ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ / CONTRASTIVE LINGUISTICS
Τίτλος στα ΓερμανικάKontrastive Linguistik
ΚωδικόςΓΔ_001
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600003385

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Γλώσσα και Πολιτισμός στο Γερμανόφωνο Χώρο (2012-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 6
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Γλωσσολογία-ΔιδακτικήΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-9

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600031779
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Oι φοιτητές αναμένεται ότι στο πλαίσιο του μαθήματος θα • εμβαθύνουν τις γνώσεις τους • συνδέσουν τη θεωρία με την πράξη • ευαισθητοποιηθούν σε μεθοδολογικά και πρακτικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν από την εμπλοκή του ερευνητή στο πεδίο που μελετά • παραγάγουν νέες ιδέες
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αυτό εξετάζονται θέματα που αφορούν τη σύνταξη και τη σημασιολογία συγκριτικά στη γερμανική και στην ελληνική γλώσσα. Θα μας απασχολήσει, μεταξύ άλλων, η ορισματική δομή των ρημάτων με τα συμπληρώματά τους τα οποία εμφανίζονται ως άναρθρα αριθμήσιμα ουσιαστικά και ο ρόλος τους, η έννοια της γενικευτικότητας, της (α)τελικότητας.
Λέξεις Κλειδιά
Συγκριτική Γλωσσολογία, Σύνταξη, Σημασιολογία, Ορισματική Δομή
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων471,9
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1004
Σύνολο2259
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
ενεργή συμμετοχή στο μάθημα, προφορική παρουσίαση εργασίας, μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων, τελική γραπτή εργασία.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
-
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αrtemis, Alexiadou, Liliane Haegeman and Melita Stavrou. 2007. Noun phrase in the generative perspective. Berlin: Mouton de Gruyter. Carlson, Gregory and Francis Jeffry Pelletier 1995. The Generic book. Chicago/London. The Chicago University Press. Chierchia, Gennaro 1987. “Reference to kinds across languages”. Natural Language Semantics 6. Vol. 6. 339-405. Sioupi, Athina 2002. “On the syntax and semantics of verb-complement constructions that involve “creation”. A comparative study in Greek and German”. In Ιssues in formal German(ic) Typology. Linguistik Aktuell Vol. 45. W. Abraham & J-W. Zwart (eds.). J. Benjamins. Amsterdam. 263-284.
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-09-2016