ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΙΙ / SURVEY OF ENGLISH LITERATURE II
ΚωδικόςΛογ6-261
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600008026

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600184140
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. aΑικατερίνη Κίτση
2. bΕυθυμία Γιαννοπούλου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με το πέρας της διδασκαλίας οι φοιτητές/τριες του μαθήματος θα πρέπει να: 1. είναι γνώστες της θεματολογίας και λειτουργίας κειμένων του Ρομαντισμού, της Βικτωριανής εποχής, του Μοντερνισμού και του Μεταμοντερνισμού 2. είναι γνώστες των κοινωνικών, πολιτισμικών και ιστορικών συνθηκών που επικράτησαν στη Βρετανία από τον 19ο έως τον 21ο αιώνα 3. έχουν αποκτήσει την ικανότητα να συνδέουν την ερμηνεία ενός λογοτεχνικού κειμένου με το κοινωνικο-πολιτισμικό και ιστορικό περιβάλλον της παραγωγής του 4. βελτιώσουν την κριτική τους σκέψη
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Course Outline. Το δευτεροετές αυτό μάθημα προσφέρει μια επισκόπηση της αγγλικής λογοτεχνίας και του αγγλικού πολιτισμού από τον δέκατο ένατο έως τον εικοστό πρώτο αιώνα. Έχει ως στόχο του να κάνει γνωστά θέματα και προβληματισμούς που απασχόλησαν την λογοτεχνική και πολιτισμική παραγωγή της Βρετανίας κατά τους δύο τελευταίους αιώνες. Για τον σκοπό αυτό εξετάζει λογοτεχνικά, θεωρητικά και πολιτισμικά κείμενα του Ρομαντισμού, της Βικτωριανής εποχής, του Μοντερνισμού και του Μεταμοντερνισμού. Η μελέτη των κειμένων στέφεται γύρω από συγκεκριμένους θεματικούς άξονες (όπως, για παράδειγμα, τις έννοιες της κειμενικότητας, της επανάστασης, του έθνους, του φύλου και της φυλής). Μέσα από διαδραστικές αναγνώσεις οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν τις αλλαγές στις οποίες υπόκειται η λογοτεχνική αναπαράσταση σε συνάρτηση με τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ιστορικές, πολιτισμικές, κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες που χαρακτηρίζουν αυτούς τους αιώνες. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι φοιτητές/τριες να μελετούν τα κείμενα μέσα στα χρονικά πλαίσια που θέτει το πρόγραμμα του μαθήματος και να συνεισφέρουν στις συζητήσεις και ασκήσεις που γίνονται στην τάξη.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρησιμοποιείται ηλεκτρονικός υπολογιστής στην τάξη για παρουσιάσεις και προβολές video. Το διαδυκτιακό μάθημα στο Moodle χρησιμοποιείται για την παροχή διδακτικού υλικού στους φοιτητές, τη διεξαγωγή ασκήσεων, την κατάθεση και αξιολόγηση εργασιών όπως και την επικοινωνία (συμπληρωματικά του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου).
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων10
Εκπόνηση μελέτης (project)15
Συγγραφή εργασίας / εργασιών10
Καλλιτεχνική δημιουργία5
Εξετάσεις15
Σύνολο55
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται με δύο τρόπους: είτε με παρουσίαση στη τάξη, συγγραφή δοκιμίου και τελική εξέταση (προαιρετικά), ή μόνο με εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Τα δοκίμα και οι εργασίες αξιολογούνται με βάση την οργάνωση και επιχειρηματολογία τους καθώς επίσης και τις ενδείξεις αναλυτικής και κριτικής ικανότητας των εξεταζομένων, γνώσης κειμένων, κατανόησησ θεωριών και επίπεδο γλώσσας. Τα κριτήρια βρίσκονται αναρτημένα στη σελίδα του Moodle και παρουσιάζονται και συζητιούνται στο μάθημα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Alexander, J.H. Reading Wordsworth. London: Routledge & Kegan Paul, 1987 (PR5881.A4) Bygrave, Stephen, ed. Romantic Writings. London: Routledge in association with the Open University Press, 1996 (PR457.R644) Clemit, Pamela. The Cambridge Companion to British Literature of the French Revolution in the 1790s. Cambridge: CUP, 2011 (PR448.S64C36 ) Curran, Stuart, ed. The Cambridge Companion to British Romanticism. Cambridge: CUP, 1993 (PR457.C33) Eaves, Morris, ed. The Cambridge Companion to William Blake. Cambridge: CUP, 2003 (PR4147.C36) Everest, Kelvin. English Romantic Poetry: An Introduction to the Historical Context and the Literary Scene. Milton Keynes: Open University Press, 1990 (PR571.E94) Gill, Stephen, ed. The Cambridge Companion to Wordsworth. Cambridge: CUP, 2003 (PR5888.C27) Johnson, Claudia L. The Cambridge Companion to Mary Wollstonecraft. Cambridge: CUP, 2002 (PR5841.W8Z64) Kelly, Gary. Women, Writing, and Revolution, 1790-1827. Oxford: Clarendon Press; New York: Oxford University Press, 1993 (PR129.F8K44) Kitson, Peter, ed. Coleridge, Keats, Shelley. London: Macmillan, 1996 (PR590.C57) McCalman, Iain et al. eds. An Oxford Companion to the Romantic Age: British Culture 1776-1832. Oxford: Oxford University Press, 1999. [Reference guide] Natarajan, Uttara. The Romantic Poets: A Guide to Criticism. Oxford: Blackwell, 2007 (PR590.R595) Prickett, Stephen, ed. The Romantics. London: Methuen, 1981 (PR457.R465) Ruston, Sharon. Romanticism. London: Continuum, 2007 (PR447.R8) Watson, J.R. English Poetry of the Romantic Period, 1789-1830. 