Ερευνητική και Συγγραφική Μεθοδολογία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕρευνητική και Συγγραφική Μεθοδολογία / Research and Paper/Thesis Writing Methodolody
ΚωδικόςΜ01-ΑΔ
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΔασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016330

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Αειφορική Διαχείριση Δασικών και Φυσικών Οικοσυστημάτων: Προστασία, Παραγωγή και Αξιοποίηση

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 14
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινή-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕρευνητική και Συγγραφική Μεθοδολογία
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600201991
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: •Έχει κατανοήσει τα βασικά που πρέπει να ακολουθήσει για να πραγματοποιήσει μια έρευνα. •Προλαμβάνει τη λογοκλοπή και να έχει συνειδητοποιήσει την ερευνητική δεοντολογία. •Μπορεί να αναζητά αξιόπιστες βιβλιογραφικές πηγές, μέσω διαφορετικών μηχανών αναζήτησης και να διεξάγει αποτελεσματική επισκόπηση της βιβλιογραφίας. •Κρίνει, αξιολογεί και αποφασίζει για την επιλογής της καταλληλότερης μεθόδου ώστε να δίνει κατάλληλες απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα. •Χρησιμοποιεί τα απαραίτητα εργαλεία (λογισμικά, στατιστικά πακέτα) για την υλοποίηση της έρευνας. •Εργάζεται ατομικά και/ή ομαδικά, και να συνεργάζεται και επικοινωνεί αποτελεσματικά με συμφοιτητές, άλλους ερευνητές και επιβλέποντες και να μπορεί να συγγράφει ερευνητικές προτάσεις και εργασίες.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η αλληλεπίδραση Επιστήμης - Έρευνας – Εκπαίδευσης. Η επιστημονική μέθοδος. Αποτίμηση των σχέσεων μεταξύ θεωρίας και έρευνας. Από το αποτέλεσμα και το αιτιατό, στο αίτιο και τη συσχέτιση. Κατηγορίες επιστημονικής έρευνας. Εστίαση σε ερευνητικό θέμα από αφηρημένη επιστημονική ιδέα. Ανάπτυξη ερευνητικού θέματος: Προετοιμασία και σύνθεση. Σκοπός πειράματος και διαμόρφωση υποθέσεων εργασίας. Μεθοδολογία βιβλιογραφικής έρευνας. Μηχανές αναζήτησης. Προετοιμασία και τυπικές αρχές οργάνωσης και συγγραφής ερευνητικής πρότασης. Λογοκλοπή. Πρότυπα, ένα ουσιαστικό εργαλείο της έρευνας. Παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας. Πίνακες, διαγράμματα, αφίσες. Πρακτική εφαρμογή παρουσίασης εργασίας σε αφίσα. Μέθοδοι συλλογής ερευνητικών στοιχείων, αναζήτηση & επεξεργασία βιβλιογραφίας σε ειδικά θέματα. Συλλογή δεδομένων στην επιστημονική έρευνα. Ανάλυση δεδομένων στην επιστημονική έρευνα. Συγγραφή εκθέσεων προόδου, επιστημονικών Εργασιών και Διατριβών.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις26
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων51
Συγγραφή εργασίας / εργασιών70
Εξετάσεις3
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-01-2022