Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να σχεδιάσουν με επιτυχή τρόπο σε κλίμακα αστικού και αρχιτεκτονικού σχεδιασμού ένα νέο αρχιτεκτονικό αστικό τοπίο το οποίο θα περιλαμβάνει νέους υπαίθριους, ημιυπαίθριους και κλειστούς δημόσιους χώρους για χρήσεις πολιτισμού, κατανάλωσης, αναψυχής και επιθυμίας.
Περιεχόμενο Μαθήματος
H έκφραση “καθ’ υπερβολήν” υποδηλώνει, ανάμεσα σε άλλα, την επιθυμία μας να παραμένει η αρχιτεκτονική αναζήτηση ανοικτή προς ποικίλες, προβλεπόμενες ή/και απρόβλεπτες, γνωστές ή/και άγνωστες, κατευθύνσεις• να διακινδυνεύει και να υπερβάλλει, να υπερβαίνει -χωρίς ωστόσο να απορρίπτει- κάθε προγραμματισμό ή υφιστάμενο ρυθμιστικό πλαίσιο. Στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας η “υπερβολή” -τόσο ως θεωρητική έννοια, όσο και ως σχεδιαστική χειρονομία- μπορεί να γίνει προϋπόθεση δημιουργικής γνώσης και κριτικής υπευθυνότητας.
Στο σχεδιαστικό θέμα (“Kέντρο Design”), σε μια ιδιαίτερη τοποθεσία της νέας παραλίας στη Θεσσαλονίκη, ανάμεσα στη θάλασσα και στην ξηρά, θα σχεδιάσουμε έναν τόπο κοινωνικών δραστηριοτήτων (πληροφόρησης, αναψυχής και επιθυμίας), ένα καινούργιο θε(α)ματικό τοπόσημο για την εικόνα της πόλης.
H προσπάθεια είναι να διερευνήσουμε θεωρητικά και, κυρίως, σχεδιαστικά τις δυνατότητες, τα όρια και, κυρίως, τις ενδιαφέρουσες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η αρχιτεκτονική, όταν καλείται να συμβάλει ενεργά στη συγκρότηση και στο γίγνεσθαι ενός ιδιαίτερου δημόσιου χώρου της πόλης, δηλαδή, όταν η αρχιτεκτονική πρέπει να αναμετρηθεί και να (συν)υπάρξει με ποικίλες δυνάμεις, κινήσεις, ταχύτητες, ροές και δίκτυα που, όλο και περισσότερο, διαμορφώνουν τη σημερινή υλική και συμβολική πραγματικότητα των πόλεων.