Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθησιακοί στόχοι διακρίνονται σε δύο επίπεδα, τα οποία αφορούν πρώτον τη συγγραφή και παρουσίαση μιας μικρής επιστημονικής εργασίας και δεύτερον τον συγκεκριμένο συγγραφέα και το διδασκόμενο κείμενο:
1.
(α) να εξοικειωθούν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες με τα ερευνητικά εργαλεία της κλασικής φιλολογίας
(β) να εντοπίζουν τη βιβλιογραφία που αφορά το αντικείμενο μελέτης τους
(γ) να μάθουν τον τρόπο συγκέντρωσης υλικού και σύνταξης μιας επιστημονικής εργασίας στην οποία θα ενσωματώνουν με σωστό τρόπο και θα αξιοποιούν τη βιβλιογραφία που επέλεξαν
(δ) να εξασκηθούν στην παρουσίαση μιας γραπτής εργασίας ενώπιον κοινού και στη φιλολογική συζήτηση-κριτική που θα ακολουθήσει
2.
(ε) να χρησιμοποιούν και να εφαρμόζουν τις γνώσεις και κατευθύνσεις που έχουν ήδη αποκτήσει από τα μαθήματα κορμού (τη φιλολογική κειμενική εργασία, την κατανόηση και πρωτογενή ερμηνεία, τις ειδολογικές παραμέτρους, τα ευρύτερα ιδεολογικά, κοινωνικά και πολιτικά συμφαζόμενα κλπ.)
(στ) να εμβαθύνουν σε ερμηνευτικά ζητήματα βάσει νεότερων φιλολογικών προσεγγίσεων (όπως είναι π.χ. οι αφηγηματολογία, δομισμός, μεταδομισμός, ενδοκειμενικότητα, διακειμενικότητα κ.λπ.)
(ζ) να γνωρίσουν τα εξειδικευμένα ερευνητικά ζητούμενα που εγείρει κάθε κείμενο και να ενημερωθούν για τις ερευνητικές τάσεις που έχουν διαμορφωθεί
(η) εντέλει να κατακτήσουν σε ένα σχετικά ικανοποιητικό επίπεδο τη δυνατότητα ανταπόκρισης στις προκλήσεις και απαιτήσεις του έργου ενός κλασικού φιλολόγου.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο φροντιστηριακό αυτό μάθημα το ειδικότερο αντικείμενο μελέτης (συγγραφέας, έργο, θέμα) από τη λατινική ποίηση αποτελεί πρωτίστως την αφορμή μιας σύνθετης και εξειδικευμένης προσέγγισης ποικίλων όψεων της κλασικής φιλολογίας. Δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην ερμηνευτική προσέγγιση των κειμένων τόσο με εκ του σύνεγγυς ανάγνωση όσο και με έμφαση στη διαχρονική εξέλιξη του συγκεκριμένου γραμματειακού είδους και αποτίμηση της θέσης τους στη λατινική λογοτεχνία και της συμβολής τους στη διαμόρφωσή της.
Για το εαρινό εξάμηνο του ακαδ. έτους 2014-15 προσφέρεται προς επιλογή τα επόμενα φροντιστήρια λατινικής ποίησης:
Σενέκας, Τρωάδες (διδ. Σ. Φραγκουλίδης)
Βιργίλιος, Από τις Εκλογές στην Αινειάδα (διδ. Β. Φυντίκογλου)
Το μάθημα απαιτεί παρουσία και ενεργό συμμετοχή των φοιτητών και φοιτητριών, που επιπλέον εκπονούν εργασία την οποία και παρουσιάζουν στην τάξη. Στο τέλος του εξαμήνου γίνεται γραπτή ή προφορική εξέταση επί συγκεκριμένης ύλης.