Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1) Εξάσκηση του αρχιτεκτονικού βλέμματος, ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της κριτικής αντίληψης και της ικανότητας πρακτικής εφαρμογής μιας ιδέας.
2) Ανάπτυξη της έρευνας μέσα από τη μελέτη των ρευμάτων του Σχεδιασμού Εσωτερικών Χώρων του 20ου και 21ου αιώνα.
3) Διερεύνηση της σχέσης της αρχιτεκτονικής με τις ανθρώπινες ανάγκες και τις δράσεις που εξυπηρετεί.
4) Ανάπτυξη του Σχεδιασμού: Μορφή σε σχέση με τη Λειτουργία, Μορφή σε σχέση με τη Δομή, Μορφή σε σχέση με την Κατασκευή, Μορφή σε σχέση με το Νόημα.
5) Ανάπτυξη των Επιμέρους Σταδίων του Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού Μικρής Κλίμακας και κατανόηση της άρρηκτης σχέσης μεταξύ σχεδιαστικής μελέτης και μελέτης εφαρμογής.
6) Εξοικείωση με την πολυεπίπεδη διαδικασία που αγκαλιάζει την ιδέα, το concept και την υλοποίηση μέσα από την εμπειρία της κατασκευής, αλλά και την ψυχολογία των χρηστών για την εξασφάλιση ενός ευχάριστου περιβάλλοντος.
Περιεχόμενο Μαθήματος
◊ Σχεδιασμός Εμπορικού Καταστήματος
Το εργαστήριο επιχειρεί να εισάγει τους φοιτητές/τριες σε ζητήματα αρχιτεκτονικού σχεδιασμού χώρων μικρής κλίμακας μέσα από το σχεδιασμό ενός ισόγειου εμπορικού καταστήματος. Ειδικότερα, οι φοιτητές/τριες καλούνται να μελετήσουν ένα υφιστάμενο κέλυφος σε κεντρικό σημείο της πόλης και να προτείνουν συγκεκριμένο λειτουργικό πρόγραμμα επιλέγοντας οι ίδιοι/ες μια κατηγορία στον τομέα της ένδυσης. Στη συνέχεια, καλούνται να εκπονήσουν προσχέδια κεντρικής ιδέας, ολοκληρωμένη σχεδιαστική πρόταση και πρόπλασμα της πρότασής τους υπό κλίμακα, όπως επίσης και μελέτη εφαρμογής της ιδέας τους με πλήρη σειρά κατασκευαστικών σχεδίων. Η σχεδιαστική τους πρόταση θα συνοδεύεται από σύντομο κείμενο τεκμηρίωσης των επιλογών τους.
Έμφαση δίδεται σε ζητήματα όπως:
- Ο/Οι χρήστης/ες του χώρου (ιδιοκτήτες, εργαζόμενοι, καταναλωτές) λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις διαφορετικές λειτουργικές τους ανάγκες και απαιτήσεις, την ψυχολογία τους και τον ενεργό τους ρόλο στη συνδιαμόρφωση του χώρου.
- Ο σχεδιασμός, η μελέτη και η εφαρμογή μη φέροντων δομικών στοιχείων του εσωτερικού χώρου (ελαφρά διαχωριστικά, ψευδοροφές, κ.ά.)
- Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή της επίπλωσης του χώρου.
- Η εφαρμογή των τελειωμάτων (επενδύσεις, χρωματισμοί, φωτισμός, κ.ά.).
- Η απόδοσης μιας εταιρικής ταυτότητας στις τρεις διαστάσεις του χώρου.
Τα σχέδια εκπονούνται σε κλίμακα 1:50 / 1:25 / 1:10 και το πρόπλασμα σε κλίμακα 1:25.