Προσωκρατική φιλοσοφία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠροσωκρατική φιλοσοφία / Pre-Socratic Philosophy
ΚωδικόςΦΚ279
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600012994

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 87
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠροσωκρατική φιλοσοφία
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600056744

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 7 (108)
ΗμερολόγιοThursdsay 16:00 to 18:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Γερμανικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Θα έχουν εξοικειωθεί με τη σκέψη και τα κείμενα των Προσωκρατικών - Θα έχουν αποκτήσει την ικανότητα μιας 'εκ του σύνεγγυς' ανάγνωσης φιλοσοφικών κειμένων και μιας παραγωγικής ερμηνευτικής αναμέτρησης με αυτό.
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ο χαρακτηρισμός «Προσωκρατικοί» αναφέρεται σε μια πλειάδα στοχαστών με πολλαπλά και αποκλίνοντα ενδιαφέροντα και επιδιώξεις, οι οποίοι έζησαν και έγραψαν την περίοδο 580-380 π.Χ. (δηλαδή έως και μετά τον θάνατο του Σωκράτη, 399 π.Χ.). Τα κείμενά τους σηματοδοτούν την αφετηρία της δυτικής φιλοσοφικής παράδοσης και αποτυπώνουν με τον πλέον εναργή τρόπο την προσπάθεια προσδιορισμού και οριοθέτησης της φιλοσοφίας ως αυτόνομης δραστηριότητας. Σε συνεχή επαφή με αυτά τα κείμενα, θα επιχειρήσουμε στη διάρκεια του εξαμήνου να διαγνώσουμε αν, πέρα από αυτήν τη μεθοδολογική ομοιότητα, υπάρχουν και άλλα στοιχεία σύγκλισης που αφορούν το ίδιο το περιεχόμενο της φιλοσοφίας των «προσωκρατικών» φιλοσόφων. Το μάθημα είναι “ανοικτό” σε φοιτητές όλων των Σχολών και Τμημάτων και η παρακολούθησή του κρίνεται απαραίτητη.
Λέξεις Κλειδιά
Προσωκρατικοί
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1506
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση της επίδοσης κατά την τελική εξέταση θα ελέγχει την ικανότητα για ερμηνευτική προσέγγιση των κειμένων που θα μας απασχολήσουν (χωρίς να προϋποθέτει κανενός είδους αποστήθιση).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Kirk, G.S., Raven, J.E. & Schofield, M.: Οι προσωκρατικοί φιλόσοφοι. Αθήνα: ΜΙΕΤ 1988/2006.
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-09-2016