Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα:
1. γνωρίζουν τα παραπάνω και θα μπορούν να τα εφαρμόσουν στην ανάλυση ταινιών,
2. εξασκηθούν στη συμμετοχική παρατήρηση
3. κατανoήσουν νέες θεωρητικές έννοιες.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η αναλυτική προσέγγιση του μοντέρνου κινηματογράφου σε ό,τι αφορά στα εκφραστικά μέσα, τις αφηγηματικές τεχνικές και σημαντικές δομές κινημάτων όπως η avant-garde, ή ο λεγόμενος «κινηματογράφος τέχνης» ως τον «αυτοαναφορικό» κινηματογράφο, και το μεταμοντερνισμό. Ταυτόχρονα, το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στις σύγχρονες κινηματογραφικές θεωρίες, όπως η σημειωτική, η ψυχαναλυτική και η φεμινιστική κινηματογραφική θεωρία.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μπαζέν, Α. (1988α), «Σχετικά με την εξέλιξη της κινηματογραφικής γλώσσας» στο Τι Είναι Κινηματογράφος 1 (Αθήνα: Αιγόκερως).
Bordwell, D., J. Staiger, and K. Thompson (1985), The Classical Hollywood Cinema: Film Style and Mode of Production to 1960 (New York: Routledge).
Altman, R. (1999), ‘A Semantic/syntactic approach to film genre’, in B. K. Grant (ed.), Film Genre Reader II (Texas: University Texas Press): 26-40.
Neale, S. (1995), ‘Questions of genre’, in B. K. Grant (ed.), Film Genre Reader II (Texas: University Texas Press): 157-183.
Schrader, P. (1995), ‘Notes on film noir’, in B. K. Grant (ed.), Film Genre Reader II (Austin, TX: University Texas Press): 218-223.
Elsaesser, T. (1991), ‘Tales of Sound and Fury: Observations on the Family Melodrama’ in Marcia Landy (ed.), Imitations of Life: a Reader on Film and TV Melodrama (Detroit: Wayne State University Press): 68-91.