Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/φοιτήτριες θα
α. κατανοήσουν το ιστορικό/πολιτισμικό περιβάλλον των διάφορων αυτοβιογραφικών κειμένων, και πώς τα τελευταία μεταμορφώνουν και αντιστέκονται σε αυτά τα περιβάλλοντα.
β. κατανοήσουν πώς το φύλο, η ιδεολογία, η κοινωνική τάξη και η θρησκεία των συγγραφέων διαμορφώνουν τις αυτό-αναπαραστάσεις τους.
γ. εξετάσουν τους τρόπους με τους οποίους ο εαυτός παρουσιάζεται και διαμορφώνεται μέσα από διαφορετικές λογοτεχνικές και αφηγηματικές μορφές, θα διερευνήσουν τη σχέση ανάμεσα στην αλήθεια και τη μυθοπλασία, και θα συνειδητοποιήσουν τις εντάσεις που υπάρχουν ανάμεσα στην επινόηση και την αποκάλυψη του εαυτού μέσα σε ένα κείμενο.
δ. αποκτήσουν γνώση των βασικών θεωριών αναφορικά με την αυτοβιογραφική γραφή και την «κατασκευή» του εαυτού.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει διάφορες μορφές κειμενικής αυτό-αναπαράστασης (αυτοβιογραφίες, ημερολόγια, επιστολές) από τα τέλη του δέκατου πέμπτου αιώνα ως σήμερα. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε αυτοβιογραφικά κείμενα του δέκατου έβδομου αιώνα καθώς ήταν σε αυτή την περίοδο που αυτού του είδους τα κείμενα έγιναν δημοφιλή. Εξετάζουμε τους ιστορικούς, πολιτισμικούς, και ιδεολογικούς λόγους που εξηγούν αυτή την πληθώρα αυτοβιογραφικών κειμένων και προσπαθούμε να κατανοήσουμε τις πολύπλοκες αλληλεπιδράσεις ανάμεσα σε αυτές τις αυτό-αναπαραστάσεις και το περιβάλλον μέσα στο οποίο δημιουργήθηκαν. Ακολουθούμε παρόμοια μέθοδο ερμηνείας στη μελέτη κειμένων από το δέκατο όγδοο, δέκατο ένατο και εικοστό αιώνα, και καταλήγουμε με μία σύντομη ματιά σε σύγχρονες μορφές αυτό-αναπαράστασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, κλπ.). Οι φοιτητές/φοιτήτριες θα πρέπει επίσης να μελετήσουν επιλεγμένα θεωρητικά κείμενα που σχετίζονται με την «κατασκευή» του εαυτού και την αυτοβιογραφική γραφή.
Primary Sources*
(from the five volumes of The Norton Anthology of English Literature, 9th edition)
Volume A
Margery Kempe, pp. 425-426
Julian of Norwich, pp. 414-415, 423-424
Volume B
“Writing the Self” pp. 1867-1868
John Foxe, pp. 687-688
Lucy Hutchinson, pp. 1868-1871
Anne Halkett, pp. 1874-1878
D. Waugh, pp. 1878-1880
Margaret Cavendish, 1888-1891
Volume C
Samuel Pepys, pp. 2260-2269
Frances Burney, pp. 2992-2997, 3005-3011
Volume D
De Quincey, pp. 567-569
William Wordsworth, pp. 356-370, 398-402.
Volume E
John Stuart Mill, pp. 1115-1122
Harriet Martineau, pp. 1616-1619
Anonymous, pp. 1620-1624
*Περισσότερες πρωτογενείς πηγές (αποσπάσματα από τις Εξομολογήσεις του Αυγουστίνου, τα Δοκίμια του Μονταίν, ημερολόγια του 17ου αιώνα και τις Εξομολογήσεις του Ρουσσώ) θα προστεθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Compulsory
Botonaki, Effie. “Seventeenth-Century Englishwomen's Spiritual Diaries: Self-Examination, Covenanting, and Account Keeping.” The Sixteenth Century Journal, 30: 1 (Spring, 1999), pp. 3-21.
Gusdorf, Georges. “Conditions and Limits of Autobiography.” In Autobiography: Essays Theoretical and Critical. Ed. James Olney. Princeton U P, 1980, pp. 28-48. (CT25.A95)
Mason, Mary. “The Other Voice: Autobiographies of Women Writers.” In Autobiography: Essays Theoretical and Critical. Ed. James Olney. Princeton U P, 1980, pp. 207-235. (CT25.A95)
Optional
Anderson, Linda. Autobiography. London: Routledge, 2001. Read pp. 18-27 (on Augustine’s Confessions). (CT25.A53)
Calzati, Stefano and Roberto Simanowski. “Self-narratives on social networks: trans-platform stories and Facebook’s metamorphosis into a postmodern semiautomated repository.” Biography 41:1 (Winter 2018), pp. 24-47.
DiBattista, Calzati and Emily O. Wittman, eds. The Cambridge Companion to Autobiography. Cambridge University Press, 2014. Chapter 2 (pp. 23-34), by A. H. Becker, on Augustine’s Confessions, and Chapter 4 (pp. 49-57), by L. D. Kritzman, on Montaigne and autobiography. (CT25.C355)
Eakin, Paul John. “Does Autobiography Have a Future?” a/b: Auto/Biography Studies. 32:2 (2017), pp. 271-273.
Lejeune, Philippe. On autobiography. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1989. (CT25.L37)
Marcus, Laura. Autobiography: a very short introduction. 2018. (CT25.M37)
Millim, Anne-Marie. “The Victorian Diary: Between the Public and the Private.” Literature Compass (2010): 977–988.
Peterson, Linda H. Victorian autobiography: the tradition of self-interpretation. New Haven : Yale University Press, 1986. (CT25.P47)
Simons, Judy. Diaries and journals of literary women from Fanny Burney to Virginia Woolf. Iowa City, University of Iowa Press, 1990, pp. 169-188. (PR908.S56)
Smith, Sidonie and Julia Watson. “The Visual-Verbal-Virtual Contexts of Life Narrative.” Autobiography: A Guide for Interpreting Life Narratives. Minneapolis: U of Minnesota P, 2010, pp. 167-168, 183-191. (CT25.S595)
Wiltshire, John. “Early nineteenth-century pathography: the case of Frances Burney.” Literature and History 2: (Fall 1993), pp. 9-23.