Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν:
1. Συνειδητοποιήσει ότι η καθιέρωση των τριών Ξένων Γλωσσών στην Ελληνική εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε μετά από χρονοβόρες διαδικασίες
2. Αντιληφθεί ότι η καθιέρωση των ξένων γλωσσών στην εκπαίδευση υπαγορεύτηκε από τις παγκόσμιες πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που επικράτησαν μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και κυρίως μετά τη διάσπαση της Σοβιετικής Ένωσης και την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 1992.
3. Κατανοήσει ότι η διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών ήταν αποτέλεσμα της Ευρωπαϊκής γλωσσικής εκπαιδευτικής πολιτικής και της συνακόλουθης Ελληνικής ξενόγλωσσης εκπαιδευτικής πολιτικής.
4. Αντιληφθεί τις συνθήκες και τον τρόπο με τον οποίο εκπαιδεύονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Ελλάδας αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων από το 1951 ως το 2010.
5.Τη δυνατότητα να επιλέξουν και να εκπονήσουν μια επιστημονική εργασία με βάση τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα.
Περιεχόμενο Μαθήματος
-Ξένες γλώσσες στην Ελλάδα: Ξενόγλωσση εκπαιδευτική πολιτική-Ένταξη στην εκπαίδευση-Ακαδημαϊκή Εκπαίδευση των ξενόγλωσσων Εκπαιδευτικών
-Σκοπός του μαθήματος αυτού είναι να διερευνήσει γενικότερα το θέμα της ένταξης της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών στο σύγχρονο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Αναλυτικότερα εξετάζονται οι εξής ενότητες: η ελληνική ξενόγλωσση εκπαιδευτική πολιτική από τη μεταρρύθμιση του 1929 ως το 2010, η ευρωπαϊκή γλωσσική εκπαιδευτική πολιτική, η ένταξη της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών στο Αναλυτικό Πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η πανεπιστημιακή εκπαίδευση των καθηγητών Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών στα Πανεπιστήμια Θεσσαλονίκης και Αθηνών. Ω/Ε=3 από το 1929 ως το 2010
Λέξεις Κλειδιά
Ξενόγλωσση εκπαιδευτική πολιτική, ένταξη των ξένων γλωσσών στην εκπαίδευση, εκπαίδευση των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών