ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ / MATHEMATICS AND STATISTICS IN BIOLOGY
ΚωδικόςEC.01.01
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΒιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑθανάσιος Καλλιμάνης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40001663

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 325
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό115

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
  • Χαράλαμπος Μπράτσας
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600167898
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος: α) θα έχουν εξοικοιωθεί με την εφαρμογή μαθηματικών και στατιστικών τεχνικών στην επίλυση προβλημάτων της Βιολογίας και την κατανόηση των μηχανισμών των βιολογικών φαινομένων, β) θα έχουν καλλιεργήσει την αναλυτική προσέγγιση προβλήματος και την ικανότητα για αφαίρεση και γενίκευση, γ) θα κατανοούν βασικές έννοιες διαφορικού λογισμού, δ) θα κατανοούν βασικές έννοιες της στατιστικής επιστήμης, ε) θα υπολογίζουν και θα ερμηνεύουν τα περιγραφικά μέτρα κεντρικής τάσης και διασποράς, στ) θα διερευνούν τη σχέση μεταξύ μεταβλητών με τη χρήση των τεχνικών της συσχέτισης, ζ) θα χρησιμοποιούν το στατιστικό πρόγραμμα R για την επεξεργασία βιολογικών δεδομένων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διαφορικές εξισώσεις. Εξισώσεις διαφορών. Μαθηματικά μοντέλα στη βιολογία. Μελέτη ισορροπίας. Ευστάθεια.Θεωρεία πιθανοτήτων. Κατανομές συχνοτήτων. Εκτίμηση παραμέτρων κατανομής (σημειακή και σε διάστημα). Δοκιμασία υποθέσεων. Γραμμική παλινδρόμηση, συσχέτιση.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση στατιστικού πακέτου R elearning opencources
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις451,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων451,8
Φροντιστήριο150,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών200,8
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Προφορική εξέταση (80%), Γραπτή εργασία (20%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Σγαρδέλης Σ. (2006). Μαθηματικά μοντέλα στη Βιολογία. Εκδόσεις University studio. Θεσσαλονίκη. S. Sgardelis 2006. Mathematical models in Biology. University studio press. Thessaloniki. 2. Κολύβα–Μαχαίρα Φ. και Ε. Μπόρα-Σέντα. (1998). Στατιστική: Θεωρεία, εφαρμογές. Εκδόσεις Ζήτη. Θεσσαλονίκη. F. Kolyva-Machaira and E. Mpora-Senta 1998. Statistics: theory and applications. Ziti publishers.
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-02-2021