ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΥΝΟΛΑ ΚΑΙ ΤΟΠΟΙ: ΑΝΑΠΛΑΣΗ- ΑΝΑΒΙΩΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΥΝΟΛΑ ΚΑΙ ΤΟΠΟΙ: ΑΝΑΠΛΑΣΗ- ΑΝΑΒΙΩΣΗ / INSIGHTS: HISTORICAL ENSEMBLES AND SITES: REDESIGN – REGENERATION
Κωδικός09EM10
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002438

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2020-21 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν9512

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΘ' ΥΠΕΡΒΟΛΗΝ: ΤΟΠΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία8
Class ID
600055152

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠολυτεχνείο (πτέρυγα Α)
ΌροφοςΌροφος 1
Αίθουσα205 (24)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 09:00 έως 17:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να σχεδιάσουν με επιτυχή τρόπο σε κλίμακα αστικού και αρχιτεκτονικού σχεδιασμού ένα νέο αρχιτεκτονικό αστικό τοπίο το οποίο θα περιλαμβάνει νέους υπαίθριους, ημιυπαίθριους και κλειστούς δημόσιους χώρους για χρήσεις πολιτισμού, κατανάλωσης, αναψυχής και επιθυμίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
H έκφραση “καθ’ υπερβολήν” υποδηλώνει, ανάμεσα σε άλλα, την επιθυμία μας να παραμένει η αρχιτεκτονική αναζήτηση ανοικτή προς ποικίλες, προβλεπόμενες ή/και απρόβλεπτες, γνωστές ή/και άγνωστες, κατευθύνσεις• να διακινδυνεύει και να υπερβάλλει, να υπερβαίνει -χωρίς ωστόσο να απορρίπτει- κάθε προγραμματισμό ή υφιστάμενο ρυθμιστικό πλαίσιο. Στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας η “υπερβολή” -τόσο ως θεωρητική έννοια, όσο και ως σχεδιαστική χειρονομία- μπορεί να γίνει προϋπόθεση δημιουργικής γνώσης και κριτικής υπευθυνότητας. Στο σχεδιαστικό θέμα (“Kέντρο Design”), σε μια ιδιαίτερη τοποθεσία της νέας παραλίας στη Θεσσαλονίκη, ανάμεσα στη θάλασσα και στην ξηρά, θα σχεδιάσουμε έναν τόπο κοινωνικών δραστηριοτήτων (πληροφόρησης, αναψυχής και επιθυμίας), ένα καινούργιο θε(α)ματικό τοπόσημο για την εικόνα της πόλης. H προσπάθεια είναι να διερευνήσουμε θεωρητικά και, κυρίως, σχεδιαστικά τις δυνατότητες, τα όρια και, κυρίως, τις ενδιαφέρουσες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η αρχιτεκτονική, όταν καλείται να συμβάλει ενεργά στη συγκρότηση και στο γίγνεσθαι ενός ιδιαίτερου δημόσιου χώρου της πόλης, δηλαδή, όταν η αρχιτεκτονική πρέπει να αναμετρηθεί και να (συν)υπάρξει με ποικίλες δυνάμεις, κινήσεις, ταχύτητες, ροές και δίκτυα που, όλο και περισσότερο, διαμορφώνουν τη σημερινή υλική και συμβολική πραγματικότητα των πόλεων.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Διαδίκτυο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις24
Σεμινάρια10
Εργαστηριακή Άσκηση20
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων5
Φροντιστήριο5
Εκπόνηση μελέτης (project)20
Συγγραφή εργασίας / εργασιών10
Καλλιτεχνική δημιουργία10
Σύνολο104
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-09-2014