ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ (ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ (ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ) / Teaching Approach of Art II
ΚωδικόςΥΘΔΤ8
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006784

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 141
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΘεωρητικό843

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ (ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ)
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600236839
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στο πλαίσιο του μαθήματος θα • αποκτήσουν γνώσεις και θα εμβαθύνουν στις σύγχρονες μεθόδους διδακτικής των εικαστικών στην πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. • μπορούν να σχεδιάσουν και να πραγματοποιήσουν δικό τους πρόγραμμα διδακτικής της τέχνης προσαρμοσμένο στις ανάγκες των εκάστοτε περιστάσεων. • γνωρίσουν τις σύγχρονες θεωρητικές παραμέτρους που καθορίζουν την κατεύθυνση της διδακτικής της τέχνης μέσα από εμβάθυνση στην σχετική βιβλιογραφία και αρθρογραφία, εφαρμόζοντας αυτή τη γνώση στον σχεδιασμό των διδακτικών τους σεναρίων. • εξοικειωθούν με τη διδασκαλία της τέχνης στον χώρο της τυπικής εκπαίδευσης μέσω της φυσικής τους παρουσίας σε επιλεγμένα σχολεία, όπου θα παρακολουθήσουν καθηγητές τέχνης και επιπλέον, θα είναι σε θέση να αναλάβουν μικρής κλίμακας διδακτικές παρεμβάσεις. • σχεδιάσουν διδακτικά σενάρια με συστηματικό και αναλυτικό τρόπο, ακολουθώντας τις επιταγές των προγραμμάτων σπουδών υποστηρίζοντας τις επιλογές τους στη βάση σχετικών θεωριών και διδακτικής μεθοδολογίας. • αναστοχάζονται στα αποτελέσματα των διδακτικών τους προσεγγίσεων αναγνωρίζοντας την σημασία της διαρκούς ενημέρωσής τους σε θέματα νέων θεωριών, μεθόδων και τεχνολογιών. • κατανοήσουν βασικές αρχές και μεθόδους εκπαιδευτικής έρευνας στο πεδίο της διδακτικής της τέχνης (ποσοτικές, ποιοτικές, καθώς και νέες μορφές arts-based έρευνας).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διδασκαλία σύγχρονων μεθόδων διδακτικής της Τέχνης καθώς και τρόποι προσαρμογής διαφόρων μεθόδων στις απαιτήσεις της ελληνικής εκπαίδευσης. Βιωματική προσέγγιση με τη διδασκαλία της τέχνης στον χώρο της τυπικής εκπαίδευσης μέσω φυσικής παρουσίας των φοιτητών/τριών σε επιλεγμένα σχολεία και ανάληψη προσυμφωνημένων με τους εκεί διδάσκοντες διδακτικές παρεμβάσεις στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης. Σχεδιασμός διδακτικών σεναρίων με συστηματικό και αναλυτικό τρόπο, σε συμφωνία με τα ισχύοντα προγράμματα σπουδών και υποστήριξη σχετικών επιλογών βάσει σχετικών παιδαγωγικών θεωριών και διδακτικών μεθοδολογιών. Βασικές αρχές και μέθοδοι εκπαιδευτικής έρευνας στο πεδίο της διδακτικής της τέχνης (ποσοτικές, ποιοτικές, καθώς και νέες μορφές arts-based έρευνας).
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων90,3
Πρακτική (Τοποθέτηση)301
Συγγραφή εργασίας / εργασιών120,4
Σύνολο903
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτήτριες/τές εκπονούν εκτεταμένη μελέτη σχεδιάζοντας σειρά μαθημάτων (διδακτικό σενάριο) διδακτικής της τέχνης πάνω σε συγκεκριμένο θέμα ή σε σχέση με κάποιο ζήτημα ή έννοια. Τα κριτήρια αξιολόγησης της εργασίας τους βασίζονται στην αιτιολόγηση των επιλογών ως προς τον σχεδιασμό των διδακτικών τους σεναρίων σε επίπεδο θέματος, μαθησιακών στόχων και διδακτικής προσέγγισης με βάση την διεθνή και Ελληνική βιβλιογραφία. Επιπλέον κριτήριο αποτελεί και η επιτυχής συσχέτιση των πλάνων μαθήματος με τα αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας των μαθημάτων των εικαστικών τεχνών όπως καθορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας. Επιπλέον στοιχείο αξιολόγησης είναι η συγγραφή αναστοχαστικού χαρακτήρα έκθεσης πάνω στην εμπειρία της πρακτικής άσκησης σε σχολεία και σε εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας (μέσω του ΙΕΠ) εκπαιδευτικά προγγράμματα, με αναφορές στην διεθνή βιβλιογραφία της διδακτικής της τέχνης
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [10352]: Η καλλιτεχνική αγωγή στο σχολείο, Ιζαμπέλ Αρντουέν o Βιβλίο [10349]: Διδακτική της Τέχνης, Λόρα Τσάπμαν
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Δαφιώτης, Π. (2023). Διδακτική της τέχνης στον 21ο αιώνα [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. http://dx.doi.org/10.57713/kallipos-404
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-04-2024