ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ / REALISM AND ΤHE ENGLISH ΝΟVEL
ΚωδικόςΛογ6-336
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007086

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600179682
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Κατανόηση της έννοιας του όρου «ρεαλισμού» στην τέχνη γενικότερα και των αφηγηματικών συμβάσεων του ρεαλισμού στη λογοτεχνία • Ανάπτυξη της ικανότητας των φοιτητών/τριών να κατανοήσουν τον όρο «ρεαλισμό» σε σχέση με τα λογοτεχνικά σχήματα που προηγήθηκαν και αυτά που ακολούθησαν • Οικειοποίηση των φοιτητών/τριών με το πολιτικό, κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο των μυθιστορημάτων και δυνατότητα να κρίνουν κατά πόσον και με ποιο τρόπο αυτό αντανακλάται στα κείμενα
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
What do we mean when we refer to the idea of ‘objective reality’? Does it exist or is it obsolete in the context of our postmodern, post-reality world? Can it be represented, and, if yes, how has this happened in literature and the arts? This course will explore the complexity, slipperiness, and elasticity of the terms ‘real’ and ‘realism’ and trace their trajectory from the Age of Reason to our post-truth era with emphasis on the novel. Although realist fiction is undoubtedly committed to a historical particularity, as a form of mimesis realism can never be identical with that which it represents, since its tools, i.e., language/words, can never function as flawless, objective mirrors. The serious artistic treatment of ordinary people and their experience, linear plots, omniscient narrators, and round characters are of course elements associated with a realistic mode of representation. Yet, the British nineteenth-century realist project is not explicit, this course aims to show, and British realist writers seem to exploit narrative techniques in ways that acknowledge the impossibility of a hundred percent objective representation or even question the nature of reality. Although realism has been accused of promoting dominant power structures, in its effort to project a recognizable image of society, we will examine how it can also complicate and question the historical moments it represents.
Λέξεις Κλειδιά
μυθιστότημα, ρεαλισμός, αντιβασιλεία, αγγλικός 19ος αιώνας, βιομηχανοποίηση, μίμηση, αφηγηματικές τεχνικές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Καλλιτεχνική δημιουργία
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
A. τελικό διαγώνισμα (δύο δοκίμια πάνω στα έργα της διδαχθείσας ύλης) ή Β. (σε περίπτωση που το επιτρέπει ο αριθμός των φοιτητών/τριών) 1) προφορική παρουσίαση στην τάξη πάνω σε επιλεγμένο θέμα, 2) μικρή γραπτή εργασία και 3) τελικό διαγώνισμα (ένα δοκίμιο πάνω στα έργα της διδαχθείσας ύλης). A. τελικό διαγώνισμα (δύο δοκίμια πάνω στα έργα της διδαχθείσας ύλης) ή Β. (σε περίπτωση που το επιτρέπει ο αριθμός των φοιτητών/τριών) 1) προφορική παρουσίαση στην τάξη πάνω σε επιλεγμένο θέμα, 2) μικρή γραπτή εργασία και 3) τελικό διαγώνισμα (ένα δοκίμιο πάνω στα έργα της διδαχθείσας ύλης). Στην αξιολόγηση του κριτικού δοκιμίου λαμβάνονται υπόψη η οργάνωση, η επιχειρηματολογία, το επιπεδο έκφρασης στην αγγλική γλώσσα και η ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης. Στην γραπτή εξέταση αξιολογείται η γνώση του αντικειμένου και η οικειότητα με τα λογοτεχνικά κείμενα της ύλης, συν τα παραπάνω κριτήρια. Τα κριτήρια γνωστοποιούνται στους φοιτητές στα εισαγωγικά μαθήματα του 1ου έτους και εφαρμόζονται σε όλα τα μαθήματα λογοτεχνίας του Τμήματος. Ανακοινώνονται επίσης στο Backboard και στο Course Outline.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Auerbach. Erich. Mimesis. Trans. Willard Trask. 