ΣΕΝΑΡΙΟ ΙΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΕΝΑΡΙΟ ΙΙΙ / SCREENWRITING III
Κωδικός3ΣΕ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΚλεονίκη Δρούγκα
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007580

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 128
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό324

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΕΝΑΡΙΟ ΙΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600259240

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Κινηματογράφου
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαTeaching room ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ (305)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 12:00 έως 14:30
Τύπος Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να: 1. κατανοήσουν τις ιδιαίτερες αφηγηματικές επιλογές που προσιδιάζει η διαδικασία της διασκευής. 2. γνωρίσουν και εφαρμόσουν τεχνικές ανάλογα με το υπό διασκευή κείμενο: ποίημα, τραγούδι, μυθιστόρημα, θεατρικό έργο, ιστορικό γεγονός ή άλλο. 3. γνωρίσουν βασικά αφηγηματικά στοιχεία του σεναριακού λόγου: δομή, χαρακτήρες, πλοκή, χώρος, χρόνος, κ.λ.π.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εβδομάδες 1η - 8η: Ενημέρωση για το Μάθημα και την Αξιολόγησή του. Εισαγωγή στην έννοια της διασκευής, βασικές Θεωρίες/σχολές διασκευής, μεταμορφωτικές πράξεις στη δραματουργία–οι εφτά μεταμορφωτικές πράξεις, τεχνικές δόμησης (ιστορία Ι– οι τρεις πράξεις, ο καταλύτης, η κλιμάκωση, το τέλος στο υπό διασκευή έργο και στο σενάριο/ ιστορία ΙΙ – γραμμές πλοκής / υποπλοκές /Χαρακτήρες – εντοπίζοντας υφιστάμενους και δημιουργώντας/κόβοντας/ συμπτύσσοντας χαρακτήρες (παραδείγματα διασκευών -ασκήσεις κατά τη διάρκεια του μαθήματος). Εβδομάδες 9η-11η Παρουσιάσεις εργασιών Εβδομάδα 12η-13η Επιμέρους θέματα φοιτητών/τριών - απορίες.
Λέξεις Κλειδιά
αφηγηματική σύμβαση, διασκευή, μεταμορφωτικές πράξεις.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων180,6
Εκπόνηση μελέτης (project)160,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών190,6
Καλλιτεχνική δημιουργία100,3
Εξετάσεις180,6
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η τελική αξιολόγηση αποτελεί συνισταμένη των παραμέτρων: 1. bonus στην τελική βαθμολογία που προκύπτει από την παρουσίαση της εργασίας (20%) 2. εκπόνηση τελικής εργασίας με βάση τις προϋποθέσεις που τίθενται από την διδάσκουσα (100%) Η αξιολόγηση αφορά την εξεταστική του Φεβρουαρίου και του Σεπτεμβρίου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κακλαμανίδου, Δ. (2006). Όταν το μυθιστόρημα συνάντησε τον κινηματογράφο. Αθήνα: Αιγόκερως. Kallas-Καλογεροπούλου, Χ. (2009). Bio/Pic ή Οι Ζωές των άλλων. Αθήνα: Πατάκης. Κάμπελ, Τζ.(1998). Η δύναμη του μύθου. Αθήνα: Ιάμβλιχος. Τσατσούλης, Δ. (1997). Η Περιπέτεια της Αφήγησης. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αριστοτέλης. Ποιητική. Αθήνα: Εκδόσεις Κέδρος. Καλογεροπούλου,Χ. (2006). Σενάριο, η τέχνη της αφήγησης και της επινόησης στον κινηματογράφο. Αθήνα: Νεφέλη. James, H. Η τέχνη της μυθοπλασίας. Αθήνα: Εκδόσεις Άγρα. Field, S. (1986). Σενάριο. Αθήνα: Κάλβος. Βελουδής, Γ. Γραμματολογία, Θεωρία Λογοτεχνίας. Αθήνα: Δωδώνη. κεχαγιάς, Α. Το σενάριο : από την αρχική ιδέα στην εκτέλεση. Αθήνα: Έλλην. Μορφολογία του παραμυθιού, Vladimir Propp, εκδόσεις Καρδαμίτσα, Αθήνα. Γραμματική της φαντασίας. Εισαγωγή στην τέχνη να επινοείς ιστορίες. Gianni Rodari, εκδόσεις Μεταίχμιο, Αθήνα. Τα πρακτικά από την εβδομάδα σεναρίου, Αθήνα. Η τέχνη της γραφής, Αντόν Τσέχωφ, Εκδόσεις Πατάκη. Σμιλεύοντας το χρόνο, Αντρέι Ταρκόφσκι, Εκδόσεις Νεφέλη. Η τέχνη της γραφής στον 20ο αιώνα, Αλέξης Ζήρας, εκδόσεις Καστανιώτη. Lajos Egri, the art of dramatic writing, BNP. Robert Mc Kee, Story, metheum. Linda Seger, Making a good script great, Samuel French. Christropher Vogler, The Writer’s Journey, Michel Wiese Productions. John Truby, Great movies : why do they work, Silman – james Press. David Howard, How to build a great screenplay, souvenir press Linda Seger, The art of adaptation: turn fact and fiction to film,Samuel French. Stephanie Harrison, Adaptations, Three Rivers Press
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-08-2024