Βασικές Αρχές και Πρακτικές στην Ψυχολογική Εκτίμηση

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΒασικές Αρχές και Πρακτικές στην Ψυχολογική Εκτίμηση / Basic Principles and Practices in Psychological Assessment
ΚωδικόςΔΤ-500
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016410

Πρόγραμμα Σπουδών: Κλινική Ψυχολογία και Νευροψυχολογία

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 16
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Κλινική ΨυχολογίαΥποχρεωτικό1110
Κλινική ΝευροψυχολογίαΥποχρεωτικό1110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΒασικές Αρχές και Πρακτικές στην Ψυχολογική Εκτίμηση
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600244689
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές θα αποκτήσουν βασικές κλινικές δεξιότητες έτσι ώστε να μπορούν να σχεδιάσουν μια εξατομικευμένη ψυχολογική εκτίμηση και να χορηγήσουν σταθμισμένα ψυχομετρικά εργαλεία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί εισαγωγή στη διαγνωστική διαδικασία. Διδάσκονται οι βασικές κλινικές δεξιότητες για την συνέντευξη και τη λήψη ιστορικού, καθώς και δεοντολογικά ζητήματα που προκύπτουν κατά την ψυχολογική εκτίμηση. Παρουσιάζονται βασικές αρχές ψυχομετρίας και μέθοδοι εκτίμησης της νοημοσύνης, της προσωπικότητας και της ψυχοπαθολογίας.
Λέξεις Κλειδιά
ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ (ΤΕΣΤ), εκτίμηση, διάγνωση, δεοντολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Κατά τη διδασκαλία θα χρησιμοποιηθούν προγράμματα προβολής όπως το powerpoint. Η επικοινωνία με τους φοιτητές θα πραγματοποιείται και με ηλεκτρονική αλληλογραφία.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1204,6
Εργαστηριακή Άσκηση903,5
Άσκηση Πεδίου903,5
Σύνολο30011,5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα πραγματοποιηθεί με μια γραπτή εξέταση με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σύντομης ανάπτυξης, η οποία θα μετρήσει 50% της συνολικής βαθμολογίας, με τη συγγραφή μιας αναφοράς, η οποία θα συμβάλλει στο 25% της τελικής βαθμολογίας του μαθήματος και με ομαδική συγγραφή εργασίας/ανασκόπησης (25% της τελικής βαθμολογίας).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Mellon, Robert (2010). Κλινική Ψυχομετρία. Εκδόσεις: Πεδίο
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Διαφάνειες/σημειώσεις διδάσκουσας 2. Woodham, L. A., Ellaway, R. H., Round, J., Vaughan, S., Poulton, T., & Zary, N. (2015). Medical Student and Tutor Perceptions of Video Versus Text in an Interactive Online Virtual Patient for Problem-Based Learning: A Pilot Study. Journal of Medical Internet Research, 17(6), e151. 3. Parmenter, B. A., et al. (2010). "The utility of regression-based norms in interpreting the minimal assessment of cognitive function in multiple sclerosis (MACFIMS)." J Int Neuropsychol Soc 16(1): 6-16. Reckess, G. Z., et al. (2014). "Within-person distributions of neuropsychological test scores as a function of dementia severity." Neuropsychology 28(2): 254-260. 4. Schretlen, D. J., et al. (2003). "Examining the range of normal intraindividual variability in neuropsychological test performance." J Int Neuropsychol Soc 9(6): 864-870. 5. Schretlen, D. J., et al. (2008)."Frequency and bases of abnormal performance by healthy adults on neuropsychological testing." J Int Neuropsychol Soc 14(3): 436-445.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-04-2019