ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤIΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤIΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ / ENVIRONMENTAL EDUCATION AND PUBLIC AWARENESS
ΚωδικόςEC.ENB.7.6
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΒιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΕυφημία Παπαθεοδώρου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40001680

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 106
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής846

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤIΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600232231
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές α) θα έχουν αντιληφθεί το εννοιολογικό, ιστορικό, κοινωνικό και ηθικό πλαίσιο εντός του οποίου εξελίχθηκε και διεξάγεται η περιβαλλοντική εκπαίδευση όπως και τη βασική διαφορά της από τα άλλα μαθήματα, β) θα έχουν ασκηθεί σε μεθόδους, τεχνικές και εργαλεία που μπορούν να εφαρμοστούν στο πλαίσιό της και θα έχουν κληθεί να συμβάλουν στην αντιμετώπιση επίκαιρων θεμάτων, σε πραγματικές συνθήκες, εστιάζοντας σε διαφορετικό κοινό-στόχο κάθε φορά, γ) θα έχουν κατανοήσει την πολυπλοκότητα των περιβαλλοντικών προβλημάτων και τη σύνδεσή τους με κοινωνικά, οικονομικά θέματα και άλλα θέματα, δ) θα έχουν αντιληφθεί τη σημασία της εκπαίδευσης για τη διαμόρφωση φιλοπεριβαλλοντικών αξιών και στάσης ζωής και ε) θα έχουν ενθαρρυνθεί στην άσκηση κριτικής, συνθετικής και δημιουργικής σκέψης για την αντιμετώπιση σύνθετων προβλημάτων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ιστορική εξέλιξη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Αρχές και στόχοι της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Διαφορετικές προσεγγίσεις των εννοιών περιβάλλον και εκπαίδευση. Γνώσεις, αξίες, απόψεις, στάσεις και συμπεριφορά. Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Κριτήρια αξιολόγησης περιβαλλοντικών προγραμμάτων. Εκπαιδευτική μεθοδολογία και η χρήση των Project. Ειδικά προγράμματα ευαισθητοποίησης των πολιτών και στοιχεία κοινωνικής οικολογίας. Εργαστηριακές ασκήσεις: Εκπαιδευτικές μέθοδοι στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και εφαρμογή τους. Ειδικά παιχνίδια για την κατανόηση από τους μαθητές περιβαλλοντικών εννοιών. Παρουσίαση και αξιολόγηση υπαρκτού περιβαλλοντικού εκπαιδευτικού υλικού. Σχεδιασμός και παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301,2
Εργαστηριακή Άσκηση301,2
Άσκηση Πεδίου100,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων572,3
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων100,4
Εκπόνηση μελέτης (project)100,4
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή Εξέταση. Προφορική Παρουσίαση Εργασιών. Συνεχής Διαμορφωτική αξιολόγηση με ανατροφοδότηση σε εργασίες. Συμπερασματική αξιολόγηση με αναφορά σε κριτήρια μέσω γραπτών εξετάσεων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Δημητρίου, Α. (2009). Περιβαλλοντική εκπαίδευση: Περιβάλλον, αειφορία. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2. Παρασκευόπουλος Σ., Κορφιάτης Κ. (2003). ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Θεωρίες και μέθοδοι. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-06-2024