2nd ed. London: Longman, 1992 (PR590.W33) Wu, Duncan, ed. A Companion to Romanticism. Ed. Duncan Wu. Oxford: Blackwell, 1998 (PR457.C58) Wu, Duncan. Romanticism: A Critical Reader. Oxford: Blackwell, 1995 (PR457.R645) Victorian Literature and Culture Belsey, Catherine. Critical Practice. London and New York: Routledge, 1980 (PN81.B395) Brantlinger, Patrick. A Companion to the Victorian Novel. 2006 (ΜΝΕΣ Library: PR830.N356P37) Brooks, Peter. Realist Vision. Yale UP, 2006 (PR878.R4B76) Cook, Chris. The Routledge Companion to Britain in the Nineteenth Century, 1815-1914. Routledge, 2005 (ΜΝΕΣ Library: Main Collection DA30.C8 2005) David, Deirdre. The Cambridge Companion to the Victorian Novel. Cambridge UP, 2001 (PR871.C17 2001) O’Gorman, Francis, ed. The Cambridge Companion to Victorian Culture. Cambridge: CUP, 2010 (DA533.C36) Raby, Peter. The Cambridge Companion to Oscar Wilde. Cambridge UP, 1997 (PR5824.C36) Richards, Bernard. English Poetry of the Victorian Period 1830-1890. London: Longman, 1988 (PR591.R5) Wheeler, Michael. English Fiction of the Victorian Period, 1830-1890. Longman, 1985 (PR871.W49 1985) Modernism Bradbury, Malcolm and James McFarlane, eds. Modernism: A Guide to European Literature 1890 -1930. Harmondsworth: Penguin Books, 1991. (see especially chapters 1, 2 and 6) (PN56.M54M6) Bradshaw, David. A Companion to Modernist Literature and Culture. Blackwell, 2006. (PR5777.W37) Brooker, Peter, ed. Modernism/Postmodernism. London and New York: Longman, 1992. (PN771.M6175) Butler, Christopher. Early Modernism: Literature, Music and Painting in Europe 1900-1916. Oxford: Clarendon Press, 1994. (NX542.B88) Hanscombe, Gillian E. and Virginia L. Smyers. Writing for their Lives: Modernist Women 1910 -1940. Northeastern University Press, 1988, c1987. (PR478.M6H36 1988) Levenson, Michael, ed. The Cambridge Companion to Modernism. New York: Cambridge UP, 1999. (PN56.M54C36) Nicholls, Peter. Modernisms: A Literary Guide. London: Macmillan, 1995. (PN56.M54N53) Stevenson, Randall. Modernist Fiction. New York: Prentice Hall, 1997. (PR888.M63S74) Tratner, Michael. Modernism and Mass Politics : Joyce, Woolf, Eliot, Yeats. Stanford UP, c1995. (PR478.P64T73) Postwar English Literature Arana, R. Victoria. Black British Writing. London: Palgrave/Macmillan, 2004. (PR 120.B55B58) Bentley, Nick. British Fiction of the 1990s. London: Routledge, 2005. (PR881.B7235) Boxall, Peter. Twenty-First Century Fiction: A Critical Introduction. Cambridge UP, 2013 (PR 889.B69) Brannigan, John. Orwell to the Present: Literature in England, 1945-2000. London: Palgrave, 2003. (PR471.B68) Carter, Ronald and John McRae. The Routledge History of Literature in English: Britain and Ireland. New York: Routledge, 1997. (PR83.C28) Childs, Peter. Contemporary Novelists: British Fiction since 1970. New York: Palgrave Macmillan, 2005. (PR881.C53) Connor, Steven. The English Novel in History, 1950-1995. London: Routledge, 1996. (PR888.H5C66) Dodsworth, Martin, ed. The Twentieth Century. London: Penguin Books, 1994. (R471.T94) Donnell, Alison. Companion to Contemporary Black British Culture. London and New York: Routledge, 2002. (Ref DA125.N4C63) English, James F. A Concise Companion to Contemporary British Fiction. Malden: Blackwell Publishing, 2006. (PR881.C658) Hutcheon, Linda. A Poetics of Postmodernism: History, Theory, Fiction. New York: Routledge, 1988. (PN3503.H83) Lee, Alison. Realism and Power: Postmodern British Fiction. London: Routlege, 1990. (PR888.P69L4) McHale, Brian. Postmodernist Fiction. New York: Routledge, 1987. (PN3503.M24) Procter, James. Dwelling Places: Postwar Black British Writing. Manchester: Manchester UP, 2003. (PR120.B55P76) Sinfield, Alan, ed. Society and Literature, 1945-1970. London: Methuen, 1983. (PR471.S63) ------. Literature, Politics and Culture in Postwar Britain. London: Continuum, 2004. (PR478.P64S5) Stringer, Jenny, ed. The Oxford Companion to Twentieth-Century Literature in English. Oxford: Oxford U P, 1996. (RefPR471.O94) Selden, Raman and Peter Widdowson. A Reader’s Guide to Contemporary Literary Theory. Third Edition. New York: Harverster Wheatsheaf, 1993. (PN94.S45) Stevenson, Randall. A Reader’s Guide to Twentieth-Century Novel in Britain. Lexington: The U P of Kentucky, 1993. (PR881.S75) Waugh, Patricia. Feminine Fictions: Revisiting the Postmodern. London: Routledge, 1989. (PR116.W38)
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-02-2020