ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ / SEMINAR IN ARCHAEOLOGY AND ART SPECIALIZATION: PREHISTORIC ARCHAEOLOGY
ΚωδικόςΑΠΡ901
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙστορίας και Αρχαιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019204

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας 2020-2021

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 31
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΧειμερινό/Εαρινό-7

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600244047
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΑΠΡ151 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ
  • ΑΡΧ151 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
  • ΑΠΡ652 ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΝΕΟΛΙΘΙΚΗΣ
  • ΑΠΡ653 ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ
  • ΑΠΡ651 ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΣ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν μπορεί να επιλεγεί από όσους δεν έχουν ήδη παρακολουθήσει μαθήματα προϊστορικής κατεύθυνσης
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το φροντιστήριο αυτό αποβλέπει - στην εξειδίκευση των γνώσεων των φοιτητών της αρχαιολογίας σε θέματα τεκμηρίωσης, - στην ανάλυση και ερμηνεία του αρχαιολογικού υλικού μέσα από τη συστηματική χρήση της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας, - στην εξοικείωση με την επεξεργασία και εμβάθυνση ενός θέματος, - στη ομαδική συνεργασία για την προφορική παρουσίαση και ατομική εξάσκηση στη συγγραφή επιστημονικής εργασίας, - στην εκπαίδευση σε τρόπους διαχείρισης και αξιοποίησης της αρχαιολογικής πληροφορίας, με την αναγνώριση των ορίων του αρχαιολογικού υλικού, στη διατύπωση των ερευνητικών ζητημάτων που οδηγούν στην κατανόηση πολιτισμικών διεργασιών του παρελθόντος - στην προετοιμασία των φοιτητών για την ενεργή και κριτική συμμετοχή τους στη διδασκαλία θεμάτων της ιστορίας του πολιτισμού
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το σεμιναριακό αυτό μάθημα έχει ως στόχο την εξοικείωση των φοιτητών με σύγχρονα ζητήματα που απασχολούν την έρευνα στην προϊστορική αρχαιολογία. Οι φοιτητές θα εξοικειωθούν με την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία. Ασκήσεις σε υλικά και βιοαρχαιολογικά κατάλοιπα. Εκπαίδευση στην ομαδική συνεργασία για την προφορική παρουσίαση μέσα στην αίθουσα. Εκπαίδευση στην ακαδημαϊκή συγγραφή εκπόνησης εργασίας. Μεθοδολογία σύνθεσης και παρουσίασης εργασίας. Εξοικείωση με την αρχαιολογική θεωρία και πρακτική μέσα από συγκεκριμένα αρχαιολογικά παραδείγματα. Πλαγιαρισμός/αντιγραφή και άλλα ηθικά ζητήματα. Βιβλιογραφία και συστήματα παραπομπών. Χρήση ηλεκτρονικών πηγών. Επίσκεψη σε ανασκαφές και προϊστορικές θέσεις που σχετίζονται με τη θεματική του σεμιναρίου. Πρακτική άσκηση σε υλικά του Μουσείου Εκμαγείων και πανεπιστημιακών ανασκαφών του τομέα Αρχαιολογίας π.χ. Τούμπας Θεσσαλονίκης. Σεμινάρια και πρακτική άσκηση στο Εργαστήριο Αρχαιολογίας (ΕΔΑΕ)
Λέξεις Κλειδιά
Προϊστορική Αρχαιολογία, Αρχαιολογικά κατάλοιπα, Πρακτική άσκηση, Βιβλιογραφία, Σύνθεση, Κριτική, Πλαγιαρισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η διδασκαλία του φροντιστηριακού μαθήματος γίνεται με εισαγωγικές διαλέξεις, παρουσιάσεις και σχολιασμό άρθρων από τους φοιτητές, προφορικές παρουσιάσεις εργασιών. Προβλέπεται χρήση εποπτικού υλικού (Power-point, προβολή ταινιών τεκμηρίωσης/ντοκιμαντέρ. Μεταφόρτωση βοηθητικού υλικού και βιβλιογραφίας στην πλατφόρμα elearning. Επικοινωνία με εμαιλ και elearning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις15
Σεμινάρια10
Άσκηση Πεδίου40
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων30
Φροντιστήριο60
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων15
Συγγραφή εργασίας / εργασιών40
Σύνολο210
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση βασίζεται κυρίως στην εκπόνηση γραπτής εργασίας (έως 5.000 λέξεων) με την κριτική χρήση ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας. Ειδικότερα αξιολογείται η βιβλιογραφική έρευνα, η κριτική των πηγών, η έκφραση, η σωστή εφαρμογή του συστήματος παραπομπών. Διαθέσιμος οδηγός εκπόνησης εργασιών στην ιστοσελίδα του Τμήματος. Ένα ποσοστό (έως 40%) λαμβάνει υπόψη τη συμμετοχή του φοιτητή στη συζήτηση στην τάξη, την προφορική παρουσίαση άρθρων και εργασίας καθώς και κάθε άλλης δραστηριότητας πχ. πρακτικής άσκησης και επισκέψεων σε προϊστορικές θέσεις κλπ.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Andreou, S., M. Fotiadis, και K. Kotsakis (1996) The Neolithic and Bronze Age of Northern Greece. AJA 100 537-97 -Barrett, J. και P. Halstead (επιμ.) (2004), The Emergence of Civilisation Revisited. SCAA 6. Oxford: Oxbow. -Cline, E. (2010) Oxford Handbook of Bronze Age Aegean. Oxford: Oxford University Press. -Fowler, C. Jan Harding, και Daniela Hofmann (επιμ.) (2015)The Oxford Handbook of Neolithic Europe. Oxford: Oxford University Press. -Galaty, M. & Parkinson, W. A., eds. (1999) Rethinking Mycenaean Palaces: New Interpretations of an Old Idea. Los Angeles: The Cotsen Institute of Archaeology: University of California Press. -Rehak, P. and Younger, J. G.(1998). Review of Aegean Prehistory VII: Neopalatial, Final Palatial, and Postpalatial Crete. AJA 102 91-173. -Runnels, C. (1995) The Stone Age of Greece from the Palaeolithic to the Advent of the Neolithic. AJA 99 699-728 -Shelmerdine, C. W. (ed.) (2008) The Cambridge Companion to the Aegean Bronze Age (Cambridge, Chicago University Press). -Shelmerdine, C. W. (1997). Review of Aegean Prehistory VI: The Palatial Bronze Age of the Southern and Central Greek Mainland. AJA 101 537-85
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-04-2020