ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 2

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 2 / Painting II
ΚωδικόςΥΚΖΩ21
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΧαράλαμπος Βενετόπουλος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006689

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 21
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό2113

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 2
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600206973
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-τριες θα είναι σε θέση να: 1. αναπτύξουν σε πρώτο βαθμό την ικανότητα κριτικής αντίληψης και καταγραφής των νοηματοδοτικών διαδικασιών που σχετίζονται με την χρήση του φωτός στο εικαστικό έργο 2. αντιληφθούν τις δυνατότητες συνδυασμού παραδοσιακών καλλιτεχνικών πρακτικών και σύγχρονων πολυμορφικών καλλιτεχνικών μεθόδων στον τομέα του χρώματος 3. να ενισχύσουν τις αντικειμενικές προϋποθέσεις για τη δημιουργία στέρεου εικαστικού έργου 4. έρθουν σε επαφή με την προηγμένη σημερινή καλλιτεχνική έρευνα στο πεδίο και με ορισμένες από τις μεθοδολογίες της νεωτερικής χρωματικής ζωγραφικής 5. αναπτύξουν και να χρησιμοποιούν εργαλεία εξατομικευμένης έρευνας 6. συνδυάζουν την γνώση που προκύπτει από την καλλιτεχνική έρευνα στα πλαίσια του εργαστηρίου αλλά και αυτή από τις προσωπικές τους αναζητήσεις
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Φως, εικόνα, πραγματικότητα. Ξεκινώντας από την εμπειρική παραδοχή πως η συνέχεια των σχημάτων στην Φύση διακόπτεται συνεχώς από τις επιδράσεις του φωτός, οι φοιτητές-τριες διδάσκονται να αντιμετωπίζουν τη ζωγραφική επιφάνεια ως ρυθμικό σύνολο βασιζόμενο στην κατάλληλη επιλογή των εγχρώμων επιπέδων οργανωμένων με λογικό τρόπο. Σε ειδικό σεμινάριο το εργαστήριο προτείνει τρόπους για την πρακτική και θεωρητική έρευνα εμβάθυνσης σχετικά με τον τρόπο που βιώνουμε την επίδραση του φωτός στην καθημερινή εμπειρία και στην καλλιτεχνική εργασία μας. Οι φοιτητές-τριες θα έχουν την ευκαιρία να εμβαθύνουν σε μια σειρά προσεγγίσεων στο χρώμα που έχουν ήδη διδαχθεί όπως είναι : η “οπτική” και η "απτική" αντίληψη του χρώματος, οι συμβολικές / πνευματικές θεωρίες περί του χρώματος και του φωτός, καθώς και τις πλέον γνωστές θεωρίες της νεωτερικότητας περί του λεγόμενου «οπτικού χρώματος». Στο στούντιο, θα αφιερώσουν χρόνο σε μια σειρά ασκήσεων οι οποίες συνδυάζουν την αποκτημένη γνώση για τις εκφραστικές, συμβολικές, επιστημονικές και πολιτιστικές πτυχές της αντίληψης του χρώματος με τις δικές τους εκφραστικές προσπάθειες χρησιμοποιώντας κυρίως καμβά η και χαρτί, ακρυλική χρωστική ουσία αλλά και τεχνητό φως. Διαλέξεις και προσκεκλημένοι ομιλητές θα διευρύνουν τη συζήτηση για το χρώμα και τη σχέση του με το φως. Και αυτό το μάθημα -σεμινάριο δίνει έμφαση στις ομαδικές κριτικές και ενθαρρύνει την διευρυμένη συμμετοχή και την κριτική προσέγγιση- συζήτηση. Εισαγωγή στη ζωγραφική συγκρότηση της εικόνας: Αυτό το ειδικό σεμινάριο εισάγει τους/τις φοιτητές-τριες στα θεμελιώδη στοιχεία της ζωγραφικής (ως ειδικής πλέον «γλώσσας¨») αλλά και σε αυτά των συναφών μεθοδολογιών της, καθώς και στο να μάθουν οι φοιτητές-τριες πώς να ξεκινούν εξατομικευμένη έρευνα σχετικά με το θέμα των εργασιών και σχεδίων δράσης (projects) που τους ανατίθενται αλλά και πώς να επεξεργάζονται το νόημα-ματα που θέλουν να επενδύσουν στην εργασία τους.
Λέξεις Κλειδιά
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές για τη διδασκαλία του μαθήματος. Προτείνονται επισκέψεις μέσω διαδικτύου σε μεγάλες γκαλερί, μουσεία κ.λπ.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις200,7
Εργαστηριακή Άσκηση1204
Άσκηση Πεδίου
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο1003,3
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων501,7
Καλλιτεχνική δημιουργία501,7
Εξετάσεις501,7
Σύνολο39013
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πρόοδος (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση) Κατ’ οίκον εργασία Προφορική παρουσίαση εργασίας Εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις Εξέταση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
[33153444] "ΕΛΛΗΝΟΜΟΥΣΕΙΟΝ ΤΟΜΟΣ Β"Σύγγραμμα, ΜΑΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ, 2007, ΜΙΛΗΤΟΣ, ISBN: 960-8460-24-7
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αλληλεπίδραση των χρωμάτων, Josef Albers Τέχνη του Χρώματος, Itten Johannes H εικαστική σκέψη. Τα μαθήματα στη σχολή Μπαουχάους, Πάουλ Κλεε
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-11-2020