μετά την υλοτομία τους, ικανότητα αξιολόγησης της ποιότητας του παραγόμενου ξύλου από τα δάση, ικανότητα συσχετισμού των χαρακτηριστικών του ξύλου με τις χρήσεις του.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
Φυσικά, μακροσκοπικά χαρακτηριστικά και αναγνώριση βασικών ειδών ξύλου. Μικροσκοπική δομή, χημική σύσταση και υποδομή ξύλου. Μηχανισμός παραγωγής ξύλου. Μεταβλητότητα και ελαττώματα δομής. Πυκνότητα, υγροσκοπικότητα, ρίκνωση και διόγκωση ξύλου. Μηχανικές, θερμικές, ηλεκτρικές και ακουστικές ιδιότητες. Φυσική αντοχή του ξύλου.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση πολυμεσικών εφαρμογών στην αίθουσα διδασκαλίας αλλά και κατά τις εργαστηριακές ασκήσεις. Ηλεκτρονική επικοινωνία με τους φοιτητές. Αξιολόγηση των φοιτητών με εξ'αποστάσεως κουίζ.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Εργαστηριακή Άσκηση260,9
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων461,5
Πρακτική (Τοποθέτηση)150,5
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων60,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών150,5
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις (και εξ' αποστάσεως) 80% και εργαστηριακές ασκήσεις 20%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Τσουμής, Γεώργιος, 2009. Δομή και Ιδιότητες Ξύλου. Εκδόσεις Γαρταγάνης. (Κωδ. Εύδοξου 2268)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Βουλγαρίδης Ηλίας, 2015. Ποιότητα και χρήσεις του Ξύλου. Διαθέσιμο ελεύθερα στο αποθετήριο Κάλλιπος: http://hdl.handle.net/11419/5260
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-10-2020