Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές: α) θα έχουν κατανοήσει τις σχέσεις μεταξύ δομής (οργάνων και συστημάτων) και λειτουργίας στα Xορδωτά προβάλλοντας τις προσαρμοστικές διαφοροποιήσεις κατά την εξέλιξή τους από τον κοινό πρόγονο προς τις πιο εξελιγμένες μορφές μέσα σε ένα περιβαλλοντικό και φυλογενετικό πλαίσιο, β) θα έχουν εξοικειωθεί με την ανατομία, θεωρητικά και πρακτικά, αντιπροσωπευτικών εκτρεφόμενων χορδωτών (πέστροφας, βατράχου, περιστεριού και ποντικιού), γ) θα έχουν κατανοήσει τη λειτουργική ανατομία και να είναι ικανοί να προσδιορίζουν μορφολογικά χαρακτηριστικά με ειδικές λειτουργικές προσαρμογές, δ) θα είναι ικανοί να εφαρμόζουν τεχνικές προετοιμασίας ιστών για την παρατήρησή τους σε οπτικό μικροσκόπιο.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξελικτικοί όροι και αρχές της συγκριτικής ανατομίας. Αρχές της λειτουργικής μορφολογίας και οικομορφολογίας. Συγκριτική Ανατομία των Ζώων και Εξέλιξη της Δομής των παρακάτω συστημάτων: Δέρμα, Σκελετικό σύστημα, Μυικό σύστημα, Πεπτικό και αναπνευστικό σύστημα, Ενδοκρινές σύστημα, Ουροποιητικό και γεννητικό σύστημα, Κυκλοφορικό σύστημα, Νευρικό σύστημα, Αισθητήτρια όργανα.
Eργαστηριακή εξάσκηση σε τεχνικές οπτικού μικροσκοπίου, προετοιμασίας ιστών (τομή, μονιποίηση,αφυδάτωση,εμποτισμός σε παραφίνη και χρώση, τομές σε μικροτόμο, τοποθέτηση ιστού σε αντικειμενοφόρο, χρώση και μονιμοποίηση) για την έγκλιση τους. Ανατομίες αντιπροσωπευτικών εκτρεφόμενων χορδωτών (πέστροφας, βατράχου, περιστεριού και ποντικιού) για την παρατήρηση και κατανόηση της λειτουργικής εξέλιξης όλων των συστημάτων τους.
Λέξεις Κλειδιά
Εξέλιξη, συγκριτική ανατομία, ιστολογία, Χορδωτά