ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ / PLANNING AND STRUCTURING PHYSICAL EDUCATION CURRICULUM
ΚωδικόςΦΑΜΚΑ7
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Τζέτζης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015764

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ-ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (2021-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 21
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600222315
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχοι σκοποί και αξιολόγηση αναλυτικών προγραμμάτων στη ΦΑ. Σύγχρονες τάσεις της έρευνας Χαρακτηριστικά των ποιοτικών προγραμμάτων στη ΦΑ Το πρότυπο προγράμματος ΦΑ της NASPE Διεθνείς τάσεις προγραμμάτων ΦΑ άσκησης και ΦΔ Οι μέθοδοι αξιολόγησης της συστηματικής παρατήρησης των προγραμμάτων Φ.Α.. Μοντέλα συστηματικής παρατήρησης των προγραμμάτων Φ.Α. Ο ρόλος του σχολείου της ΦΑ και της ΦΔ Αξιολόγηση και βαθμολόγηση στη φυσική αγωγή Βάσεις για το σχεδιασμό αναλυτικών προγραμμάτων Αξίες και φιλοσοφικός προσανατολισμός αναλυτικών προγραμμάτων στη Φυσική Αγωγή Μοντέλα αναλυτικών προγραμμάτων στη ΦΑ Κατανόηση μέσω σχεδιασμού Παραδείγματα από μοντέλα αναλυτικών προγραμμάτων στη Φυσική Αγωγή Αναλυτικό πρόγραμμα και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες: • Θα κατανοήσουν τη δομή και τις παραμέτρους τoυ σχεδιασμού και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων • Θα είναι σε θέση να σχεδιάσουν προγράμματα και να οργανώσουν μικρής έκτασης αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων • Θα κατέχουν γνώσεις σε θέματα σχεδιασμού και μεθόδων υλοποίησης και αξιολόγησης του έργου του διδάσκοντα του μαθήματος και του μαθητή.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχοι σκοποί και αξιολόγηση αναλυτικών προγραμμάτων στη ΦΑ. Σύγχρονες τάσεις της έρευνας Χαρακτηριστικά των ποιοτικών προγραμμάτων στη ΦΑ Το πρότυπο προγράμματος ΦΑ της NASPE Διεθνείς τάσεις προγραμμάτων ΦΑ άσκησης και ΦΔ Οι μέθοδοι αξιολόγησης της συστηματικής παρατήρησης των προγραμμάτων Φ.Α.. Μοντέλα συστηματικής παρατήρησης των προγραμμάτων Φ.Α. Ο ρόλος του σχολείου της ΦΑ και της ΦΔ Αξιολόγηση και βαθμολόγηση στη φυσική αγωγή Βάσεις για το σχεδιασμό αναλυτικών προγραμμάτων Αξίες και φιλοσοφικός προσανατολισμός αναλυτικών προγραμμάτων στη Φυσική Αγωγή Μοντέλα αναλυτικών προγραμμάτων στη ΦΑ Κατανόηση μέσω σχεδιασμού Παραδείγματα από μοντέλα αναλυτικών προγραμμάτων στη Φυσική Αγωγή Αναλυτικό πρόγραμμα και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Λέξεις Κλειδιά
διδασκαλία αθλητικών δεξιοτήτων, στόχοι φυσικής αγωγής
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Εξ αποστάσεως και δια ζώσης διδασκαλία με τη χρήση ειδικών προγραμμάτων παρουσίασης και ηλεκτρονικής επικοινωνίας
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις15
Εργαστηριακή Άσκηση15
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων10
Εξετάσεις60
Σύνολο100
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις, παρουσιάσεις εργασιών, κατάθεση εργασιών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Blythe T. (1997). The Teaching for Understanding Guide. Jossey-Bass (http://learnweb.harvard.edu/alps/tfu/index.cfm). 2. Grover, A. B., Lim, A., & Hadley, D. E. (2016). Interprofessional education and the new educator: Getting started with planning and implementation. American Journal of Health-System Pharmacy, 73(13), 950-954. 3. Henson, K. T. (2015). Curriculum planning: Integrating multiculturalism, constructivism, and education reform. Waveland Press. 4. Jewett, A.E., Bain, L.L., & Ennis, C.D. (1996). The curriculum process in physical education. Dubuque, IA: Brown & Benchmark 5. Kalantzis M., Cope B. (2008). New Learning: Elements of a Science of Education. Cambridge University Press (http://neamathisi.com/new-learning/)Lacy, A. C., & Williams, S. M. (2018). Measurement and evaluation in physical education and exercise science. Routledge. 6. Kelly, L., Melograno, V. (2004). Developing the Physical Education Curriculum: An Achievement-Based Approach. Human Kinetics. 7. Melograno, V.J. (1997). Designing the physical education curriculum. Champain, IL: Human Kinetics. 8. Metzler, M. (2017). Instructional models in physical education. Routledge. 9. Croft, S. J., Roberts, M. A., & Stenhouse, V. L. (2015). The perfect storm of education reform: High-stakes testing and teacher evaluation. Social Justice, 42(1). 10. McGoey, T., Root, Z., Bruner, M. W., & Law, B. (2016). Evaluation of physical activity interventions in children via the reach, efficacy/effectiveness, adoption, implementation, and maintenance (RE-AIM) framework: a systematic review of randomized and non-randomized trials. Preventive medicine, 82, 8-19. 11. Ozgul, F., Kangalgil, M., Diker, G., & Yamen, E. (2018). Evaluation of the Constructivist Learning Environments of Physical Education Teacher Candidates. European Journal of Educational Research, 7(3), 653-658. 12. Rossi, P. H., Lipsey, M. W., & Henry, G. T. (2018). Evaluation: A systematic approach. Sage publications. 13. Wiggins G., McTighe J. (2005). Understanding by design (2nd edition). Pearson (http://www.ubdexchange.org/index.cfm). 14. Wiggins G., McTighe J. (2008). Put understanding first. Reshaping High Schools, 65, 36-41.
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-06-2023