Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κατανόηση των απαιτήσεων πολυμεσικής παραγωγής και της παραγωγής πολυμεσικού περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένων εργαλείων και τεχνικών προ-/μετα-επεξεργασίας, πολυμεσικής συγγραφής, διασύνδεσης και ολοκλήρωσης των πολυμεσικών πόρων σε ενιαίους τίτλους/εφαρμογές.
Κατανόηση στρατηγικών "συσκευασίας" και διανομής εφαρμογών πολυμέσων.
Κατανόηση του ρόλου του πολυμορφικού/πολυτροπικού (multimodal) ψηφιακού περιεχομένου και των μεταδεδομένων του στο τοπίο των νέων μέσων προς τη μετάβαση στον Σημασιολογικό Ιστό (Web 3.0 και μετά).
Απόκτηση της απαιτούμενης τεχνογνωσίας και των δεξιοτήτων πλήρους αξιοποίησης των δυνατοτήτων των Νέων Μέσων στην παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου, την πολυμεσική συγγραφή, τον διαμοιρασμό, την αναπαραγωγή και αλληλεπίδραση πολυμέσων, συμπεριλαμβανομένης της τεκμηρίωσης και επαυξημένης διάδρασης μέσω προσθήκης σημασιολογικών στοιχείων και ετικετών.
Κατανόηση και προσαρμογή στους νέους ρόλους παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου τόσο σε δημοσιογραφικούς οργανισμούς και επαγγελματικά μέσα όσο και σε μοντέλα παραγωγής περιεχομένου από χρήστες (User Generated Content -UGC).
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μία από τις πιο θεμελιώδεις δεξιότητες ενός (επαγγελματία/πολίτη) δημοσιογράφου είναι να ξέρει πώς να λέει μια ιστορία και να κρατά την προσοχή του κοινού. Στα σύγχρονα δημοσιογραφικά γραφεία ψηφιακών μέσων υπάρχει ανάγκη εκπαίδευσης του προσωπικού στην παραγωγή πολυμεσικού περιεχομένου. Ο σχεδιασμός ειδήσεων/ενημερωτικών άρθρων σε μια οπτική δομή είναι ένας νέος ρόλος που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι δημοσιογράφοι και οι επαγγελματίες των μέσων και της επικοινωνίας. Νέες/συνδυαστικές μορφές περιεχομένου, όπως εικόνες, βίντεο, γραφήματα/infographics, σχεδιοκινήσεις, χάρτες, αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αρχεία ήχου/podcast κλπ. χρησιμοποιούνται για να σχεδιάσουν μια είδηση με γραμμικό ή μη γραμμικό τρόπο.
Αυτό το μάθημα στοχεύει να διδάξει στους/στις φοιτητές/τριες πώς να δημιουργούν ειδήσεις με εργαλεία πολυμέσων, δημιουργώντας μια ελκυστική εμπειρία για το κοινό. Κατά τη διάρκεια αυτού του μαθήματος προσανατολισμένου στις δεξιότητες, οι φοιτητές/τριες καλούνται να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ένα έργο πολυμέσων με ευρύτερα ενημερωτική θεματολογία/περιεχόμενο. Αναπτύσσονται εξειδικευμένες δεξιότητες υλοποίησης και διαχείρισης έργων πολυμέσων και προεκτάσεις στη δημιουργική σκέψη, τη συνεργασία, τη διαχείριση χρόνου, την επίλυση προβλημάτων και την αποτελεσματική επικοινωνία, προάγοντας τη διεπιστημονική συνεργασία και παραγωγή. Συζητούνται και αναλύονται σύγχρονα παραδείγματα επιτυχημένων έργων αφήγησης πολυμέσων, για να αποτυπωθούν οι τελευταίες τάσεις στον τομέα.
Ξεκινώντας από την εισαγωγή στην αφήγηση ως εργαλείο επικοινωνίας και τη μετάβαση από τις παραδοσιακές στις ψηφιακές αρχές, η διαδρομή μάθησης οδηγεί από τη σύλληψη μιας δημιουργικής ιδέας στη διαμόρφωση ενός τεχνικού σχεδίου έργου. Έμφαση δίνεται στα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά αλλά και στο μέσο που είναι κατάλληλο για κάθε τύπο περιεχομένου. Οι φοιτητές/τριες εργάζονται πρακτικά ατομικά και ομαδικά στο εργαστήριο, με πρακτικές ασκήσεις που περιλαμβάνουν γραφικά/σχεδιοκινήσεις και διαδραστικό περιεχόμενο πολυμέσων και το καθιστούν διαθέσιμο μέσω διαφόρων τεχνολογιών. Αυτά τα βοηθητικά προγράμματα μπορεί να περιλαμβάνουν τη δημιουργία διεπαφών χρήστη και διαδραστικών πρωτοτύπων (mockup στα Balsamiq Studios, Figma κλπ.), υπηρεσίες σχεδίασης ιστοσελίδων (Wix κλπ.), διαδραστική δημιουργία και δημοσίευση βίντεο (YouTube, h5p.org, κλπ.), υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter, Instagram κ.λπ.) και άλλα. Συνολικά, οι φοιτητές/τριες οργανώνονται σε ομάδες που αναλαμβάνουν ένα πολυμεσικό έργο (project) και καλούνται να φέρουν σε πέρας τις επιμέρους φάσεις της ανάλυσης, της σχεδίασης, της ανάπτυξης και της αξιολόγησης.
