ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ/ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ/ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ / ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ/ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ
ΚωδικόςΜΠΙΒ0012
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΘεοδώρα Παπαμήτσου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017141

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣ Υγεία και Περιβαλλοντικοί Παράγοντες (2018-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 29
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής116

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ/ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600242748
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Έπειτα από την επιτυχή παρακολούθηση της ενότητας αυτής, οι σπουδαστές θα είναι σε θέση: • Να ορίζουν έννοιες όπως η κοσμική ακτινοβολία, φυσική ακτινοβολία, εσωτερική ακτινοβολία, ραδιενέργεια, απορροφούμενη δόση, ισοδύναμη δόση, ενεργός δόση, ιονίζουσα ακτινοβολία, γήινη ακτινοβολία, ακτινοβιολογία. • Να κατανοούν τη λειτουργία ιατρικών συσκευών που βασίζονται στην ακτινοβολία. • Να εκτιμούν την λαμβανόμενη γήινη ακτινοβολία και ακτινοβολία αεροπορικών ταξιδιών. • Να κατανοούν τις επιπτώσεις της ιονίζουσα ακτινοβολίας στους έμβιους οργανισμούς. • Να είναι σε θέση να ορίσουν τους κανόνες ακτινοπροστασίας και να τους εφαρμόσουν. • Να αξιολογούν τα καθορισμένα και στοχαστικά αποτελέσματα της ακτινοβολίας. • Να εκτιμούν τις ιονίζουσες ακτινοβολίες περιβάλλοντος. • Να ορίζουν τις πηγές ακτινοβολίας (φυσικές και τεχνητές). • Να κατανοούν τις θεραπευτικές εφαρμογές της ακτινοβολίας σε διάφορες ασθένειες. • Να ορίζουν τις έννοιες της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας και της μη ιονίζουσας ακτινοβολίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΤΕΣ ΠΗΓΕΣ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ 2. ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΙΟΝΙΖΟΥΣΑ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ 3. ΦΑΣΜΑ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ 4. ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ 5. ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ 6. ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ 7. ΑΚΤΙΝΕΣ Χ 8. ΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΟΙ ΧΩΡΟΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 9. ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΑΚΤΙΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑ 10. ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ 11. ΜΗ ΙΟΝΙΖΟΥΣΑ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις50
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων30
Συγγραφή εργασίας / εργασιών40
Εξετάσεις40
Σύνολο160
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
• Εβδομαδιαία κουίζ πολλαπλών επιλογών • Αξιολόγηση των σχολίων που υποβάλλονται από κάθε εκπαιδευόμενο στις online ομάδες συζήτησης • Γραπτή εργασία με παρουσίαση • Αξιολόγηση σε ελληνική γλώσσα • Οι μέθοδοι και τρόπος αξιολόγησης αναλύονται στους φοιτητές κατά την έναρξη κάθε εξαμήνου και αναγράφονται στην πανεπιστημιακή πλατφόρμα e-learning.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. http://www.med.auth.gr/content/ergastirio-iatrikis-fysikis 2. http://medphys.med.auth.gr/emr/ 3. Radiation exposure to patients and radiologists during interventional procedures 4. Radiation doses to patients undergoing barium meal and barium enema examinations 5. SPECT analysis and language profile in Greek speaking patients with subtypes of frontotemporal dementia.
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-01-2024