ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: ΜΕΣΗ: ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΕΣ (ΑΡΧΗ - ΜΕΣΗ - ΤΕΛΟΣ ΙΙ)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: ΜΕΣΗ: ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΕΣ (ΑΡΧΗ - ΜΕΣΗ - ΤΕΛΟΣ ΙΙ) / BEGINNING: SCENES AND CONCEPTS (BEGINNING - MIDDLE - END II)
Τίτλος στα ΓερμανικάVergleichende Literaturwissenschaft: Mitte: Prozesse und Konzepte (Anfang - Mitte - End II)
ΚωδικόςΒΚ0268
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019558

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 38
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: ΜΕΣΗ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΕΣ (ΑΡΧΗ - ΜΕΣΗ - ΤΕΛΟΣ ΙΙ)
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600166134
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Γερμανικά (Διδασκαλία)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το σεμινάριο είναι το δεύτερο μιας σειράς σεμιναρίων, η οποία εκτείνεται σε τρία εξάμηνα. Το προηγούμενο εξάμηνο προσεγγίσαμε την έννοια της «ΑΡΧΗΣ» και το επόμενο εξάμηνο θα ασχοληθούμε με την έννοια του «ΤΕΛΟΥΣ». Τα σεμινάρια είναι αυτόνομα και μπορούν να επιλεχθούν από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες μεμονωμένα. ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ η παρακολούθηση και των τριών σεμιναρίων!
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Εξοικείωση των φοιτητών/φοιτητριών με πολιτισμικές και λογοτεχνικές θεωρίες για την έννοια της "μέσης"
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Warum spricht man von der »goldenen Mitte«? Und ist der Mittelweg tatsächlich der beste? Ist die Mitte der halbe Weg zwischen A und B oder das Zentrum des Kreises? Kann man in medias res beginnen? Ist die Mitte der Ort des gesunden Ausgleichs zwischen den Extremen? Ist sie darum bürgerlich? Oder ist die Mitte tiefstes Geheimnis und delphischer Ursprung? Oder schlicht bedeutungsloser Übergang? Wo ist der Nabel der Welt und der Bauch von Paris? Was geschieht in der Mitte des Aristotelischen Dramas und in Dantes Lebensmitte? Wie vermitteln technische Medien (vom Flaggensignal bis zum Smartphone) oder auch menschliche Medien (von der Diplomatie bis zur Geisterbeschwörung)? Was hat es auf sich mit dem Durchschnitt und dem Mittelwert in der modernen Massengesellschaft? Welchen Sinn macht das Mittelmeer in »unserer« Kultur, von der Antike bis zur Europäischen Union? Und »Was spricht die tiefe Mitternacht?« Mit Fragen wie diesen will sich unser Seminar beschäftigen. In breiter Perspektive – aber weder historisch linear noch mit dem Anspruch auf Vollständigkeit – werden wir versuchen, uns den kulturellen, medialen, literarischen, politischen, epistemologischen Konzepten von Mitte und Zentrum zu nähern. In gemeinsamer kritischer Lektüre und Diskussion geht es dabei etwa um zeitliche (historische) wie auch um räumliche (geographische) Mitten; es geht um die geistige Mitte als Ideologie des Ausgleichs und des Kompromisses in Gesellschaft und Politik, und es geht um die physische Mitte von Körpern und Dingen; schließlich besprechen wir die Mitte als Prozess, die Übersetzung und Translation als Vermittlung zwischen Sprachkulturen sowie Medien, Übertragungen und Interfaces als Grundlagen aller Kommunikation. Auf solche Weise soll deutlich werden, dass die Mitte nicht einfach eine ereignislose Spanne zwischen dem großen Anfang und dem bedeutsamen Ende darstellt. Stattdessen ist die Mitte der Ort des Kontakts, der Richtungsänderung, der Entscheidung.
Λέξεις Κλειδιά
Πολιτισμικές θεωρίες για την έννοια της "μέσης", του "μέσου", της "διαμεσολάβησης"
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Podcast
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις251
Σεμινάρια753
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων251
Συγγραφή εργασίας / εργασιών251
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Παρουσίαση ενός θέματος στο σεμινάριο και συγγραφή εργασίας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Seminarliteratur wird im Programm bekannt gegeben und den TeilnehmerInnen über Moodle zugänglich gemacht.
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-02-2021