ΑΓΓΛΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ 18ου ΑΙΩΝΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΓΓΛΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ 18ου ΑΙΩΝΑ / THE 18th CENTURY NOVEL
ΚωδικόςΛογ6-330
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600006637

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΓΓΛΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ 18ου ΑΙΩΝΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600247993
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Κατανόηση των συνθηκών και εξελίξεων που διαμόρφωσαν το μυθιστόρημα ως ένα σύγχρονο λογοτεχνικό είδος διαφοροποιώντας το από προηγούμενες μορφές πεζογραφίας • Εξοικείωση με τα κύρια χαρακτηριστικά του μυθιστορήματος του 18ου αιώνα • Γνωριμία με το έργο σημαντικών εκπροσώπων της μυθιστορηματικής παραγωγής του 18ου αιώνα. • Eμβάθυνση σε δεξιότητες κριτικής ανάγνωσης και ανάλυσης λογοτεχνικών κειμένων • Εξάσκηση στην παραγωγή ακαδημαϊκού γραπτού και προφορικού λόγου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό εξετάζει την εμφάνιση του μυθιστορήματος ως διακριτού λογοτεχνικού είδους τον δέκατο-όγδοο αιώνα. Τοποθετεί το μυθιστόρημα μέσα στο μεταβαλλόμενο πεδίο της περιόδου που ευνόησε την ανάπτυξή του και εξερευνεί τους τρόπους με τους οποίους αυτό το νέο είδος γραφής διαμορφώθηκε και με τη σειρά του αντικατόπτρισε και αποκρίθηκε στις μετατροπές στην σύνθεση της κοινωνίας και της οικονομίας (άνοδος της μεσαίας τάξης), μεταβολές στην φιλοσοφική σκέψη (εμπειρισμός, αντίληψη, ανθρώπινη φύση), και αλλαγές στα μέσα παραγωγής και διάδοσης της λογοτεχνίας (κυκλοφορία και διάθεση εντύπων, διεύρυνση του αλφαβητισμού). Η κειμενική ανάλυση εστιάζει σε έργα συγγραφέων του κανόνα (Defoe, Richardson, Fielding, Sterne) σε μια προσπάθεια να επιτευχθεί μια περιεκτική επισκόπηση των διαφορετικών εκπροσώπων της πλούσιας λογοτεχνικής παραγωγής του δέκατου όγδοου αιώνα. Τα παραδείγματα αυτά προσφέρουν πρόσφορο έδαφος για να συζητήσουμε τα μορφολογικά χαρακτηριστικά του μυθιστορήματος, τα θέματα και τους προβληματισμούς που έθιξε, και τα ποικίλα υποείδη που εξερεύνησαν οι συγγραφείς της περιόδου (π.χ. επιστολικό μυθιστόρημα, μυθιστόρημα του συναισθήματος, σάτιρα και παρωδία). Τα μαθήματα ολοκληρώνονται με μια σύντομη μελέτη της θέσης των γυναικών συγγραφέων στη λογοτεχνική παραγωγή του δέκατου όγδοου αιώνα, και μία συζήτηση για την επίδραση της εποχής στην μετέπειτα εξέλιξη του μυθιστορήματος και τους τρόπους με τους οποίους η σύγχρονη πεζογραφία επιστρέφει, επανασυστήνει και επανεφευρίσκει την περίοδο που διαμόρφωσε το σύγχρονο μυθιστόρημα.
Λέξεις Κλειδιά
μυθιστόρημα, λογοτεχνική γραφή, λογοτεχνικό είδος, κοινωνία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση του E-learning υποστηρικτικά για τις ανάγκες του μαθήματος.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις65
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων35
Εκπόνηση μελέτης (project)10
Συγγραφή εργασίας / εργασιών20
Καλλιτεχνική δημιουργία10
Εξετάσεις10
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Μέθοδος Αξιολόγησης: • Τελική εξέταση (100%) ή • Τελική εξέταση (60%) και γραπτή ερευνητική εργασία περίπου 3000 λέξεων (40%) ή • Τελική εξέταση (70%) και προφορική παρουσίαση / project δημιουργικής γραφής με γραπτό σχολιασμό (30%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ενδεικτικοί τίτλοι: • Armstrong, Nancy. Desire and Domestic Fiction: A Political History of the Novel. New York: Oxford University Press, 1987. • McKeon, Michael. “Generic Transformation and Social Change: Rethinking the Rise of the Novel.” Cultural Critique, 1 (1985): 159–181. • Richetti, John J, ed. The Cambridge Companion to the Eighteenth-Century Novel. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. • Richter, David H. Reading the Eighteenth-Century Novel. Hoboken, NJ. Wiley Blackwell, 2017. 1-33. • Spacks, Patricia Meyer. Novel Beginnings: Experiments in Eighteenth-Century English Fiction. New Haven: Yale University Press, 2006. • Watt, Ian. The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding. London: Chatto & Windus, 1963.
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-07-2022