ΗΧΗΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗΧΗΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ / AUDIO THEATRE
ΚωδικόςΠΡ0201
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΠαναγιώτα Κωνσταντινάκου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019823

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Δραματολογία-ΠαραστασιολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης635
ΥποκριτικήΕπιλογής Κατεύθυνσης635
Σκηνογραφία-ΕνδυματολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης635
ΣκηνοθεσίαΕπιλογής Κατεύθυνσης635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗΧΗΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600181302
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες αναμένεται να: • γνωρίσουν την ιστορία και τη θεωρία του ηχητικού θεάτρου • εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκφάνσεις του ηχητικού θεάτρου στην Ελλάδα και το εξωτερικό • να καλλιεργήσουν την ακουστική αντίληψη και να ασκηθούν στην κατανόηση, ανάλυση και ερμηνεία ήχων και έργων ηχητικής τέχνης
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα συνδυάζει διαλέξεις σχετικά με τη θεωρία και την ιστορία του ΗΧΗΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ανά περιόδους και χώρες με τη μετάδοση/προβολή σχετικού ηχητικού & οπτικοακουστικού υλικού. Θα δοθεί έμφαση στην ακρόαση και ανάλυση συγκεκριμένων έργων από μια ποικιλία δημιουργών (π.χ. Beckett, Thomas) και ειδών ηχητικού θεάτρου από την εμφάνισή του έως τον 21ο αιώνα στην Ελλάδα και το εξωτερικό (π.χ. Old Time Radio [OTR], Neues Hörspiel).
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Podcast
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων251
Εξετάσεις612,4
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Τίτλος συγγράμματος: Η γλώσσα του ραδιοφώνου Κωδικός Ευδόξου για το σύγγραμμα: 86192791 Τίτλος συγγράμματος: Το φράγμα του ήχου  Κωδικός Ευδόξου για το σύγγραμμα: 30478 Τίτλος συγγράμματος: Μονόπρακτα: Στάχτες (ραδιοφωνικό έργο). Cascando (ραδιοφωνικό έργο για σπήκερ, μουσική και φωνή). Πηγαινέλα. Ε, Τζο! (τηλεοπτικό έργο). Αναπνοή. Όχι εγώ. Εκείνο τον καιρό. Πατήματα. Κομμάτι μονολόγου. Λίκνισμα. Καταστροφή. Φαντασία πέθανε: φαντάσου (μονόλογος).Τέλος. Κωδικός Ευδόξου για το σύγγραμμα: 33153597 Τίτλος συγγράμματος: Όλοι εκείνοι που πέφτουν. Ω, οι ωραίες ημέρες.  Κωδικός Ευδόξου για το σύγγραμμα: 33153596 Τίτλος συγγράμματος: Beckett and Modernism Κωδικός Ευδόξου για το σύγγραμμα: 91677515 Τίτλος συγγράμματος: Έξω από την πόρτα  Κωδικός Ευδόξου για το σύγγραμμα: 41959490
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Cory Mark & Barbara Haggh (1981), «Hörspiel as Music: Music as Hörspiel: The Creative Dialogue between Experimental Radio Drama and Avant-Garde Music», German Studies Review, τόμ. 4, αρ. 2, 257-279 Crook Tim (1999), Radio Drama. Theory and Practice, Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Routledge Drakakis John (επιμ.)(1981), British Radio Drama, Cambridge: Cambridge University Press Hand Richard J. & Mary Traynor (2011), The Radio Drama Handbook. Audio Drama in Context and Practice, Νέα Υόρκη: Continuum Huwiler Elke (2005), «Storytelling by Sound: A Theoretical Frame for Radio Drama Analysis», The Radio Journal – International Studies in Broadcast and Audio Media, τόμ. 3, αρ. 1, 45-59 McLeish Robert (1994), Radio Production: A Manual for Broadcasters, Oxford: Focal Press Shingler Martin & Cindy Wieringa (1998), On Air; Methods and Meanings of Radio, Λονδίνο: Arnold Το ραδιόφωνο στην Ελλάδα (2006), σειρά Τετράδια Επικοινωνίας 6, Αθήνα: Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων (Ι.Ο.Μ.) Αθανασοπούλου Ρένα (2010), Το ραδιοφωνικό θέατρο στην Ελλάδα. Αρχή και καθιέρωση. 1939-1953, Bέροια: Εκδόσεις Renavox Ανδρικάκης Αντώνης, Γιώργος Ι. Μανιάτης, Μαργαρίτα Μυτιληναίου (επιμ.) (2008), Εβδομήντα χρόνια Ελληνική Ραδιοφωνία, Αθήνα: Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση ΑΕ Βερβεροπούλου Ζωή (1998), «Η θεατρική πρόσληψη ως ακρόαση και τηλεθέαση», Θεατρογραφίες, Επιθεώρηση του Κέντρου Σημειολογίας του Θεάτρου 1 (Μάρτιος), 52-57 Καμηλάρη Έλενα (2008), «Ραδιοφωνικές διασκευές του Ιάκωβου Καμπανέλλη», Παράβασις 8, 127-151 Καμηλάρη Έλενα (2011), «H λειτουργία της φωνής στο ραδιοφωνικό θέατρο: οι θεατρικές διασκευές του ΕΙΡ (1953-1967)», στο Γρηγόρης Ιωαννίδης (επιμ.), Πρακτικά της Διημερίδας στη Μνήμη της Αγνής Μουζενίδου: «Ο Ηθοποιός κι η Τέχνη της Υποκριτικής: Θεωρία και Πράξη, Παρελθόν και Μέλλον», Αθήνα: Ergo, 433-443 Καμηλάρη Έλενα (2014), «Τάσεις αυτοαναφορικότητας στις ραδιοφωνικές διασκευές θεατρικών έργων για το ΕΙΡ (1953-1967)», στο Γωγώ Κ. Βαρζελιώτη (επιμ.), Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου. Από τη χώρα των κειμένων στο βασίλειο της σκηνής, Αθήνα: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 527-533 Καμηλάρη Έλενα (2017), «Ζητήματα εστίασης στις ραδιοφωνικές διασκευές θεατρικών έργων για το Ε.Ι.Ρ. κατά την περίοδο 1954-1967», στο Αλεξία Αλτουβά – Μαρία Σεχοπούλου (επιμ.), Παγκόσμιο Θέατρο: Πράξη – Θεωρία – Δραματουργία. Πρακτικά Επιστημονικής Συνάντησης αφιερωμένης στα 300 χρόνια από τη γέννηση του Denis Diderot, Αθήνα: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών / Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 371-386 Κάρτερ Γιώργος (2004), Ελληνική ραδιοφωνία-τηλεόραση, Αθήνα: Καστανιώτης Πούχνερ Βάλτερ (1984), «Στόχοι και μέθοδοι της διερεύνησης του ραδιοφωνικού ακροατηρίου. Η στατιστική της ακροαματικότητας του θεατρικού έργου στο ραδιόφωνο», στο Ευρωπαϊκή Θεατρολογία: Ένδεκα Μελετήματα, Αθήνα: Ίδρυμα Γουλανδρή-Χορν, 335-471 Τσατσούλης Δημήτρης (2007), «Παίγνια και ήχοι επί σκηνής και από ραδιοφώνου. Με αφορμή δέκα μονόπρακτα και πέντε ραδιοδράματα του Γιώργου Μανιώτη», Σημεία γραφής – Κώδικες σκηνής στο νεοελληνικό θέατρο, Αθήνα: Νεφέλη, 258-277
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-12-2023