Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται οι φοιτητές να κατανοήσουν:
•Να γνωρίσουν τις απαρχές της ελληνικής τέχνης.
•Να εξοικειωθούν οι φοιτητές με τις συνθήκες παραγωγής της τέχνης στην Ελλάδα στη διάρκεια του 19ου και του 20οϋ αιώνα.
•Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις τεχνοτροπίες και τις εικαστικές τάσεις που αναπτύχθηκαν στην Ελλάδα σε συνάρτηση με τις αντίστοιχες τάσεις της ευρωπαϊκής τέχνης την ίδια εποχή.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα παρουσιάζονται και αναλύονται τα βασικά ερωτήματα που διαμόρφωσαν την τέχνη και την ιστορία της στον 19ο και το πρώτο μισό του 20ού αιώνα στην Ελλάδα. Ξεκινώντας χρονικά από την Επτανησιακή Σχολή και τη δημιουργία του ελληνικού κράτους και καταλήγοντας στα μέσα του εικοστού αιώνα, σχολιάζονται τρόποι και μέσα εικαστικής έκφρασης, θεσμοί και ιδεολογικές κατευθύνσεις.
Λέξεις Κλειδιά
Νεότερη και σύγχρονη ελληνική τέχνη, ιστορική ζωγραφική, νεοκλασικισμός, ηθογραφία, μοντέρνα τέχνη, «παράδοση», «ελληνικότητα» «Γενιά του ‘30»
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μ. Παπανικολάου, Ιστορία της Τέχνης στην Ελλάδα ΙΙ, 18ος και 19ος αιώνας, Εκδόσεις Βάνιας
Μ. Παπανικολάου, Ιστορία της Τέχνης στην Ελλάδα Ι, 20ος αιώνας, Εκδόσεις Βάνιας
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Χρήστου Χρ. Ελληνική Τέχνη, Ζωγραφική του 20ού αιώνα, Εκδοτική Αθηνών, 2006
Κωτίδης A., Ελληνική Τέχνη, Ζωγραφική 19ου Αιώνα, Εκδοτική Αθηνών, 1995
Λυδάκης Σ., Η Ιστορία της Νεοελληνικής Ζωγραφικής, τ. 3, εκδ. Μέλισσα, Αθήνα 1976.
Μισιρλή Ν., Ελληνική Ζωγραφική, 18ος-19ος αιώνας, εκδ. Αδάμ, Αθήνα 2003