ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ / PSYCHOLOGICAL EXPERIMENTS
ΚωδικόςΨΥ-625
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013525

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600255336
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το μάθημα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι να παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις για το σχεδιασμό, την πραγματοποίηση και κυρίως το γράψιμο μίας επιστημονικής έρευνας στην ψυχολογία. Συγκεκριμένα, με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται να έχουν αποκτήσει την ικανότητα να: 1. σχεδιάσουν μια έρευνα και να θέσουν έναν ερευνητικό στόχο. 2. διατυπώσουν ένα ερευνητικό ερώτημα και να διατυπώσουν ερευνητικές υποθέσεις. 3. πραγματοποιήσουν μια βιβλιογραφική αναζήτηση. 4. κατασκευάσουν υλικό για τη συλλογή δεδομένων και να συνελλέξουν εμπειρικά δεδομένα. 5. πραγματοποιήσουν απλές στατιστικές αναλύσεις. 6. γράψουν ερευνητικές εργασίες με τη μορφή του APA. 7. να οργανώνουν το χρόνο και τη μελέτη τους (ο στόχος επιτυγχάνεται με αυστηρές προθεσμίες υποβολής πέντε εργασιών).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στην διάρκεια των μαθημάτων πραγματοποιούνται πέντε διαφορετικά ψυχολογικά πειράματα. Κάθε πείραμα συνδέεται με ένα αντίστοιχο θέμα το οποίο καλύπτεται από μία σύντομη εισαγωγική διάλεξη. Τα πειράματα που πραγματοποιούνται είναι: •Το φαινόμενο της πρώτης και της τελευταίας θέσης. •Επίπεδα επεξεργασίας. •Η παρεμβολή Stroop. •Συντελεστές συσχέτισης. •Λύση προβλημάτων. Οι φοιτητές ετοιμάζουν 5 ατομικές, γραπτές εργασίες και βαθμολογούνται για την ποιότητα των εργασιών τους. Λαμβάνουν λεπτομερή σχόλια για τις αδυναμίες και τα λάθη της κάθε εργασίας. Μαθαίνουν να ετοιμάζουν μια αναρτημένη ανακοίνωση (poster) με τα αποτελέσματα των πειραμάτων που πραγματοποιούν.
Λέξεις Κλειδιά
Πειραματικός σχεδιασμός, επιστημονική γραφή.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Τα λογισμικά πακέτα: Powerpoint, για τη διδασκαλία του μαθήματος. Zaps: the Norton Psychology Labs, για τη διεξαγωγή πειραμάτων. SPSS 16.0, για τη στατιστική ανάλυση δεδομένων Επίσης,προτείνονται στους φοιτητές ισότοποι που μπορούν να ενημερωθούν για τη συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας, όπως οι σελίδες: http://www.gmu.edu/departments/psychology/writing/ http://webpub.allegheny.edu/dept/psych/Writing.html http://psychology.about.com/od/psychologywriting/a/psycwriting.htm Τέλος,το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο χρησιμοποιείται ως μέσω επικοινωνίας με τους φοιτητές. Οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν ηλεκτρονικά τις εργασίες τους.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Εργαστηριακή Άσκηση261
Συγγραφή εργασίας / εργασιών261
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο κάθε φοιτητής βαθμολογείται σε 5 διαφορετικές γραπτές εργασίες. Η βαθμολογία της κάθε εργασίας γίνεται αναλυτικά και ξεχωριστά για κάθε μέρος της εργασίας {αξιολόγηση: 1) της εισαγωγής, 2) της μεθόδου, 3) της στατιστικής ανάλυσης, 4) της συζήτησης, 5) της 6)βιβλιογραφίας και της 7) γενικής παρουσίασης} ο μέσος όρος της βαθμολογίας αποτελεί το γενικό βαθμό της εργασίας. Ο φοιτητής ενημερώνεται για τη βαθμολογία της κάθε εργασίας και λαμβάνει σχόλια για την ποιότητα κάθε μέρους της εργασίας του.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ζαφειρόπουλος, Κ. (2005). Πώς γίνεται μια επιστημονική εργασία; επιστημονική έρευνα και συγγραφή εργασιών. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Κομίλη, A. (1994). Βασικές αρχές και μέθοδοι επιστημονικής έρευνας στην ψυχολογία. Αθήνα: Εκδόσεις Οδυσσέας. Harris, P. (1999). Designing and reporting experiments .UK: Open University Press. Nunn, J. (1998). Laboratory psychology: A beginner’s guide. UK: Psychology Press. Publication Manual of the American Psychological Association, Sixth Edition (2009). American Psychological Association.
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-10-2020