Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι σχετικές δραστηριότητες συνδέονται με τα πρότζεκτ, εξετάζουν τους "τόπους" της καλλιτεχνικής πρακτικής στον σύγχρονο πολιτισμό αλλά και τη ρητορική των εικόνων. Έμφαση δίνεται στις εικαστικές τέχνες, αλλά δεν αποκλείονται οι άλλες τέχνες ( κινηματογράφος, θέατρο, μουσική, χορός) Εξετάζονται με την συνέργεια των διδασκόντων τα θεωρητικά μαθήματα και αυτού της επιστημονικής υποστήριξης του καλλιτεχνικού έργου, θέματα όπως είναι η αξία χρήσης, η λατρευτική αξία και η εκθετική αξία στα έργα τέχνης, η διαμόρφωση του υποκειμενικού και του συλλογικού γούστου, η σχέση μεταξύ ατομικής παραγωγής και θεσμικών πρακτικών, ο ρόλος της ατομικής πρόθεσης (προθετικότητας ) στην κατασκευή του νοήματος του έργου τέχνης, η επίδραση, η αντίθεση και η συνάφεια με τις πηγές «έμπνευσης» (υψηλή / χαμηλή, αφελής, πρωτόγονη, εξωτερική), η σχέση μεταξύ της αλήθειας και της αυθεντικότητας και οι ετερόνομες χρήσεις της τέχνης (π.χ. υπερβατικότητα, διακόσμηση, ακτιβισμός), η λειτουργία και η διατήρηση των κατηγορικών διακρίσεων που συνιστούν σε άλλα πεδία τα έργα τέχνης (εκπαίδευση, θεραπεία, παιχνίδι) σε αντίθεση η σε συμφωνία με τις αυστηρά τεχνικές, ενδοσυστημικές πτυχές του ιδιοδεκτικού μέσου της ζωγραφικής.
Οι σπουδαστές ασχολούνται με δύο κύριες δραστηριότητες:
(Α) Με μια σειρά από έργα παραγμένα στο στούντιο που προκαλούν τη φαντασία και διευρύνουν τις επίσημα αποδεκτές ορθοδοξίες.
(Β) Με την εισαγωγή στον κόσμο της σύγχρονης τέχνης μέσω επιλεγμένων αναγνώσεων , διαλέξεων, προσεκτικής ανάλυσης και καταγραφής της πρότασής τους όπως και αυτής άλλων καλλιτεχνών με τους οποίους τους συνδέει συνάφεια και αναλογικότητα.
Ζωγραφική V
Οι πρακτικές δεξιότητες στο στούντιο αναπτύσσονται και ελέγχονται καλύτερα ενώ αντιπαρατίθενται με το κεντρικό καθήκον της συνεπούς άρθρωσης καλλιτεχνικών ιδεών μέσω ενός ανθεκτικού και συνεκτικού μέσου έκφρασης . Επισκέψεις σε μουσεία, γκαλερί και άλλους πολιτιστικούς και εμπορικούς χώρους απαιτούνται, όπως και η συμμετοχή σε καθορισμένες εκδηλώσεις συνεργατικού και συμμετοχικού χαρακτήρα.
Τουλάχιστον 4 μικρά πρότζεκτ, ατομικά και συλλογικά, υλοποιούνται στο τρίτο έτος πέρα από την απαίτηση της γενικής εκπαίδευσης στη Ζωγραφική και αυτά πρέπει να προέρχονται από την συναπόφαση διδασκόντων και φοιτητή -τριας.