ΠΑΙΔΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΟΠΑΡΑΜΥΘΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΑΙΔΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΟΠΑΡΑΜΥΘΙ / CHILDREN'S SONGS AND STORY SONGS
ΚωδικόςΕΠ.2.061
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΝικόλαος Θεοδωρίδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003678

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (2012-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 46
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΜάθημα ΠροσανατολισμούΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΑΙΔΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΟΠΑΡΑΜΥΘΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600200083
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα δύνανται να έχουν αποκτήσει γνώσεις, εμπειρίες και δεξιότητες γύρω από: - Θεωρητικές γνώσεις για το παιδικό τραγούδι. Κριτήρια επιλογής ρεπερτορίου με βάση την καταλληλότητα της μελωδίας, του ρυθμού, των στίχων και του θέματος. Πορεία διδασκαλίας τραγουδιού. Σχεδιασμός μουσικών δραστηριοτήτων στο σχολείο/ νηπιαγωγείο με βάση το τραγούδι. - Γνώση Ρεπερτορίου παιδικών τραγουδιών. Ατομική και ομαδική απόδοση τραγουδιών με φωνή και όργανα από παρτιτούρες με κατάλληλες μελωδικές και ρυθμικές συνοδείες για παιδική ορχήστρα και χορωδία. Δεξιότητες των φοιτητών για την απόδοση και διδασκαλία του τραγουδιού. Τραγούδι με τόνο, έκταση φωνής, χρήση μελωδικού μουσικού οργάνου από την/τον εκπαιδευτικό. - Προετοιμασία και παρουσίαση μουσικών παραμυθιών, αφηγηματικών τραγουδιών και τραγουδοπαραμυθιών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Θεωρητικές γνώσεις για το παιδικό τραγούδι. Κριτήρια επιλογής ρεπερτορίου με βάση την καταλληλότητα της μελωδίας, του ρυθμού, των στίχων και του θέματος. Πορεία διδασκαλίας τραγουδιού. Σχεδιασμός μουσικών δραστηριοτήτων στο σχολείο/ νηπιαγωγείο με βάση το τραγούδι. - Γνώση Ρεπερτορίου παιδικών τραγουδιών. Ατομική και ομαδική απόδοση τραγουδιών με φωνή και όργανα από παρτιτούρες με κατάλληλες μελωδικές και ρυθμικές συνοδείες για παιδική ορχήστρα και χορωδία. Δεξιότητες των φοιτητών για την απόδοση και διδασκαλία του τραγουδιού. Τραγούδι με τόνο, έκταση φωνής, χρήση μελωδικού μουσικού οργάνου από την/τον εκπαιδευτικό. - Προετοιμασία και παρουσίαση μουσικών παραμυθιών, αφηγηματικών τραγουδιών και τραγουδοπαραμυθιών.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
  • μουσική εκτέλεση ατομικά και σε μικρά σύνολα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Φροντιστήριο
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Καλλιτεχνική δημιουργία
Εξετάσεις
Άλλο / Άλλα
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Διαμορφωτική αξιολόγηση, δύο κύριες ατομικές ή ομαδικές τελικές εργασίες με υποστήριξη και αντίστοιχες μουσικές παρουσιάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Θεοδωρίδης, Ν. (2020).Φίλοι Μουσικόφιλοι. Μουσικοπαιδαγωγικό πρόγραμμα για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας. Θεσσαλονίκη: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 94644174 Κοκκίδου, Μ. (2015). Διδακτική της Μουσικής. Αθήνα:Fagotto Books/ΝΙΚΟΣ ΘΕΡΜΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΙΚΕ. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59359229
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- Καραδήμου Λιάτσου, Π. (2003. Η Μουσικοπαιδαγωγική τον 20ό αιώνα. Αθήνα: Orpheus/Μάριος Νικολαίδης. - Makropoulou, E., & Varelas D.( 2005). Tragoudondas lekseis. Athens: Fagotto. -Gana,G., Zisopoulou, E., Theodoridis, N. et al(1998). Deka dimiourgika vimata gia mia scholiki parastasi. Athens: Kastaniotis. - Σχετικά άρθρα
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-09-2021