Περιγραφή
Συμμετοχή & Παρουσίαση- 30%
Οι παρουσιάσεις και οι προφορικές συνεισφορές όλων των φοιτητών/τριων είναι απαραίτητες. Αναμένεται ότι οι φοιτητές θα παρευρίσκονται σε κάθε μάθημα, θα κάνουν την απαιτούμενη μελέτη πριν από τα μαθήματα και θα συμμετέχουν ενεργά στις ομαδικές συζητήσεις. Οι φοιτητές θα κάνουν μια παρουσίαση συνεδριακού τύπου (15' με διαφάνειες) της ιδέας πολυμεσικής παραγωγής, πριν την υλοποίησή της, με στόχο την προαγωγή της ομαδικής συζήτησης και τη χρήση της ανατροφοδότησης για την αναθεώρηση/βελτίωση της τελικής έκδοσης. Επίσης, θα πραγματοποιηθεί μια τελική παρουσίαση του παραγόμενου πολυμεσικού έργου, όπου θα γίνει και η τελική αξιολόγηση.
Γραπτή εργασία- 30%
Κάθε άτομο/ομάδα παραγωγής θα γράψει ένα δοκίμιο (περίπου 10.000 λέξεις, συμπεριλαμβανομένων των αναφορών), παρουσιάζοντας όλες τις πτυχές της πολυμεσικής παραγωγής και διανομής/δημοσίευσης. Μεταξύ άλλων, η αξιολόγηση της πολυμεσικής παραγωγής θα διεξαχθεί και συμπεριληφθεί σε αυτήν την έκθεση, μαζί με αναφορές και όλο το συνοδευτικό υλικό (κείμενο, ήχος, βίντεο κλπ.) που θα εμπλέκεται σε όλες τις φάσεις της παραγωγής (ανάλυση, σχεδιασμός - σχεδιασμός, ανάπτυξη, διανομή, διάδοση, αξιολόγηση κλπ.).
Πολυμεσική παραγωγή/έργο- 40%
Κάθε άτομο/ομάδα παραγωγής θα προχωρήσει στην υλοποίηση και δημοσίευση ενός ολοκληρωμένου πολυμεσικού τίτλου/εφαρμογής, το οποίο θα πρέπει να μεταφορτωθεί/ δημοσιευτεί μέσω υπηρεσιών Διαδικτύου, του παγκόσμιου ιστού, μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή/και άλλων πλατφορμών / τερματικών υπολογιστών που ευνοούν την ενισχυμένη αλληλεπίδραση με τον άνθρωπο (π.χ. κινητά τηλέφωνα, tablet κλπ.).
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Balsamiq [low-fidelity UI wireframing] Retrieved on 7 February 2023 from: https://balsamiq.com/learn/
Chatzara, E., Kotsakis, R., Tsipas, N., Vrysis, L., & Dimoulas, C. (2019). Machine-assisted learning in highly-interdisciplinary media fields: A multimedia guide on modern art. Education Sciences, 9(3), 198.
Dimoulas, C.A. (2020). Multimedia, in Merskin Debra and Golson, J. Geoffrey (Eds.). The SAGE International Encyclopedia of Mass Media and Society.
Figma [high-fidelity interactive prototyping]. Retrieved on 7 February 2023 from:
https://help.figma.com/hc/en-us/categories/360002042553-Figma-design/
Markova, V., & Sukhoviy, O. (2020). Storytelling as a Communication Tool in Journalism: Main Stages of Development. Journal of History Culture and Art Research, 9(2), 355-366. doi:http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v9i2.2516
Palioura, M., & Dimoulas, C. (2022). Digital Storytelling in Education: A Transmedia Integration Approach for the Non-Developers. Education Sciences, 12(8), 559.
Shneiderman B., Plaisant C., Cohen Μ., Jacobs S. (2010). Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction. Addison-Wesley Publ. Co., Reading, MA (5th Ed.).
Vaughan, T. (2014). Multimedia: making it work. 9th Ed., McGraw-Hill Osborne Media.
Wix [web building /CMS platform] (N.D.). Wix help center. Retrieved on 7 February 2023, from https://support.wix.com/en/
Laws of UX. Retrieved on 7 February 2023: https://lawsofux.com/
Yablonski, J. (2020). Laws of UX: Using psychology to design better products & services. O'Reilly Media.