ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ Ι / ACTING WORKSHOP I
Κωδικός3ΕΣΘ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Κουτσιαμπασάκος
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007540

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 150
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό3210

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία6
Class ID
600168273
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
α. Στο στάδιο της προπαραγωγής: να σχεδιάζουν το ύφος της υποκριτικής της ταινίας τους να οργανώνουν το κάστιγκ και την ακρόαση να αναλύουν ένα σενάριο από τη σκοπιά της υποκριτικής να προετοιμάζονται για την πρόβα να κατευθύνουν τους ηθοποιούς στην πρόβα β. Στο στάδιο της παραγωγής: να κατευθύνουν τους ηθοποιούς στο γύρισμα να προσαρμόζουν την υποκριτική στα απρόβλεπτα δεδομένα του γυρίσματος.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το Εργαστήριο Υποκριτικής I εισάγει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες στη διαδικασία της συνεργασίας με τον ηθοποιό και την καθοδήγησης του στα διαφορετικά στάδια της δημιουργίας μιας ταινίας. Βασικό σημείο αναφοράς μας είναι το σύστημα Στανισλάφσκι το οποίο αποτελεί θεμελιώδες εργαλείο εκπαίδευσης του ηθοποιού και ανάλυσης της υποκριτικής τέχνης. Η μεθοδολογία του μαθήματος εμπλέκει την θεωρητική κατανόηση βασικών εννοιών του συστήματος με την πρακτική εφαρμογή τους στην κινηματογραφική διαδικασία. Στο Εργαστήριο I προτείνεται ένας τρόπος ανάλυσης του κινηματογραφικού σεναρίου συνολικά και της κάθε σκηνής ξεχωριστά, από την σκοπιά της υποκριτικής. Επίσης διερευνάται η διαδικασία επιλογής ηθοποιών και διεξαγωγής της ακρόασης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον τρόπο καθοδήγησης του ηθοποιού τόσο στην πρόβα όσο και στο γύρισμα.
Λέξεις Κλειδιά
Δημιουργία του χαρακτήρα, συναισθηματική μνήμη, συγκέντρωση, κύκλοι προσοχής, τέμπο-ρυθμός, το υπόρρητο νόημα του κειμένου, ο στόχος, ο σκοπός, η διατρέχουσα δράση, κάστινγκ, ακρόαση.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Podcast
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση powerpoint, βιντεοπροβολέα, βιντεοκαμέρας, Ηχοληπτικού εξοπλισμού Αξιολόγηση μέσω υπολογιστή Πραγματοποίηση προσομοιώσεων Επικοινωνία μέσω e‐mail ή online forum
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις903
Εργαστηριακή Άσκηση130,4
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο200,7
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων80,3
Καλλιτεχνική δημιουργία792,6
Σύνολο2107
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Αξιολόγηση Παραδίδεται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου μία (1) εργασία η οποία προσμετράται με ποσοστό 30% στην τελική αξιολόγηση. Η εργασία (ομαδική, έως 3 άτομα): Παρουσίαση στην αίθουσα διδασκαλίας μιας κινηματογραφικής σκηνής από μια ταινία της αρεσκείας της ομάδας η οποία να παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από την σκοπιά της υποκριτικής. Η ομάδα παρουσιάζει προφορικά, με εμπεριστατωμένο τρόπο: α. Το είδος της ταινίας, το θέμα, τη βασική ιδέα, το ύφος της υποκριτικής της ταινίας. β. Την αξία από τη σκοπιά της υποκριτικής της συγκεκριμένης σκηνής, τον προσδιορισμό της σύγκρουσης, του σημείου καμπής, της αρχικής και της καταληκτικής αξίας. Η παρουσίαση της σκηνής γίνεται από στικάκι, με ελληνικούς υπότιτλους, (και όχι μέσω συνδέσμου στο Youtube). Εξετάσεις Παράδοση εργασίας η οποία αποτελείται από δύο (2) μέρη. 1. Κείμενο Γραπτή ανάλυση της κινηματογραφική σκηνής που παρουσιάστηκε στην τάξη. Το κείμενο οφείλει να περιλαμβάνει: Αναφορά σχετικά με το είδος, την υπόθεση, το θέμα, τη βασική ιδέα, το ύφος της υποκριτικής της ταινίας και την θέση της σκηνής στην αφήγηση της ταινίας . Τη σκηνή σε μορφή σεναρίου. Την ανάλυση της σκηνής από την σκοπιά της υποκριτικής (βασισμένη στην προφορική παρουσίαση). 2. Βίντεο εργασία Παράδοση της ανάλυσης της κινηματογραφικής σκηνής, σε μορφή βίντεο-εργασίας (video essay), σύμφωνα με τα πρότυπα ανάλυσης που παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν στην τάξη.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Στανισλάφσκι Κ., Πλάθοντας ένα ρόλο, μτφ. Άγγελος Νίκας εκδ. Γκόνης 1977 Moore, S., Το Σύστημα Στανισλάβσκι, Αθήνα: Παρασκήνιο 1992 Πουντόβκιν Β., Η Τέχνη του Ηθοποιού στο Θέατρο και τον Κινηματογράφο, μτφρ. Γιώργος Μεταξάκης, εκδ. Δαμιανός 2001 Αδάμου Χριστίνα, Ο ηθοποιός, ανάμεσα στη σκηνή και την οθόνη, εκδ. Καστανιώτης 2008 Τσέχοφ Μάικλ, Για τον ηθοποιό-Η τέχνη και η τεχνική της ηθοποιίας, μτφρ. Καλλιόπη Πατέρα, εκδ, Μεταίχμιο 2007. Άντλερ Στέλλα, H τέχνη του ηθοποιού, μτφρ. Σύλλας Τζουμέρκας, εκδ. Ίνδικτος 2007. Weston Judith., Σκηνοθετώντας τον ηθοποιό, μτφρ. Νίκος Λερός, εκδ. Πατάκη 2006.
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-02-2021