Νευροψυχολογική Εκτίμηση

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΝευροψυχολογική Εκτίμηση / Neuropsychological Assessment
ΚωδικόςΚΨΝ-202
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016421

Πρόγραμμα Σπουδών: Κλινική Ψυχολογία και Νευροψυχολογία

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 8
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Κλινική ΝευροψυχολογίαΥποχρεωτικό2110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΝευροψυχολογική Εκτίμηση
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600250717
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές θα αποκτήσουν ευρύτερη κατανόηση των γνωστικών δυσλειτουργιών και των ασθενειών στις οποίες παρουσιάζονται. Επίσης, θα είναι σε θέση να επιλέξουν τύπους νευροψυχολογικών δοκιμασιών για την εξέταση συγκεκριμένων δυσλειτουργιών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα καλύπτει μεθόδους και εργαλεία εξέτασης των ανώτερων γνωστικών λειτουργιών (προσοχή, μνήμη, γλώσσα, αντίληψη, επιτελικές λειτουργίες, εννοιολογική σκέψη, κατασκευαστικές ικανότητες) και της προσωπικότητας στα πλαίσια της νευροψυχολογικής εκτίμησης. Εστιάζει στη χρησιμότητα μεγάλης γκάμας δοκιμασιών σε συγκεκριμένες διαγνώσεις. Δίνεται έμφαση και στο θεωρητικό υπόβαθρο της αιτιοπαθογένειας των γνωστικών ελλειμμάτων και στην ερευνητική τεκμηρίωση της χρησιμότητας των εργαλείων.
Λέξεις Κλειδιά
κλινική εκτίμηση, νευροψυχολογική εκτίμηση, νευρολογικές διαταραχές, ψυχιατρικές διαταραχές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
  • επιλεγμένα άρθρα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Moodle, powerpoint, e-mail.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις2007,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων602,3
Σύνολο26010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις (35%), εργασία (20%), συμμετοχή στη συζήτηση (15%), παρουσίαση (15%), Νευροψυχολογική έκθεση (15%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
  • Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μεσσήνης, Λ., Κοσμίδου, Μ., & Παπαθανασόπουλος, Π. (μετάφραση και επιστημονική επιμέλεια μετάφρασης): Lezak, M. D. (2010). Νευροψυχολογική Εκτίμηση (Κεφ. 9-16). Τόμος 2. Πάτρα: Γνώσις. [Lezak, M. D. (2006). Neuropsychological Assessment. New York: Oxford University Press]. Επιλεγμένα επιστημονικά άρθρα.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Lezak, M. D., (2004). Neuropsychological Assessment. New York: Oxford University Press. Ch. 9-16. Selected scientific papers.
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-01-2020