ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / PERSPECTIVES AND LITERARY TEXTS
ΚωδικόςΛογ6-386
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600010071

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 29
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600184144
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα • Αναγνώριση των βασικών αρχών διαφορετικών θεωριών • Εξοικείωση με της ιδιαιτερότητες της μελέτης της θεωρίας • Ικανότητα ανάγνωσης κειμένων με τη χρήση θεωρίας • Προσεκτική ανάγνωση, κριτική σκέψη και αναλυτικές δεξιότητες
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Πού βρίσκεται το νόημα ενός κειμένου και ποιος φέρει την ευθύνη του; Είναι η σημασία μοναδική ή πολλαπλή; Ποιος είναι ο ρόλος του συγγραφέα και του αναγνώστη και πώς μεταμορφώνεται ένα κείμενο μέσα από διαφορετικές αναγνώσεις; Πώς αντικατοπτρίζουν τα λογοτεχνικά κείμενα συγκεκριμένες ιδεολογίες και αλληλεπιδρούν με την ιστορία; Πώς σχετίζεται η λογοτεχνία με την κοινωνία και μας βοηθά να κατανοήσουμε τον κόσμο γύρω μας; Τι σχέση έχει το έργο στοχαστών όπως ο Καρλ Μαρξ ή ο Σίγκμουντ Φρόυντ με τη λογοτεχνία; Το μάθημα αυτό αποπειράται να απαντήσει σε αυτές τις ερωτήσεις προσεγγίζοντας τη λογοτεχνική θεωρία ως ένα πολύτιμο εργαλείο που μας βοηθά να ανακαλύψουμε και να αποκρυπτογραφήσουμε την πολυπλοκότητα ενός λογοτεχνικού κειμένου. Οι φοιτήτριες/τες εκτίθενται σε κάποιες από τις πιο επιδραστικές θεωρίες (π.χ. στρουκτουραλισμός, αποδόμηση, ψυχανάλυση, Μαρξισμός, φεμινισμός κλπ) που διατυπώθηκαν κατά τον εικοστό αιώνα και επηρεάζουν τη μελέτη της λογοτεχνίας μέχρι και σήμερα. Εξοικειώνονται με τις βασικές έννοιες διαφορετικών μορφών κριτικής σκέψης και με τους τρόπους με τους οποίους αυτές διαμορφώνουν τη διαδικασία της ερμηνείας μέσα από την προσεκτική ανάγνωση σημαντικών θεωρητικών κειμένων αναφοράς και την πρακτική εφαρμογή των υποθέσεών τους σε ένα εύρος κειμένων, όπως διηγήματα και αποσπάσματα μυθιστορημάτων, ποιήματα, τραγούδια, θεατρικά έργα και ταινίες.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις502
Σεμινάρια301,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,2
Εκπόνηση μελέτης (project)100,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών200,8
Εξετάσεις100,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Μέθοδος Αξιολόγησης: Η αξιολόγηση του μαθήματος είναι συνεχής και περιλαμβάνει συμμετοχή σε συζητήσεις και σύντομες (εβδομαδιαίες) ασκήσεις (20%), μία πρόοδο στην τάξη (20%), σύντομη εργασία στο σπίτι (20%), και τελική ερευνητική εργασία ή παρουσίαση στην τάξη με γραπτό σχολιασμό (40%). Οι φοιτητές/τριες συμμετέχουν σε τελική εξέταση του μαθήματος σε περίπτωση που δεν έχουν ολοκληρώσει τις παραπάνω εργασίες.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ενδεικτικοί τίτλοι: • Eagleton, Terry. Literary Theory: An Introduction. 2nd ed. Cambridge, MA: Blackwell, 1996. • Lodge, David, and Nigel Wood. Modern Criticism and Theory: A Reader. 3rd Ed. London: Longman, 2008. • Lynn, Steven. Texts and Contexts: Writing about Literature with Critical Theory. Boston: Longman, 2011. • Rivkin, Julia, and Michael Ryan. Literary Theory: An Anthology. 2nd ed. Malden, MA: Blackwell, 2004. • Tyson, Lois. Critical Theory Today: A User-friendly Guide. 2nd ed. New York: Routledge, 2006.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-07-2021