ΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΙΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΙΙΙ / FILM THEORY III
Κωδικός3ΘΚ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΧριστίνα Αδάμου
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007579

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 165
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό323

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΙΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600061467

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Κινηματογράφου
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΘΕΩΡΙΑΣ (303)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 15:45 έως 18:15
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
θα γνωρίζουν τα παραπάνω και θα μπορούν να τα εφαρμόσουν στην ανάλυση ταινιών, θα εξασκηθούν στη συμμετοχική παρατήρηση και θα κατανήσουν νέες θεωρητικές έννοιες.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η αναλυτική προσέγγιση του μοντέρνου κινηματογράφου σε ό,τι αφορά στα εκφραστικά μέσα, τις αφηγηματικές τεχνικές και σημαντικές δομές κινημάτων όπως η avant-garde, ή ο λεγόμενος «κινηματογράφος τέχνης» ως τον «αυτοαναφορικό» κινηματογράφο, το μεταμοντερνισμό και τη σύγχρονη πρωτοπορία. Ταυτόχρονα, το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στις σύγχρονες κινηματογραφικές θεωρίες, όπως η σημειωτική, η ψυχαναλυτική και η φεμινιστική θεωρία.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις872,9
Εξετάσεις30,1
Σύνολο903
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κρακάουερ, Σ. (1983), «Βασικές Έννοιες» στο Θεωρία του Κινηματογράφου (Αθήνα: Κάλβος). Αρνχάιμ, Ρούντολφ (2008), Το Φιλμ ως Τέχνη (Αθήνα: Καθρέφτης)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μπαζέν, Α. (1988α), «Σχετικά με την εξέλιξη της κινηματογραφικής γλώσσας» στο Τι Είναι Κινηματογράφος 1 (Αθήνα: Αιγόκερως). Bordwell, D., J. Staiger, and K. Thompson (1985), The Classical Hollywood Cinema: Film Style and Mode of Production to 1960 (New York: Routledge). Altman, R. (1999), ‘A Semantic/syntactic approach to film genre’, in B. K. Grant (ed.), Film Genre Reader II (Texas: University Texas Press): 26-40. Neale, S. (1995), ‘Questions of genre’, in B. K. Grant (ed.), Film Genre Reader II (Texas: University Texas Press): 157-183. Schrader, P. (1995), ‘Notes on film noir’, in B. K. Grant (ed.), Film Genre Reader II (Austin, TX: University Texas Press): 218-223. Elsaesser, T. (1991), ‘Tales of Sound and Fury: Observations on the Family Melodrama’ in Marcia Landy (ed.), Imitations of Life: a Reader on Film and TV Melodrama (Detroit: Wayne State University Press): 68-91.
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-04-2017