ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 3α

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 3α / Special aspects of the History of Art IΙIa
ΚωδικόςΕΘΙΤ73
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΣτέλλα Λάββα
Γνωστικό ΑντικείμενοΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΘΕΩΡΗΤΙΚΟ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016474

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 16
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΘεωρητικό742

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 3α
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600180463
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Γαλλικά (Εξέταση)
  • Γερμανικά (Εξέταση)
  • Ιταλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΘΑ1 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ Ι-ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
  • ΥΘΒ2 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ-ΒΥΖΑΝΤΙΟ
  • GRL-A1S Νέα Ελληνική Γλώσσα Erasmus Semester A1
  • GRL-A2S Νέα Ελληνική Γλώσσα Erasmus Semester A2
Γενικές Προαπαιτήσεις
1.Να έχει εξεταστεί επιτυχώς τα μαθήματα: α)'Ιστορία της Τέχνης Ι-Αρχαιότητα'(YΘΑ1)και β)'Ιστορία της Τέχνης ΙΙ-Βυζάντιο' (ΥΘΒ2) 2.Να έχει πρόσβαση σε υπολογιστή 3.Να έχει την ικανότητα παρουσίασης ενός θέματος σε powerpoint 4.Να έχει γνώσεις ξένων γλωσσών και ιδιαίτερα της αγγλικής και γερμανικής γλώσσας
Μαθησιακά Αποτελέσματα
► Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να: 1.γνωρίζουν το ιστορικό χρονοδιάγραμμα των σημαντικότερων γεγονότων της πρώϊμης βυζαντινής περιόδου 2.αναγνωρίζουν τους σημαντικούς καλλιτεχνικούς σταθμούς της πρώϊμης βυζαντινής τέχνης 3.έχουν εξοικειωθεί με τα σημαντικότερα μνημεία της πρώϊμης βυζαντινής περιόδου στη Θεσσαλονίκη 4.εντάξουν τα σημαντικά έργα τέχνης της πρώϊμης βυζαντινής περιόδου στη Θεσσαλονίκη στα ιστορικά και καλλιτεχνικά τους συμφραζόμενα 5.Εκπονήσουν αυτόνομη και ανεξάρτητη ερευνητική εργασία
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
H Θεσσαλονίκη ως κέντρο βυζαντινού πολιτισμού, Mέρος Ι: Η Θεσσαλονίκη υπήρξε καθόλη τη διάρκεια της βυζαντινής αυτοκρατορίας η δεύτερη σημαντική πόλη και αποτελεί σήμερα κέντρο βυζαντινού πολιτισμού. Το 1988 η Unesco ανακήρυξε 15 μνημεία της πόλης ως παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά. Eιδικότερα: 1. Τείχη (4ος/5ος αιώνας)/2.Ροτόντα [Άγιος Γεώργιος](4ος αιώνας)/3.Αχειροποίητος (5ος αιώνας)/4.Αγιος Δημήτριος (7ος αιώνας)/5.Mονή Λατόμου[Όσιος Δαυίδ]/6.Αγία Σοφία (8ος αιώνας)
Λέξεις Κλειδιά
Πολιτιστική Κληρονομιά, Βυζαντινή Τέχνη, Τοπογραφία, Αρχιτεκτονική, Γλυπτική, Μωσαϊκά, Τοιχογραφίες, Χειρόγραφα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
1. Χρήση του προγράμματος PowerPoint και βιντεοπροβολών στις διαλέξεις/σεμινάρια του μαθήματος και του elearning για την παροχή εκπαιδευτικού υλικού και την επικοινωνία με τους φοιτητές/τριες. 2.DVD's με εκπαιδευτικό περιεχόμενο 1.«ΒYZANTIO. Η χαμένη αυτοκρατορία» (2004). Κείμενα και αφήγηση: Τζών Ρόμερ 2.«Η Επιστροφή: η ταινία που συστήνει το Βυζάντιο» (2014, με αγγλικούς υποτίτλους). Τη βυζαντινή περίοδο της Θεσσαλονίκης επιχείρησε να αποκαταστήσει το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού με μια ταινία διάρκειας 23’8’’ με αφορμή τα είκοσι (20) χρόνια από το άνοιγμά του στο κοινό (1994-2014). Η ταινία βραβεύτηκε με το πρώτο (χρυσό) βραβείο στο Διεθνές Φεστιβάλ Οπτακουστικών Μέσων και Νέων Τεχνολογιών, Εικόνας και Ήχου του ICOM.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις260,9
Σεμινάρια40,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων180,6
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων100,3
Εξετάσεις20,1
Σύνολο602
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Oι φοιτητές/τριες οφείλουν να παρακολουθούν τα μαθήματα (13μαθήματα/εξάμηνο) και να συμβάλλουν σε αυτά, να ανταποκρίνονται σε όσα τους ανατίθενται σε εβδομαδιαία βάση και να μελετούν τις εικόνες στις παρουσιάσεις με powerpoints. Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτές τελικές εξετάσεις (80%)και με την παρουσία/συμμετοχή των φοιτητών/τριών στο μάθημα (20%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1.Ε.Κουρκουτίδου-Νικολαϊδου, Αναστασία Τούρτα, Περίπατοι στη βυζαντινοί Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις «Καπόν», Αθήνα 1997 2.Ε.Κουρκουτίδου-Νικολαϊδου, Χρ.Μαυροπούλου-Τσιούμη, Χ.Μπακιρτζής κ.ά. Ψηφιδωτά της Θεσσαλονίκης, 4ος – 14ος αιώνας, Εκδόσεις «Καπόν», Αθήνα 2012
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Παναγιώτα Ασημακοπούλου-Ατζακά, Το επάγγελμα του ψηφοθέτη, 4ος - 8ος αιώνας, Εκδόσεις "Άγρα", Αθήνα 2011 2. Διονυσίου του εκ Φουρνά, Ερμηνεία της βυζαντινής ζωγραφικής τέχνης, Ρωσική Αρχαιολογική Σχολή,Αγία Πετρούπολη 1909, ανατύπωση από εκδόσεις 'Σπανός', Αθήνα 1997 3. Ευαγγελία-Μαρίνα Τσιγαλά, Οι τεχνικές της ζωγραφικής μέσα από το έργο των μεγάλων ζωγράφων, Εκδόσεις "Επίκεντρο", Θεσσαλονίκη 2011
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-11-2020