ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 6

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 6 / Painting VI
ΚωδικόςΥΚΖΩ61
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΧαράλαμπος Βενετόπουλος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006716

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 14
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό6322

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 6
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600181517
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΚΖΩ11 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 1
  • ΥΚΣΧ11 ΣΧΕΔΙΟ 1
  • ΥΚΖΩ21 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 2
  • ΥΚΣΧ21 ΣΧΕΔΙΟ 2
  • ΥΚΖΩ31 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 3
  • ΥΚΖΩ41 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 4
  • ΥΚΖΩ51 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 5
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-τριες θα είναι σε θέση να: 1. προσεγγίζουν προηγμένους εικαστικούς πειραματισμούς 2. αναζητούν, αναλύουν και συνθέτουν δεδομένα και πληροφορίες με τη χρήση απαραίτητων πηγών και τεχνολογίας 3. εργάζονται αυτόνομα αλλά και σε ομάδες 4. καταρτίζουν και υλοποιούν ένα σχέδιο δράσης σχετικό ή όχι με το άμεσο γνωστικό αντικείμενό τους. 5. εφαρμόζουν πρακτικά τα πορίσματα της θεωρητικής ανάπτυξης και κριτικής εποπτείας της εξατομικευμένης εικαστικής τους έρευνας 6. επιδεικνύουν ικανότητα εφαρμογής της γνώσης σε διάφορες πρακτικές καταστάσεις 7. αξιολογούν τις αρχές που μπορούν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα στην προσωπική παραγωγή
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Πρίσματα. Στη διάρκεια του μαθήματος οι φοιτητές-τριες ασχολούνται με δύο κύριες δραστηριότητες: Α. Με μια σειρά από έργα παραγμένα στο στούντιο που έχουν στόχο να προκαλέσουν αφενός την κριτική φαντασία και τις αισθήσεις και αφετέρου να διευρύνουν τις επίσημα αποδεκτές ορθοδοξίες. Β. Με την εισαγωγή στον κόσμο της σύγχρονης τέχνης μέσω επιλεγμένων αναγνώσεων, διαλέξεων, προσεκτικής ανάλυσης και καταγραφής της πρότασής τους όπως και αυτής άλλων καλλιτεχνών με τους οποίους τους συνδέει συνάφεια και αναλογικότητα. Γενικά. Οι φοιτητές/τριες μαθαίνουν να προσεγγίζουν προηγμένους εικαστικούς πειραματισμούς. Ασκούνται σε συνδυαστικές τεχνικές και εκφραστικά μέσα. Επιλέγουν το είδος η το πεδίο της καλλιτεχνικής τους δημιουργίας. Αναζητούν λύσεις στην ανάπτυξη του εικαστικού τους έργου. Προσεγγίζουν με αναλυτική διάθεση το παραγόμενο εικαστικό τους έργο, υποστηρίζουν με γραπτό δοκίμιο η σημειώσεις την θεωρητική τεκμηρίωσή του με τη συνδρομή των διδασκόντων το αντικείμενο της Θεωρητικής Υποστήριξης του Καλλιτεχνικού Έργου .Οι δραστηριότητες τεκμηρίωσης του μαθήματος συνδέονται με την διενέργεια σχεδίων δράσης (projects) επί του πεδίου. Αυτά ανατίθενται εγκαίρως στους φοιτητές-τριες και στη διάρκεια τους αυτοί εξετάζουν τους «τόπους» της καλλιτεχνικής πρακτικής στον σύγχρονο πολιτισμό αλλά και τη ρητορική των εικόνων. Έμφαση δίνεται στις εικαστικές τέχνες χωρίς να αποκλείονται οι άλλες τέχνες (κινηματογράφος, θέατρο, μουσική, χορός). Εξετάζονται ακόμη με τη συνέργεια των διδασκόντων της επιστημονικής υποστήριξης του καλλιτεχνικού έργου, ειδικά θέματα όπως είναι η αξία χρήσης, η λατρευτική αξία και η εκθετική αξία στα έργα τέχνης, η διαμόρφωση του υποκειμενικού και του συλλογικού γούστου, η σχέση μεταξύ ατομικής παραγωγής και θεσμικών πρακτικών, ο ρόλος της ατομικής πρόθεσης στην κατασκευή του νοήματος του έργου τέχνης, η επίδραση, η αντίθεση και η συνάφεια με τις πηγές «έμπνευσης» (υψηλή / χαμηλή, αφελής, πρωτόγονη, εξωτερική), η σχέση μεταξύ της αλήθειας και της αυθεντικότητας και οι ετερόνομες χρήσεις της τέχνης (π.χ. υπερβατικότητα, διακόσμηση, ακτιβισμός). Ακόμη εξετάζονται η λειτουργία και η διατήρηση η μη των κατηγορικών διακρίσεων που συγκροτούν τα έργα τέχνης σε άλλα πεδία (εκπαίδευση, θεραπεία, παιχνίδι). Τέλος αναλύονται οι αυστηρά τεχνικές, αφανείς συνήθως, ενδοσυστημικές πτυχές του ιδιοδεκτικού μέσου της ζωγραφικής.
Λέξεις Κλειδιά
προσωική πλαστική αναζήτηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις401,3
Εργαστηριακή Άσκηση1605,3
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο2006,7
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων602
Εκπόνηση μελέτης (project)501,7
Καλλιτεχνική δημιουργία1003,3
Εξετάσεις501,7
Σύνολο66022
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Κατ΄οίκον εργασία, προφορική παρουσίαση εργασίας, εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις, εξέταση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών/τριων
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [24115]: Η μεταμόρφωση του κοινότοπου, Danto Arthur C. Βιβλίο [12866292]: Η ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ, GASTON BACHELARD
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αλληλεπίδραση των χρωμάτων, Josef Albers Τέχνη του Χρώματος, Itten Johannes H εικαστική σκέψη. Τα μαθήματα στη σχολή Μπαουχάους, Πάουλ Κλεε
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-11-2020