ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ / ARCHAEOLOGICAL RESEARCH AND DIGITAL TECHNOLOGIES
ΚωδικόςΑΡΧ253
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙστορίας και Αρχαιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600022551

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας 2020-2021

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 12
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600248679
Τύπος Προσφοράς
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΑΠΡ151 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ
  • ΑΚΛ151 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ
  • ΑΡΧ151 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
  • ΑΒΥ151 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Συνιστάται να έχουν κατοχυρωθεί τα ΑΒΥ 151, ΑΚΛ 151, ΑΠΡ 151 και ΑΡΧ 151
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να κατανοήσουν τη χρησιμότητα των ψηφιακών μέσων στη μελέτη και ερμηνεία των υλικών καταλοίπων του παρελθόντος, να γνωρίσουν τις δυνατότητες και τους περιορισμούς που αυτά έχουν, αλλά και να εξοικειωθούν με τους τρόπους διάχυσης των αποτελεσμάτων της επιστημονικής έρευνας στην επιστημονική κοινότητα και το ευρύ κοινό με τη χρήση ψηφιακών μέσων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η ραγδαία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών που σημειώνεται τις τελευταίες δεκαετίες έχει προσφέρει στην Αρχαιολογία μία πληθώρα εργαλείων έρευνας πεδίου, καταγραφής δεδομένων, ανάλυσης και παρουσίασής τους. Το μάθημα παρουσιάζει μία επισκόπηση των ποικίλων ψηφιακών μέσων που χρησιμοποιεί η Αρχαιολογία, όπως τα γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών, οι βάσεις δεδομένων, οι τρισδιάστατες αναπαραστάσεις, καθώς και τρόποι με τους οποίους η αρχαιολογική πληροφορία διαχέεται στην επιστημονική κοινότητα και το ευρύ κοινό με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογικών μεθόδων. Ειδικότερα εξετάζονται μελέτες περίπτωσης με τη χρήση GIS και βάσεων δεδομένων με στόχο την κατανόηση της χρήσης των εφαρμογών αυτών στην αρχαιολογική έρευνα πεδίου, την ανάλυση και ερμηνεία των δεδομένων.
Λέξεις Κλειδιά
Ψηφιακές τεχνολογίες, ψηφιακά μέσα, γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών, βάσεις δεδομένων, τρισδιάστατες αναπαραστάσεις, αρχαιολογική έρευνα πεδίου, ανάλυση δεδομένων, ερμηνεία δεδομένων, παρουσίαση δεδομένων, διάχυση επιστημονικής γνώσης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Εργαστηριακή Άσκηση35
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων6
Σύνολο180
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-02-2024