Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Θα μπορούν να κάνουν τηλεοπτικές εκπομπές, ρεπορτάζ
Να καταλάβουν το κοινό της τηλεόρασης και τις ανάγκες του
Να προσαρμοστούν, αξιοποιήσουν αναδείξουν τη δυναμική φύση του μέσου
Να δημιουργούν τηλεοπτικό υλικό με σύγχρονα μέσα (Κινητό τηλεφωνο)
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι φοιτητές εξοικειώνονται με το μέσο ‘τηλεόραση’ το οποίο αλλάζει μορφή και χρήσεις μαζί με τις κοινωνικές, πολιτισμικές, οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις και μαθαίνουν τους κώδικες της τηλεοπτικής επικοινωνίας. Η σχέση της τηλεόρασης με την κοινωνία, η τηλεοπτική έκφραση, η ιδιαιτερότητα της τηλεοπτικής δημοσιογραφίας και της τηλεοπτικής θεματικής παρουσίασης, ο οπτικοακουστικός λόγος και η αφήγηση αποτελούν κύρια σημεία του προγράμματος διδασκαλίας.
Κύριοι στόχοι:
• Η δημιουργία μίας τηλεοπτικής και οπτικοακουστικής κουλτούρας στη δημοσιογραφική πρακτική (πέραν μίας απλής χρήσης των τεχνολογιών και των τεχνικών μέσων).• Η δημιουργία κριτικής θέσης και επαγγελματικής άποψης για την τηλεοπτική δημοσιογραφία και την τηλεοπτική επικοινωνία•Η συστηματοποίηση του μεθοδολογικού στοιχείου για να συνοδεύει την παραγωγή (βάσει συγκεκριμένων ασκήσεων) για την αποφυγή της χρήσης των οπτικοακουστικών μέσων επιδερμικά, χωρίς πρότερη συγκρότηση και σκέψη
Οι φοιτητές ασκούνται στα εξής πεδία:
• Τηλεοπτική επικοινωνία και έκφραση• Έρευνα και προετοιμασία • Τηλεοπτικό θεματικό ρεπορτάζ• Τηλεοπτική αφήγηση• Σύλληψη, παραγωγή, παρουσίαση τηλεοπτικών εκπομπών
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Boyd Andrew, Η τέχνη της τηλεοπτικής δημοσιογραφίας, Κάκτος, 2006
• Yorke Ivor, Εισαγωγή στο τηλεοπτικό ρεπορτάζ, Πλέθρον, 2008
• Πλειός Γιώργος, Η κοινωνία της ενημέρωσης. Ειδήσεις και νεωτερικότητα, Καστανιώτης, 2011