1946. Princeton UP, 1953. Auerbach, Nina. Woman and the Demon: The Life of a Victorian Myth. Cambridge, Mass.: Harvard UP, 1982. Barthes, Roland. The Pleasure of the Text. Trans. Richard Miller; with a note on the text by Richard Howard. New York: Hill and Wang, 1975. Becker, George J, ed. Modern Literary Realism. Princeton, NJ: Princeton UP, 1963, rpt. 1973. Beer, Gillian. George Eliot: Evolutionary Narrative in Darwin, George Eliot and Nineteenth-Century Fiction. London: Routledge, 1983. Brooks, Peter. Realist Vision. New Haven: Yale UP, 2005. Boyd, Kelly & Rohan Mcwilliam. The Victorian Studies Reader. New York: Routledge, 2007. Butler, Marilyn. Jane Austen and the War of Ideas. 1975. Clarendon P, 1987. Copeland, Edward and Juliet McMaster. The Cambridge Companion to Jane Austen. Cambridge U P, 1998. Cullers, Jonathan. Structuralist Poetics. 1975. London: Routledge, 1994. (Chapters 7 & 9) da Sousa Correa, Delia. The Ninenteenth-Century Novel: Realisms. New York: Routledge, 2000. Eagleton, Terry. The English Novel: An Introduction. Oxford: Blackwell, 2005. Gilbert, Sandra M. and Susan Gubar. The Madwoman in the Attic. New Haven: Yale Univ. Press, 1989. Gilmour, Robin. The Victorian Period: The Intellectual and Cultural Context of English Literature 1830-1890. London & New York: Longman, 1993. Grant, Damian. Realism. London: Methuen, 1970, rpt.1985. Handler, Richard and Daniel Segal. Jane Austen and the Fiction of Culture: An Essay on the Narration of Social Realities. Boston: Rowman and Littlefield, 1999. Homans, Margaret. Bearing the Word: Language and Female Experience in Nineteenth-Century Women’s Writing. U of Chicago P, 1986. Jacobus, Mary. “Men of Maxims and The Mill on the Floss”. In Reading Woman: Essays in Feminist Criticism. London: Methuen, 1987. 62-79. Johnson, Claudia L. Jane Austen: Women, Politics, and the Novel. University of Chicago Press, 1990. Jordan, John O, ed. The Cambridge Companion to Charles Dickens. Cambridge U P, 2001. Kettle, Arnold. An Introduction to the English Novel. Vol. 1. 1951. Hutchinson, 1977. Leavis, F.R. The Great Tradition. London: Chatto & Windus, 1973. Levine, George, ed. The Cambridge Companion to George Eliot. Cambridge U P, 2001. Matthew, Colin, ed. The Nineteenth Century, The British Isles: 1815-1901. Oxford: Oxford UP, 2000. Miller, Jonathan and Borin Van Loon. Introducing Darwin and Evolution. Moers, Ellen. Literary Women. New York: Anchor Books, 1977. Morris, Pam. Realism. The New Critical Idiom Series. Ed. John Drakakis. London: Routledge, 2003. Politi, Jina. The Novel and its Presuppositions. Amsterdam: A.M. Hakkert, 1976. (Chapters 1, 2, 8) Poovey, Mary. The Proper Lady and the Woman Writer: Ideology as Style in the Works of Mary Wollstonecraft, Mary Shelley and Jane Austen. U of Chicago P, 1984. Showalter, Elaine. A Literature of their Own: British Novelists from Brontë to Lessing. Princeton UP, 1977. Shires, Linda M, ed. Rewriting the Victorians: Theory, History, and the Politics of Gender. NY: Routledge, 1992. Shuttleworth, Sally. George Eliot and Nineteenth-Century Science: The Make-Believe of a Beginning. Cambridge UP, 1984. Spacks, Patricia M. The Female Imagination: A Literary and Psychological Investigation of Women’s Writing. London: Allen and Unwin, 1976. Tallis, Raymond. In Defence of Realism. Lincoln: U of Nebraska P, 1998. Tanner, Toni. Jane Austen. London: Macmillan, 1986. Thomson, David. England in the Nineteenth Century 1815-1914. The Pelican History of england. 1950. Harmondsworth: Penguin, 1978. Walder, Dennis, ed. The Realist Novel. New York: Routledge, 1999. Watt, Ian. The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson, and Fielding. 1957. Harmondswoth: Penguin, 1972. Wheeler, Michael. English Fiction of the Victorian Period. 2nd ed. London & New York: Longman, 1994. Williams, Raymond. The English Novel: From Dickens to Lawrence. London: Chatto & Windus, 1970. Wollstonecraft, Mary. A Vindication of the Rights of Woman. Ed. Carol, H. Poston. NY: Norton, 1988.
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-09-2020