Αναγνώριση Ξύλου

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑναγνώριση Ξύλου / Wood identification
Κωδικός31Ε
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΔασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019426

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 9
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής Κατεύθυνσης322
Συγκομιδής και Τεχνολογίας Δασικών ΠροιόντωνΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης322
Λιβαδοπονίας και Άγριας Πανίδας-Ιχθυοπονίας Γλυκέων ΥδάτωνΕπιλογής Κατεύθυνσης322
Δασοτεχνικών και Υδρονομικών ΈργωνΕπιλογής Κατεύθυνσης322
Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Φυσικών ΠόρωνΕπιλογής Κατεύθυνσης322
Δασικής Παραγωγής και ΔιαχείρισηςΕπιλογής Κατεύθυνσης322
Προστασίας Δασών και Φυσικού ΠεριβάλλοντοςΕπιλογής Κατεύθυνσης322

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑναγνώριση Ξύλου
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600231978
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση οι φοιτητές/τριες θα αποκτήσουν τις ακόλουθες γνώσεις, ικανότητες ή δεξιότητες: Γνώση των μακροσκοπικών και μικροσκοπικών δομικών χαρακτηριστικών του ξύλου και των ιδιαιτεροτήτων κάθε δασοπονικού είδους, ικανότητα παραγωγής λεπτών μικροτομών ξύλου και παρατήρησής τους στο μικροσκόπιο, ικανότητα μακροσκοπικής /μικροσκοπικής αναγνώρισης της ταυτότητας των εγχώριων και ξενικών ειδών ξύλου κανονικής δομής, ικανότητα αναγνώρισης ξύλου ακανόνιστης δομής, ξύλου αρχαιολογικής σημασίας, προσβεβλημένου και απανθρακωμένου ξύλου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μακροσκοπική αναγνώριση ξύλου – Γενικά-χρησιμότητα και εφαρμογές. Μακροσκοπική αναγνώριση κωνοφόρων ξύλων: διαγνωστικά χαρακτηριστικά. Μακροσκοπική αναγνώριση ξύλου δακτυλιοπόρων πλατυφύλλων ξύλων: διαγνωστικά χαρακτηριστικά. Μακροσκοπική αναγνώριση ξύλου διασποροπόρων πλατυφύλλων ξύλων: διαγνωστικά χαρακτηριστικά. Το ξύλο κάτω από το μικροσκόπιο: ελληνικά και ορισμένα ξενικά είδη. Εμφάνιση διαφόρων ειδών ξύλου στο μικροσκόπιο. Μικροσκοπική αναγνώριση του ξύλου. Μικροσκοπικά χαρακτηριστικά του ξύλου. Προετοιμασία και παρασκευή μικροτομών και μικροσκοπικών παρασκευασμάτων του ξύλου: τομή, χρώση, στερέωση. Μικροσκοπική μέθοδος αναγνώρισης κωνοφόρων και πλατυφύλλων ειδών. Αναγνώριση του ξύλου μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Χρήση διχοτομικής κλείδας για αναγνώριση ειδών ξύλου με βάση τα μικροσκοπικά τους χαρακτηριστικά. Αναγνώριση αρχαιολογικού ξύλου.
Λέξεις Κλειδιά
Αναγνώριση ξύλου, κλείδες αναγνώρισης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Εκτεταμένη χρήση πολυμεσικού υλικού. Δυνατότητα εξέτασης και εξ' αποστάσεως.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις130,4
Εργαστηριακή Άσκηση130,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων150,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών170,6
Εξετάσεις20,1
Σύνολο602
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Δίνονται οι επιλογές: α) προφορική εξέταση ή γραπτή εξέταση με ερωτήσεις ανάπτυξης (70%) και β) μίνι ερευνητική εργασία με συλλογή δεδομένων (και παρουσίαση) 70% Το υπόλοιπο 30% του βαθμού προκύπτει από την επίδοση στις εργαστηριακές ασκήσεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Βουλγαρίδης, Η., Πασιαλής, Κ.Ν., Βασιλείου, Β.Γ. (1998). ″Αναγνώριση ξύλου″ (Πανεπιστημιακές παραδόσεις). Θεσσαλονίκη
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-09-2023