ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ (ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 9)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ (ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 9) / Diploma Thesis - Preparation (Painting 9)
ΚωδικόςΥΚΖΔΕ91
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΧαράλαμπος Βενετόπουλος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017113

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 13
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό9530

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ (ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 9)
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600201054
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Για την δήλωση της "ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΚΠΟΝΗΣΗ" προαπαιτούμενα είναι όλα τα υπόλοιπα μαθήματα που υποχρεούται ο φοιτητής να επιτύχει για την απόκτηση του πτυχίου.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-τριες θα είναι σε θέση να: 1. εργάζονται αποτελεσματικά με στόχο την ανάπτυξη βασικών ερευνητικών μεθόδων ώστε να μπορούν να επεξεργαστούν κριτικά και να συλλέξουν περαιτέρω πληροφορίες από αυτές που τους παρέχονται από τα οπτικά δεδομένα . 2. επιδεικνύουν ικανότητα εντοπισμού, κατάθεσης και λύσης προβλημάτων 3. επιδεικνύουν ικανότητα εφαρμογής της γνώσης σε διάφορες πρακτικές καταστάσεις 4. κατανοούν και αξιοποιούν τις αρχές, τις μεθόδους και τους στόχους της εκπαίδευσης της όρασης 5. να αναπτύξουν σε υψηλό επίπεδο την ικανότητα να κάνουν εικαστική έρευνα και να εδραιώσουν την εξοικείωση με την γλώσσα, τα υλικά και τα εργαλεία των εικαστικών τεχνών 6. να θεμελιώσουν την ικανότητα να αναπτύξουν το θέμα τους δημόσια 7. να ενισχύουν την αποτελεσματική αντιμετώπιση των προθέσεων , αξιών και εννοιών που παράγονται από τη δράση τους στον κοινωνικό χώρο
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΊΑ ΠΤΥΧΙΑΚΉΣ ΕΡΓΑΣΊΑΣ - ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Κατά την διάρκεια του μαθήματος αλλά και μέχρι το τέλος του έτους οι φοιτητές-τριες επεξεργάζονται στο στούντιο ένα portfolio έργων ζωγραφικής εξαιρετικής ποιότητας, η εναλλακτικά μια πλήρως ολοκληρωμένη πρόταση σε άλλο εκφραστικό μέσο η μέσα ώστε να είναι έτοιμοι-ες να προταθούν από το Διευθυντή του Εργαστηρίου για να αποφοιτήσουν. Η επεξεργασία , ανάπτυξη και ολοκλήρωση της προτελικής και τελικής φάσης της διπλωματικής τους εργασίας στοχεύει ώστε να εκθέσουν όχι μόνο portfolio η μια πλήρως υλοποιήσιμη πρόταση σε άλλο μέσο αλλά και την ίδια τη διαδικασία παραγωγής και παρουσίασης πρωτότυπου εικαστικού έργου ως άρτιου καλλιτεχνικού παραδείγματος. Ταυτόχρονα, καλούνται να επιτύχουν μέσα από το έργο τους όσο το δυνατόν πληρέστερη ενότητα σκέψης και πράξης αλλά και την ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας που είναι απαραίτητες για την τεχνική εφαρμογή λύσεων στο έργο τους. Επιδιώκεται ακόμη η συστηματικότερη κατανόηση της εμπειρικής γνώσης που παράγεται μέσα στο εργαστήριο καθώς και η δημιουργία, διαχείριση, διευθέτηση και παρουσίαση της βέλτιστης καλλιτεχνικής πρακτικής. Τα κριτήρια επιτυχούς ολοκλήρωσης της πτυχιακής εργασίας τίθενται από την αρχή του 9ου εξαμήνου και η εκπλήρωσή τους απαιτεί αποδεδειγμένα τα εξής: Α. να έχουν αναπτύξει σε υψηλό βαθμό τη γνώση και την κατανόηση της σύγχρονης τέχνης μέσω της πράξης του εργαστηρίου έτσι ώστε τα έργα τους να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της εποχής , σε κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο. Β. να επιδείξουν επαγγελματισμό , τεχνικές δεξιότητες και παραγωγικές και οργανωτικές ικανότητες τέτοιες ώστε τα τελικά προϊόντα της εργασίας τους να ανταποκρίνονται με επάρκεια στο επίπεδο των διαφορετικών πεδίων εφαρμογών των εικαστικών τεχνών που προκύπτουν κάθε φορά από την πρότασή τους. Γ. να αναπτύξουν επαρκώς την ικανότητα να βρίσκουν και να υλοποιούν εναλλακτικές λύσεις πάνω στις δημιουργικές τους ιδέες, τις πειραματικές μεθόδους και τις εννοιολογικές τους προτάσεις. Δ. να έχουν την ικανότητα να διαπραγματεύονται και να επιχειρηματολογούν σε ατομικό/ομαδικό επίπεδο. Ε. να αντιλαμβάνονται τη καλλιέργεια συνθηκών πρόσληψης και υποδοχής του έργου τέχνης από διαφορετικούς θεατές ως αναγκαία προϋπόθεση-συνθήκη (conditio sine qua non) της ευκταίας αντίληψης του περιεχομένου του σε -διαφορετικό κάθε φορά- συγκείμενο ( context) στο οποίο το κάθε έργο μπορεί να αναπτυχθεί. ΣΤ. να αναπτύξουν και να προσαρμόσουν την ικανότητα να ασκούν εποπτεία σε έναν αριθμό από σύνθετες καταστάσεις και συμφραζόμενα καθώς και την ικανότητα να δρουν σε ανοίκειες και άγνωστες καταστάσεις. Ζ. να εξελίξουν την ικανότητα κατανόησης και ανάπτυξης της θεωρητικής σκευής , της εννοιολογικής προσέγγισης και της μεθοδολογίας που αντιστοιχεί σε γνωστικά πεδία που προκύπτουν μέσα από την εικαστική αναζήτηση και τέλος να συνειδητοποιήσουν την απαίτηση αυτογνωσίας ενόψει της επαγγελματικής και ενδεχομένως ακαδημαϊκής τους εξέλιξης.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις200,7
Σεμινάρια200,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,7
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο1003,3
Εκπόνηση μελέτης (project)501,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών501,7
Καλλιτεχνική δημιουργία34011,3
Διπλωματική εργασία30010
Σύνολο90030
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πρόοδος (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση) Κατ’ οίκον εργασία Προφορική παρουσίαση εργασίας Εργαστήριο ή πρακτικές ασκήσεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [2486]: Η Ανατομία της Μελαγχολίας Α', Ρόμπερτ Μπέρτον Βιβλίο [18091]: Η ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΑΚΡΩΝ., ERIC HOBSBAWM
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αλληλεπίδραση των χρωμάτων, Jozef Albers Τέχνη του Χρώματος, sten Johannes H εικαστική σκέψη. Τα μαθήματα στη σχολή Μπαουχάους, Πάουλ Κλεε
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-11-2020