ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ / EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY
ΚωδικόςΨΥ-103
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013489

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 308
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό116

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600168045

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 106 (125)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 14:30 έως 18:00
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται: 1. να έχουν αποκτήσει τις γνώσεις που αφορούν τη σύγχρονη βιβλιογραφία των θεωριών που περιγράφουν την προσοχή, τη μάθηση τη γλώσσα και τη λειτουργία της μνήμης. 2. να είναι εξοικειωμένοι με την ορολογία που αφορά αυτές τις περιοχές. 3. να έχουν κατανοήσει τις εμπειρικές μεθόδους που έχουν χρησιμοποιηθεί για τη μελέτη αυτών των περιοχών. 4. να έχουν αναπτύξει την ικανότητα να προσεγγίζουν κριτικά τα αντίστοιχα εμπειρικά δεδομένα να είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν μια βιβλιογραφικής αναζήτηση για θέματα που αφορούν αυτές τις περιοχές της ψυχολογίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σύντομη ανάλυση της ιστορικής εξέλιξης των λειτουργιών της προσοχής, της μάθησης, της γλώσσας και της μνήμης. Θεωρίες για τη λειτουργία της προσοχής. Έλεγχος της προσοχής. Αποτύπωση, εθισμός, κλασική εξαρτημένη μάθηση. Μνημονικό σύστημα (αισθητήρια, βραχύχρονη, μακρόχρονη μνήμη). Δομές και λειτουργίες του μνημονικού συστήματος. Μεταβλητές που επηρεάζουν το μνημονικό σύστημα. Μνήμη εικόνων (αντικειμένων, προσώπων, σκηνών). Θεωρητικές ερμηνείες. Γνώση και οργάνωση της γνώσης (σημασιολογική μνήμη, μνήμη επεισοδίων, αυτοβιογραφική μνήμη). Λήθη, αιτίες της λήθης. Μνημονική. Δομή της γλώσσας. Απόκτηση και ανάπτυξη της γλώσσας.
Λέξεις Κλειδιά
προοσχή, μάθηση, γλώσσα, μνήμη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
1. Το λογισμικό powerpoint για τη διδασκαλία του μαθήματος. 2. Προτείνονται στους φοιτητές ιστότοποι που μπορούν να επισκεφθούν, όπως οι σελίδες: http://www.pigeon.psy.tufts.edu/psych26/operant.htm http://psychclassics.yorku.ca/Ebbinghaus/index.htm 3. Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο χρησιμοποιείται ως μέσω επικοινωνίας με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1044
Εργαστηριακή Άσκηση501,9
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1566
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι ερωτήσεις των εξετάσεων είναι ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών. • Οι ερωτήσεις των εξετάσεων ανανεώνονται σε κάθε εξεταστική περίοδο. • Στους φοιτητές δίνονται δύο εναλλακτικές μορφές της εξέτασης (Α και Β) όπου μοιράζονται τυχαία. • Οι εξετάσεις αποτελούνται από 60 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής • Η γενική βαθμολογία υπολογίζεται με βάση το σύνολο των σωστών, των αναπάντητων και των λαθεμένων απαντήσεων επί της κλίμακας του 100. • Οι βαθμοί μετατρέπονται από την κλίμακα του 100 στην κλίμακα του 10. • Η σωστή απάντηση σε κάθε ερώτηση είναι μόνο μία και όλες οι ερωτήσεις έχουν τον ίδιο αριθμό εναλλακτικών απαντήσεων (4 επιλογές). • Υπάρχει αρνητική βαθμολογία (αφαίρεση 0.33 βαθμών) για κάθε λαθεμένη απάντηση. • Οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν το γραπτό τους σε περίπτωση που η βαθμολογία τους είναι μη αναμενόμενη.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Gilbert, D. T., Wegner, D. M. & Schacter D.L. (2018). Ψυχολογία. (επιμέλεια: Στέλλα Βοσνιάδου). Αθήνα: Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός. Atkinson, R. L., Atkinson, R. C., Smith, E. E. Bem, D. J., & Nolen-Hoeksema, S. (2003). Εισαγωγή στην ψυχολογία του Hilgard. Τόμος Α΄. Αθήνα: Παπαζήσης.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Pinker, S. (2000). Το γλωσσικό ένστικτο. Πώς ο νους δημιουργεί τη γλώσσα. Αθήνα: Κάτροπτο. Cassells A. (1999). Μνήμη και λήθη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Cassells A. (1999). Γλώσσα και σκέψη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-10-2020