ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΛΑΤΙΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Ι / LATIN LANGUAGE I
ΚωδικόςΛΦΙ125
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΛΑΤΙΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000863

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 386
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό115

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΛΑΤΙΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600056615
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΤΣΙΤΣΙΟΥ(Σ-Ω)Χρυσάνθη Τσίτσιου
2. ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ(Με-Ρ)Θεόδωρος Αντωνιάδης
3. ΤΣΙΤΣΙΚΛΗ(Η-Μα)Δήμητρα Τσιτσικλή
4. ΦΥΝΤΙΚΟΓΛΟΥ(Α-Ζ)Βασίλειος Φυντίκογλου

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 101 (133)
ΗμερολόγιοΤρίτη 08:30 έως 11:00
ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 108 (127)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 11:00 έως 13:30
ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Α (119)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 16:00 έως 18:30
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι επιθυμητοί μαθησιακοί στόχοι είναι: (α) να αξιοποιήσουν οι φοιτητές και φοιτήτριες τις ήδη κεκτημένες από το Λύκειο γνώσεις, να συνειδητοποιήσει καθένας και καθεμία τους και να καλύψει τα κενά που έχει, να συμπληρώσει όσα γνωρίζει από τη γραμματική και το συντακτικό (β) να χρησιμοποιούν τα εργαλεία (Λεξικά, Γραμματικές, Συντακτικά) που είναι απαραίτητα στη γλωσσική επεξεργασία των κειμένων (γ) να αποκτήσουν ευχέρεια στην ανάγνωση και την κατανόηση του λατινικού λόγου, ώστε να δημιουργηθεί το απαραίτητο γλωσσικό υπόβαθρο για την παρακολούθηση των επόμενων μαθημάτων Λατινικών του προγράμματος σπουδών τους (δ) να αντιμετωπίζουν συνολικά το κείμενο, να προκρίνουν την κατανόηση του συνόλου έναντι της αναγνώρισης των μικροστοιχείων και να αξιοποιούν την αμφίδρομη και άρρηκτη σχέση μεταξύ του μέρους και του όλου (ε) να απαλλαγούν από προκαταλήψεις και εσφαλμένες γνώσεις που απορρέουν από τη συνταγοποιημένη διδακτική λογική του Λυκείου, και να λειτουργήσουν ενεργητικά απέναντι στη γλώσσα (στ) να οικοδομήσουν σταδιακά την απαραίτητη ρωμαιογνωσία αποκτώντας εισαγωγικές γνώσεις για βασικές έννοιες και σημαντικές πτυχές του ρωμαϊκού κόσμου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αφορά κυρίως ζητήματα του τυπολογικού και του συντακτικού μέρους της γραμματικής των λατινικών. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε όψεις του λατινικού λόγου οι οποίες δεν απέκτησαν τη δέουσα προσοχή κατά τη λυκειακή προπαιδεία των φοιτητριών και φοιτητών, όπως ο τονισμός των λέξεων ή κάποια σύνθετα φαινόμενα του συντακτικού. Μέσα από κείμενα (που επιλέγει κάθε διδάσκων και διδάσκουσα) διδάσκονται τρόποι προσπέλασης και κατανόησης του λατινικού λόγου, ενώ αποδίδεται ιδιαίτερη σημασία στην εκμάθηση του λεξιλογίου. Τέλος, με αφορμή τα διδασκόμενα κείμενα το μάθημα περιλαμβάνει σύντομη, εισαγωγικού χαρακτήρα παρουσίαση βασικών εννοιών των γραμμάτων, της ιστορίας, του πολιτισμού, της κοινωνικής και πολιτικής ζωής της Ρώμης. Για το ακαδ. έτος 2014-15 το μάθημα προσφέρεται σε τέσσερα διαφορετικά ακροατήρια κατανεμημένα αλφαβητικά σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα, στα οποία διδάσκουν οι: Θ. Αντωνιάδης Χ. Τσίτσιου Β. Φυντίκογλου Δ. Τσιτσικλή Για το περιεχόμενο και τους ειδικότερους στόχους του μαθήματος σε καθένα από τα ακροατήρια βλ. http://www.lit.auth.gr/node/1171
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις421,5
Εξετάσεις983,5
Σύνολο1405
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ακροατήριο Θ. Αντωνιάδη Μ. von Albrecht, Iστορία της Ρωμαϊκής λογοτεχνίας (επιμ. Δ.Ζ. Νικήτας), Ηράκλειο 2013 [Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης] Θ. Δ. Παπαγγελής, Η Ρώμη και ο κόσμος της, Θεσσαλονίκη 2005 [Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών] Αθ. Γιαγκόπουλου, Συντακτικό της Λατινικής Γλώσσας, Θεσσαλονίκη 1996 (4η έκδ.) Ακροατήριο Δ. Τσιτσικλή Μ. von Albrecht, Iστορία της Ρωμαϊκής λογοτεχνίας (επιμ. Δ.Ζ. Νικήτας), Ηράκλειο 2013 [Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης] Α. Μέγας, Litterae Latinae, Θεσσαλονίκη 1989 [University Studio Press] Ακροατήριο Χ. Τσίτσιου Μ. von Albrecht, Iστορία της Ρωμαϊκής λογοτεχνίας (επιμ. Δ.Ζ. Νικήτας), Ηράκλειο 2013 [Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης] Θ. Δ. Παπαγγελής, Η Ρώμη και ο κόσμος της, Θεσσαλονίκη 2005 [Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών] Αθ. Γιαγκόπουλου, Συντακτικό της Λατινικής Γλώσσας, Θεσσαλονίκη 1996 (4η έκδ.) Ακροατήριο Β. Φυντίκογλου Μ. von Albrecht, Iστορία της Ρωμαϊκής λογοτεχνίας (επιμ. Δ.Ζ. Νικήτας), Ηράκλειο 2013 [Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης] Θ. Δ. Παπαγγελής, Η Ρώμη και ο κόσμος της, Θεσσαλονίκη 2005 [Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών] Αθ. Γιαγκόπουλου, Συντακτικό της Λατινικής Γλώσσας, Θεσσαλονίκη 1996 (4η έκδ.)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Για τα ακροατήρια της κ. Τσίτσιου, του κ. Αντωνιάδη και του κ. Φυντίκογλου ειδικό corpus κειμένων.
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-02-2018