ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 5

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 5 / Painting V
ΚωδικόςΥΚΖΩ51
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΧαράλαμπος Βενετόπουλος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006711

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 22
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό5322

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 5
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία5
Ώρες Συνολικά65
Class ID
600033374
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΚΖΩ11 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 1
  • ΥΚΣΧ11 ΣΧΕΔΙΟ 1
  • ΥΚΖΩ21 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 2
  • ΥΚΣΧ21 ΣΧΕΔΙΟ 2
  • ΥΚΖΩ31 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 3
  • ΥΚΖΩ41 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 4
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Α. Οι φοιτητές/τριες, μαθαίνουν να προσεγγίζουν εικαστικούς πειραματισμούς. Β. Ασκούνται σε συνδυαστικές τεχνικές και εκφραστικά μέσα. Γ. Επιλέγουν το είδος η το ενδιαφέρον πεδίο της καλλιτεχνικής τους δημιουργίας. Δ. Αναζητούν λύσεις στην ανάπτυξη του εικαστικού τους έργου. (Διδάσκων:Δημήτρης Ζουρούδης) Ε. Προσεγγίζουν με αναλυτική διάθεση το παραγόμενο εικαστικό τους έργο, υποστηρίζουν με γραπτό δοκίμιο η σημειώσεις την αναζήτηση της θεωρητικής τεκμηρίωσης του. (Διδάσκων:Τριαντάφυλλος Τρανός).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι σχετικές δραστηριότητες συνδέονται με τα πρότζεκτ, εξετάζουν τους "τόπους" της καλλιτεχνικής πρακτικής στον σύγχρονο πολιτισμό αλλά και τη ρητορική των εικόνων. Έμφαση δίνεται στις εικαστικές τέχνες, αλλά δεν αποκλείονται οι άλλες τέχνες ( κινηματογράφος, θέατρο, μουσική, χορός) Εξετάζονται με την συνέργεια των διδασκόντων τα θεωρητικά μαθήματα και αυτού της επιστημονικής υποστήριξης του καλλιτεχνικού έργου, θέματα όπως είναι η αξία χρήσης, η λατρευτική αξία και η εκθετική αξία στα έργα τέχνης, η διαμόρφωση του υποκειμενικού και του συλλογικού γούστου, η σχέση μεταξύ ατομικής παραγωγής και θεσμικών πρακτικών, ο ρόλος της ατομικής πρόθεσης (προθετικότητας ) στην κατασκευή του νοήματος του έργου τέχνης, η επίδραση, η αντίθεση και η συνάφεια με τις πηγές «έμπνευσης» (υψηλή / χαμηλή, αφελής, πρωτόγονη, εξωτερική), η σχέση μεταξύ της αλήθειας και της αυθεντικότητας και οι ετερόνομες χρήσεις της τέχνης (π.χ. υπερβατικότητα, διακόσμηση, ακτιβισμός), η λειτουργία και η διατήρηση των κατηγορικών διακρίσεων που συνιστούν σε άλλα πεδία τα έργα τέχνης (εκπαίδευση, θεραπεία, παιχνίδι) σε αντίθεση η σε συμφωνία με τις αυστηρά τεχνικές, ενδοσυστημικές πτυχές του ιδιοδεκτικού μέσου της ζωγραφικής. Οι σπουδαστές ασχολούνται με δύο κύριες δραστηριότητες: (Α) Με μια σειρά από έργα παραγμένα στο στούντιο που προκαλούν τη φαντασία και διευρύνουν τις επίσημα αποδεκτές ορθοδοξίες. (Β) Με την εισαγωγή στον κόσμο της σύγχρονης τέχνης μέσω επιλεγμένων αναγνώσεων , διαλέξεων, προσεκτικής ανάλυσης και καταγραφής της πρότασής τους όπως και αυτής άλλων καλλιτεχνών με τους οποίους τους συνδέει συνάφεια και αναλογικότητα. Ζωγραφική V Οι πρακτικές δεξιότητες στο στούντιο αναπτύσσονται και ελέγχονται καλύτερα ενώ αντιπαρατίθενται με το κεντρικό καθήκον της συνεπούς άρθρωσης καλλιτεχνικών ιδεών μέσω ενός ανθεκτικού και συνεκτικού μέσου έκφρασης . Επισκέψεις σε μουσεία, γκαλερί και άλλους πολιτιστικούς και εμπορικούς χώρους απαιτούνται, όπως και η συμμετοχή σε καθορισμένες εκδηλώσεις συνεργατικού και συμμετοχικού χαρακτήρα. Τουλάχιστον 4 μικρά πρότζεκτ, ατομικά και συλλογικά, υλοποιούνται στο τρίτο έτος πέρα από την απαίτηση της γενικής εκπαίδευσης στη Ζωγραφική και αυτά πρέπει να προέρχονται από την συναπόφαση διδασκόντων και φοιτητή -τριας.
Λέξεις Κλειδιά
προσωπική πλαστική αναζήτηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις100,3
Εργαστηριακή Άσκηση1204
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο1505
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων301
Καλλιτεχνική δημιουργία2006,7
Εξετάσεις1505
Σύνολο66022
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πρόοδος (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση), κατ΄οίκον εργασία, προφορική παρουσίαση εργασίας, εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις, εξέταση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών/τριων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [12831307]:Αντώνης Κωτίδης,Μοντερνισμός και "παράδοση" Βιβλίο [1891]:Πέπη Ρηγοπούλου, Το σώμα, ικεσία και απειλή Βιβλίο [46363]:Μάριο ντε Μικέλι, Οι πρωτοπορίες της τέχνης του 20ου αιώνα.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αλληλεπίδραση των χρωμάτων, Josef Albers Τέχνη του Χρώματος, Itten Johannes H εικαστική σκέψη. Τα μαθήματα στη σχολή Μπαουχάους, Πάουλ Κλεε
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-03-2020